Galaxylle sisar

Aloittaja Wirrankosken Rami, 21.04.2005, 13:17:01

« edellinen - seuraava »

Markus Alander

Uskoisin että se kelvin hughesin bryga ei muutu mihinkään oli laivalla tarkoitus ajaa saaristossa tai ei

Kille

Lainaus käyttäjältä: Markus Alander - 08.04.2007, 21:07:51
Uskoisin että se kelvin hughesin bryga ei muutu mihinkään oli laivalla tarkoitus ajaa saaristossa tai ei
Kyllä sihen varmaan saaristotutka asennetaan keulaan katvealueen välttämiseksi.

Markus Alander

#182
Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 09.04.2007, 11:21:51
Kyllä sihen varmaan saaristotutka asennetaan keulaan katvealueen välttämiseksi.

Tuskinpa ne saaristonavigoinnin ongelmat yhdellä keulatutkalla ratkeaa. Onhan sillä keulatutkalla kiva pyöritellä mutta oman kokemuksen mukaan siitä nyt ei oikeastaan muuta hyötyä ole kuin sen että saa mitattua kaijan etäisyyden ilman että pitää miettiä missä kohtaa se tutkamasto on laivassa. Se on lähinnä kustannuskysymys eli kuinka köyhä varustamo Tallink on.

Tietty jos foorumin multa ihmisiltä , jotka ajavat muutakin laivaa kuin ports of callin laivaa, löytyy mielipiteitä asiaan niin kuulisin ne mielelläni :)

edit: muokkasn vähän kapulakielisyyttä. tämähän on taas sitä kuuluisaa OT:a

Kille

Lainaus käyttäjältä: Markus Alander - 09.04.2007, 16:24:38
Tuskinpa ne saaristonavigoinnin ongelmat yhdellä keulatutkalla ratkeaa. Onhan sillä keulatutkalla kiva pyöritellä mutta oman kokemuksen mukaan siitä nyt ei oikeastaan muuta hyötyä ole kuin sen että saa mitattua kaijan etäisyyden ilman että pitää miettiä missä kohtaa se tutkamasto on laivassa. Se on lähinnä kustannuskysymys eli kuinka köyhä varustamo Tallink on.

Tietty jos foorumin multa ihmisiltä , jotka ajavat muutakin laivaa kuin ports of callin laivaa, löytyy mielipiteitä asiaan niin kuulisin ne mielelläni :)

edit: muokkasn vähän kapulakielisyyttä. tämähän on taas sitä kuuluisaa OT:a
OT Mutta eikös noissa ylhäällä mastossa olevissa tutkissa ole iso katvealue? Eli tutka ei "näe" lähellä olevia kohteita

Markus Alander

Sen maston verran siitä katvetta tulee sivuttaissuunassa ja alaspäin varmaan aika paljon kiinni siitä kuinka korkea se masto on. Voyagereissa ei ainakaan mitään ongelmaa ole ollut ton kanssa vaikka laiva on suhkooht leveä. Varmaan jossain vanhoissa tutkissa voi olla jotain ongelmia noiden kanssa mut uudemmat pitäis olla aika hyviä ton suhteen. Ei tuo Galaxy ainakaan sen kummallisemman muotoinen ole että siitä jotain ihmeellisiä kuolleitakulmia tulisi.

Enemmän mua tollasessa saaristossa ajamisessa kiinostaa se et olisko mahdollisesti oikeasti toimiva trackpilotti, kelvin hughesista en tiedä mutta sperryn trackpilotilla en yrittäisi turusta utö :) Atlas ilmeisesti oikeasti toimii.


Ari Leskinen

Olin mukana, työnimeltään Galaxy 2:n, hinauskeikalla St Nazairesta Helsingin Hietalahteen. Minulla on t/b Alphons Letzeriltä otettuja kuvia mm. lähtöpuuhista Ranskasta ja matkan varrelta yleensä. Halukkaille voin niitä mailailla.
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Miran Hamidulla

#186
LainaaThe sister vessel of Galaxy, which is currently being built,
is  planned  to  start operations on Tallinn-Helsinki  route
when  delivered  in  2008 and our 2006 delivered  MS  Galaxy
would then move to Turku-Stockholm route.

Lainaus toisesta topicista paljastaa tämänkin aluksen kohtalon. Tämä topic pyhitettäköön jatkossa koskemaan aluksen valmistumista ja tiedossa olevaa reittiä koskevaan keskusteluun.

