ESL Shippingin rahtauksista

Aloittaja Juhani Mehto, 23.10.2017, 15:27:32

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

ESL Shipping on hiljattain rahdannut kaksi 3110 dwt:n irtolastialusta, sisaralukset Baltic Carrierin ja Baltic Skipperin. Alukset löytyvät myös ESL:n alusluettelosta. Koskakohan ESL:llä on viimeksi ollut käytössä tämän kokoluokan aluksia...?
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Aspon Q3 osavuosikatsauksesta lainattua:

"Yksi alus on vuokrattu pidemmäksi ajaksi ja lisäksi syyskuun puolivälistä alkaen aikarahdattuna on ollut kaksi pienemmän kokoluokan alusyksikköä."

"Osana kasvustrategiaansa varustamo on käynnistänyt katsauskauden lopulla Itä- ja Pohjanmerellä uuden liiketoiminnan aiempaa pienemmässä aluskokoluokassa. Toiminta tukee nykyasiakkaiden joustavaa asiakaspalvelua eräkoosta riippumatta ja mahdollistaa asiakasportfolion laajentamisen uusiin asiakkaisiin sekä tavaravirtoihin. Varustamolle uudessa toimintamallissa vuokrataan markkinoilta aluksia ESL Shippingin kuljetusvolyymeihin. Kuljetusvolyymeinä tavoitellaan erityisesti uusiutuvaa bioenergiaa, kierrätysraaka-aineita kuten kierrätyspolttoainetta ja kierrätysterästä, viljaa sekä puupohjaisia tuotteita. Uuden toimintamallin ansiosta ESL Shipping voi laajentua uusiin laivaluokkiin ilman merkittäviä pääomainvestointeja. Malli mahdollistaa asiakaslähtöisen toimintatavan ja joustavan kaluston hallinnan. Laajentuessaan toimintamalli sitoo vähemmän pääomia ja kasvattaa liikevoittoa mutta saattaa heikentää liikevoittoprosenttia."

"Strategiansa mukaisesti varustamo jatkaa työtä asiakaspinnan laajentamiseksi erityisesti sellaisiin asiakaskuljetuksiin, joissa voidaan laajentaa sekä lastivalikoimaa että yhtiön toiminta-aluetta. Uutta pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaa laajennetaan edelleen loppuvuoden aikana."

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspo-konsernin-osavuosikatsaus-1.1.-30.9.2017
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Nyt tulee sitten vähän enemmän saman kokoluokan aluksia:

https://www.eslshipping.com/en/news/esl-shipping-acquires-swedish-shipping-company-atobc-and-broadens-its-offering-and-customer-base-from-raw-material-transports-to-industrial-goods

ESL Shipping Ltd, a shipping company fully owned by Aspo Group, is going to acquire all the outstanding shares of AtoB@C Shipping AB and AtoB@C Holding AB (AtoB@C) that offer shipping services.

...

AtoB@C is engaged in the shipping business with 30 vessels in size of 4,000-5,000 tonnes. AtoB@C owns six dry cargo vessels in full, and it has a share of 49% of two vessels. The other 22 vessels are time-chartered.


Hieno juttu.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

ESL Shippingin aiemmin hankkima varustamo A:sta B:hen merellä eli AtoB@C on ostanut noin 4100 DWT:n jo aiemmin aikarahtaamansa aluksen itselleen. Virallisissa tiedotteissa ei kuitenkaan kerrota laivan nimeä. Fleetlistan perusteella lienee jokin kolmikosta TransForza, TransDistinto, TransLontano.

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspon-esl-shippingin-ruotsalaisvarustamo-atobc-hankki-4100-dwtn-kuivarahtialuksen-2018-11-05

https://www.atobatc.se/news/atobc-shipping-acquires-4100-dwt-dry-cargo-carrier
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#4
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 05.11.2018, 16:05:01
ESL Shippingin aiemmin hankkima varustamo A:sta B:hen merellä eli AtoB@C on ostanut noin 4100 DWT:n jo aiemmin aikarahtaamansa aluksen itselleen. Virallisissa tiedotteissa ei kuitenkaan kerrota laivan nimeä. Fleetlistan perusteella lienee jokin kolmikosta TransForza, TransDistinto, TransLontano.

