Tallinkin alusten telakoinnit

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 26.02.2007, 15:49:57

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

Eli suunnilleen samalla täyttöasteella Europa 2900 matkustajalla. Ei kannata unohtaa että siellä on yli 1100 hyttiä vuodepaikkoja Europalla onkin yli 3500 , eli ainoastaan noin 2,5 matkustajaa per hytti.  Gracellakin on jo huomatavasti enemmän 2 hengen hyttejä kuin vanhemmissa laivoissa. Parivuoteelliset A ja B hytit ja jonkin verran normaaleja 2 alavuoteen hyttejä.  Mutta tämä on lähinnä ikuisuus kysymys johon ei ole  mitään oikeaa vastausta , matala sesongilla laivat kulkee  jopa alle 200 matkustajalla niin kuinka paljon ylimääräistä tilaa kannattaa kuljettaa ympäri vuoden   pe ja la lähtöja ja paria kesäkuukautta varten jolloin laiva on täynnä.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 30.01.2013, 14:00:57
Eli suunnilleen samalla täyttöasteella Europa 2900 matkustajalla. Ei kannata unohtaa että siellä on yli 1100 hyttiä vuodepaikkoja Europalla onkin yli 3500 , eli ainoastaan noin 2,5 matkustajaa per hytti.  -- Mutta tämä on lähinnä ikuisuus kysymys johon ei ole  mitään oikeaa vastausta , matala sesongilla laivat kulkee  jopa alle 200 matkustajalla niin kuinka paljon ylimääräistä tilaa kannattaa kuljettaa ympäri vuoden   pe ja la lähtöja ja paria kesäkuukautta varten jolloin laiva on täynnä.

Tuo on totta, ja kesällä on vielä päiväristeilyllä olevat, jotka eivät tarvitse hyttejä mutta vievät matkustajapaikkoja. Silti Galaxyn reilu 2100 hyttipaikkaa tuntuu hyvin vähäiseltä kun sitä verrataan Graceen, joka on nimenomaan Turun-linjalle suunniteltu. Ei kai tyhjistä sängyistä ole juuri kulujakaan, ne voi aina jättää petaamatta. Tyhjät hytit ovatkin sitten eri juttu. Lähinnä kyse on siitä, että Baltic Princessin miehistökäyttöön siirtyviin hytteihin jää täysin turhia ylävuoteita, joten eikö ne kannattaisi siirtää sinne mistä niistä olisi edes joskus hyötyä. Mutta tämä hyttiasia on aivan varmasti ikuisuuskysymys, katsotaan miten Silja asian ratkaisee.

Jani Nousiainen

Jos samat hytit  siirtyy miehistölle kuin  Galaxyllä niin ne on lähes kaikki 2 hengen hyttejä ainakin hyttikarttojen mukaan.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 30.01.2013, 14:28:11
Jos samat hytit  siirtyy miehistölle kuin  Galaxyllä niin ne on lähes kaikki 2 hengen hyttejä ainakin hyttikarttojen mukaan.

Niin muuten onkin. Ajattelin jostain syystä, että kahden hengen hyteissä olisi yksi ylä- ja yksi alavuode, mutta niissä onkin sohva ja alavuode. Siten miehistöhytteihin ei tavallaan jää turhia sänkyjä. Sekoiluni ei sinänsä vaikuta keskusteluun, sillä epäilen edelleen BP:n kapasiteetin riittävyyttä. Toisaalta voi olla, että päiväristeilyllä olevat vähentävät kesäisin hyttipaikkojen tarvetta, jolloin kapasiteetti onkin sopiva. Tässä tapauksessa Gracen ratkaisu vaikuttaa ristiriitaiselta, tai sitten Siljan ja Vikingin asiakaskunnat on erilaiset. Joka tapauksessa varustamot tietävät näistä asioista enemmän kuin minä..

Jani Nousiainen

Galaxylle on ilmoitettu kahta eri vuodepaikka määrää Turun linjalla  n. 2300 ja n. 2100 .
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Marko Manninen

#20
En tidä eroista Vikingin tai Siljan hytti tarpeista, mutta tollai pers tuntumalla Turun reitillä tarvittaisiin enemmän neljän hengen hyttejä. Hesan laivoilla uskoisin enemmän olevan pariskuntia liikenteessä. Ei se yläsänky siellä sen suurempia kuluja tuo vaikka olisikin tyhjän panttina. Osto ja asennuskulut. Se on vaan isopoka laivasta maksavia asiakkaita pois, jos sinne ei saada kuin se 2100-2300 risteily matkustajaa. Saatika jos sinne laitettaisiin 500 lisä sänkyä. Varmasti pikkujoulu porukkaa saadaan lisää mahtumaan ainakin 300-400 enemmän. Eikä se hiljaisina aikoina haittaa vaikka niitä ei saataisikaan myytyä, kun hytit varmasti riittävät kaikille 200 matkustalalle.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Mikko Valli