Galaxyn siirtymistä Turun linjalle käsitellään täällä:
http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=10635.0

Ja sijoitukseltaan vielä avointa toista sisaralusta täällä:
http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=10633.0
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jani Nousiainen

Aikookohan Tallink hyödyntää Galaxy 2 nopeutta ja luopua 22 tunnin risteilyistä vai jatkuukohan liikennöinti vanhalla aikataululla?
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Petri Lindqvist

Helsingistä on on tarve risteilytuotteelle, jossa pääsee irtautumaan reiluksi 20 tunniksi arjesta. Uskon, että tästä ei tulla luopumaan. Huhupuheiden mukaan Vikingin uusi alus kuitenkin tulee varmasti syömään jonkin verran asiakaskuntaa, koska XPRS varmasti tyydyttää myös tietyt miniristeilytarpeet.

Janne Koskinen

Galaxyyn tuli aikoinaan SEM Electronics (ex. Atlas ex. Krupp-Atlas) navigointilaitteet jo rakennusvaiheessa eli olikohan mahdollinen reittimuutos jo silloin mielessä. Kelvin Hughesit hylättiin jo Romantika/Victoria I kauden jälkeen. Norcontrollin tutkista omakohtaista kokemusta (sama scanneri kuin KH=norjalaista paskaa). No, onneksi vehkeet ja resurssit jo valmiiksi Turun väylän tasolla.
Tallink Silja ilmeisesti haluaa kaikki laivat Suomi-Ruotsi välillä saman lipun alle eli nähtäväksi jää tuleeko blåvita vai gulblåa ahteriin.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 11.04.2007, 21:31:01
Aikookohan Tallink hyödyntää Galaxy 2 nopeutta ja luopua 22 tunnin risteilyistä vai jatkuukohan liikennöinti vanhalla aikataululla?

Sitähän kokeiltiin aikoinaan m/s Romantikalla, että oli muutama edestakainen lähtö päivässä, muuta se ei oikein lyönyt leiville ja palattiin vanhaan ns. 22 h risteilyyn.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 13.04.2007, 18:56:27
Sitähän kokeiltiin aikoinaan m/s Romantikalla, että oli muutama edestakainen lähtö päivässä, muuta se ei oikein lyönyt leiville ja palattiin vanhaan ns. 22 h risteilyyn.

Sen jälkeen tilanne Tallinnan liikenteessä on  etenkin kilpailun suhteen muuttunut paljon. Toivottavasti kuitenkn  22 tunnin risteilyt jatkuvat, vuorokauden risteilyille kuitenkin on oma käyttäjä ryhmänsä. 
Lähinnä sitä  tässä ajoin takaa että aiotaanko Starin, Fastien ja Galaxy 2 lisäksi vielä  tuoda Veloce  Tallinnan lnjalle. Vai  ajetaanko korkeasesongin aikaan esim. Galaxy 2  kaksi edestakaista päivässä.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 13.04.2007, 19:02:07
Toivottavasti kuitenkn  22 tunnin risteilyt jatkuvat, vuorokauden risteilyille kuitenkin on oma käyttäjä ryhmänsä.  

Näin on. Etenkin pidemmältä tulijoille tuo vaihtoehto on hyvä. Kuitenkin on ihmisiä, jotka haluavat rentoutua lyhyemmällä risteilyllä kuin Hki-Sto. Tosin 22 h risteily Helsingistä Tallinnaan on tylsähkö kunnon meriristeilyyn verrattuna. Hieman se syö fiilistä, kun ollaan satamassa kiinni suurin osa ajasta, mutta eipä se aina minuakaan haittaa, joten tuskin kaikkia muitakaan ihmisiä.

Erkki Kangasviita

Kesäkuussa 2008 liikenteeseen tulevan Galaxyn sisaraluksen tietoja:

-pituus 212,1m
-leveys 29m
-nopeus 24,5 solmua
-kansien määrä 12
-matkustajien määrä 2800
-hyttejä 927


Vertailun vuoksi Galaxyn tietoja:

Valmistumisvuosi: 2006
Matkustajia: 2800
Hyttejä: 927
Hyttipaikkoja: 2500
Kansia: 12
Pituus: 212,1 m
Leveys: 29 m
Nopeus: 22 solmua
Rahtimetrejä: 1130 m

Eipä tuossa kovin kummoista kerrottavaa ole, uusi alus on hieman nopeampi. Ja kuten jo toisessa topicissa mainittiinkin, niin tuo Galaxyn hyttimäärä (siis asiakkaille tarkoitetut) tulee pienenemään 80-100 hytillä kun siirtyy Turkuun.

Sami

Kuvasarja "Galaxy kakkosen" tänään suoritetusta siirrosta...

http://www.valkeatlaivat.net/tallink/galaxy2/index.html