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspon-esl-shippingin-ruotsalaisvarustamo-atobc-hankki-4100-dwtn-kuivarahtialuksen-2018-11-05

https://www.atobatc.se/news/atobc-shipping-acquires-4100-dwt-dry-cargo-carrier
Viking-AHTS:sistään ja TransAtlanticin ro-roista tunnetun VSS:n Q3-osavuosikatsauksen mukaan nuo kolme olisi kaikki myyty. Tiedä sitten ostaako A:sta B:hen merellä vaan tuon yhden itselleen. Varustamon kotisivujen mukaan TransForza olisi vastikään saanut uuden nimen Optimar eli lieneekö se siis tämä nyt ostettu?

https://vikingsupply.com/investorrelations/ReportPage/5408
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 13.11.2018, 04:12:46
Viking-AHTS:sistään ja TransAtlanticin ro-roista tunnetun VSS:n Q3-osavuosikatsauksen mukaan nuo kolme olisi kaikki myyty. Tiedä sitten ostaako A:sta B:hen merellä vaan tuon yhden itselleen. Varustamon kotisivujen mukaan TransForza olisi vastikään saanut uuden nimen Optimar eli lieneekö se siis tämä nyt ostettu?

https://vikingsupply.com/investorrelations/ReportPage/5408
Oheisesta linkistä vahvistus, että ostettu laiva on tuo Optimariksi nimetty TransForza:

Linkki
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

#6
ESL:n omistama ruotsalainen AtoB@C on rahdannut uudelleen (rahtaus loppui keväällä) Trenlandin, entisen Engshipin/Boren Trendenin.

Aiheeseen sinällään liittymättä sisko Najland (joka myös oli AtoB@C:n rahtauksessa kevääseen asti) on puolestaan myyty ja alus on ollut jo muutaman viikon St. Kitts & Nevisin lipulla Gibraltarin redillä.

EDIT: Najland on saanut nimen Najlan ja on nyt matkalla Brasiliaan.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

ESL Shippingin ruotsalainen tytäryhtiö AtoB@C on rahdannut kolme hieman suurempaa, 6157 dwt:n alusta. Ne ovat nimeltään Eileen C, Mirjam ja Reiderdijk ja ne ovat kaikki Portugalin lipulla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#8
ESL on myynyt parhaillaan Turussa talviteloilla olevan proomu Espan Raduga Shipping and Trading OÜ:lle. Asia tuskin vaatii omaa erillistä aihettaan, niin tuupataan se tähän jonon jatkoksi.


ESL:n uutinen aiheesta

EDIT: Lähti Turusta 23.1. Håkansin Atlaksen hinaamana Baltiyskiin Kaliningradin alueelle. Sen uusi nimi on Gamma ja kotipaikkana Tallinna.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

ESL:n omistaman ruotsalaisen AtoB@C:n rahdatussa laivastossa on tapahtunut muutoksia vuodenvaihteen tietämissä. Pienemmässä kokoluokassa Delfin, Capella ja kolme Baltic-luokan laivaa ovat palanneet omistajilleen, ja toisaalta kaksi 6605 dwt:n irtolastialusta, Eleonora ja Johanna Helena on rahdattu. Niistä tuli laivaston suurimmat alukset.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.


Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 19.03.2024, 09:57:23 ESL myy Arkadian ja Kumpulan Turkkiin:

https://www.eslshipping.com/en/news/esl-shipping-to-sell-its-supramax-vessels?_hsmi=84636494

Arkadia on nyt luovutettu uudelle omistajalleen Turkin Nemrutin edustalla. Uusi nimi on NSM Arkadia, Liberian lippu.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Sven Liljeström

Suuriahan nuo näyttävät olevan.
Minulla on ollut aivan väärä käsitys ESL:n koosta, mutta hyvä,
että se korjaantui nyt.

Hannu Sarell

ESL varustamona tunnetaan kuitenkin varsin hyvin. Ahvananmaalainen Lundqvist sen sijaan on vieraampi. Operoi kuitenkin kymmenellä Aframax tankkerilla siellä sun täällä. Varsin tuorettakin kalusto on.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 16.05.2024, 10:57:55 Arkadia on nyt luovutettu uudelle omistajalleen Turkin Nemrutin edustalla. Uusi nimi on NSM Arkadia, Liberian lippu.

Kumpulan lippu on vaihtunut Marinetrafficissa tänään Alexandrian redillä niin ikään Liberiaan. Sen uusi nimi on siskoaan myötäillen NSM Kumpula.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.