Lainaus käyttäjältä: Timo Heikkinen - 30.01.2013, 08:36:40
Katselin Siljalinen fb sivulta kuvia BP:stä Naantalin telakalla niin näköjään niin kuin joku jo toisessa ketjussa taisi pohtia tutkan lisäämisestä keulaan ja kyllä näköjään sellainen on ilmestyntyt. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151266712678099&set=pb.94452073098.-2207520000.1359527745&type=3&theater

Saikohan star keulatutkansa takaisin telakalla käynnin yhteydessä?

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Marko Manninen - 30.01.2013, 17:30:04
En tidä eroista Vikingin tai Siljan hytti tarpeista, mutta tollai pers tuntumalla Turun reitillä tarvittaisiin enemmän neljän hengen hyttejä. Hesan laivoilla uskoisin enemmän olevan pariskuntia liikenteessä. Ei se yläsänky siellä sen suurempia kuluja tuo vaikka olisikin tyhjän panttina. Osto ja asennuskulut. Se on vaan isopoka laivasta maksavia asiakkaita pois, jos sinne ei saada kuin se 2100-2300 risteily matkustajaa. Saatika jos sinne laitettaisiin 500 lisä sänkyä. Varmasti pikkujoulu porukkaa saadaan lisää mahtumaan ainakin 300-400 enemmän. Eikä se hiljaisina aikoina haittaa vaikka niitä ei saataisikaan myytyä, kun hytit varmasti riittävät kaikille 200 matkustalalle.

Enpä usko että mitään eroja oikeasti on, miksi oikeastaan olisi. Galaxylle on tosiaan ilmoitettu hiukan eri lukuja hyttipaikoissa ja tänään kotiin tulleessa Baltic Princessin mainoksessa mainittiin hyttikapasiteetiksi vajaat 2500. Siinä oli tosin vanha hyttien määrä, joten tuosta ei voi päätellä mitään. Kuten sanottua, lopullinen kapasiteetti kuullaan varmasti vähän ajan kuluttua.

Eipä tuo BP niin pahalta näytäkään kuin mitä alunperin luulin. Ravintolatarjonta näyttää todella hyvältä, ja lisätila myymälöihin tulee varmaan tarpeeseen. Ainoa miinus Gracen verrattuna on mielestäni maisemaikkunat tai niiden vähyys.

Joona Kärkkäinen


Tupi

Tänä aamuna Superstarilla eivät tahtoneet saada keulaportteja suljettua,ja ajelehtivat Tallinnan päässä siinä sataman edustalla vielä 8 jälkeen(lähtöaika siis 07.30).Saivat ne sitten suljettua ja lähtivät Xprs:n perässä ajamaan kohti Helsinkiä.

Oiva Kettu

#25
Mites nopeiden huollot, löytyiskö sieltä syytä festivaalin liikekannallepanoon?  Kotisivu ei kerro telakoinneista. Kuitenkin joulunajan ja välipäivien liikennekrafiikka on aika rikottu vakio aikatauluun verrattuna


jm667

#26
Lainaus käyttäjältä: Oiva Kettu - 29.08.2013, 20:59:48
mites nopeiden huollot?  Kotisivu ei kerro telakoinneista

Eikös nopeat käyneet huollossa 2013 alkuvuodesta?
Ainakin minun muistelmieni mukaan...

Edit: Star käynyt telakalla 6.1.-17.1.2013 ja Superstar 7.2-15.2.2013

Eemeli Mäenpää

#27
Tallinkin aikataulun poikkeuksista kävi ilmi että Victoria I:llä on telakointi 3. - 9.3.2014.
Tulevaa: 2015: 3.4 & 5.4 Superstar
Mennyttä: 2014: 3.-5.1 Silja Symphony, 16.-17.10 Baltic Princess

Eemeli Mäenpää

Starilla on telakointi 1.-13.4.2014. Aika pitkä, vedetäänköhän kuiville ja jos niin mihin?
Tulevaa: 2015: 3.4 & 5.4 Superstar
Mennyttä: 2014: 3.-5.1 Silja Symphony, 16.-17.10 Baltic Princess

Oiva Kettu

#29
Voihan olla että rampille tekevät jotakin määräaikaisjuttujen lisäksi, rekkoja ei ole yläkannella näkynyt sen onnettomuuden jälkeen ainakaan niillä kerroilla kun olen käyttänyt.

Ramppi on liikutuskiellossa ja kiinteästi eli henk autot gruisailee rinkiä laivassa et saa samaan suuntaan olevasta rampista ylös-alas