Ålandstrafiken

Aloittaja Miran Hamidulla, 20.12.2000, 19:53:52

« edellinen - seuraava »

Mikko-Oskari Koski

Matalan veden ansiosta Merguksen kyky ottaa kyytiinsä raskasta liikennettä on poistunut. Viikonlopusta alkaen sen vuorot korvataan toistaiseksi Ejdernillä. Brändön-Asterholman-Kumlingen vuorojen väliaikaisena lauttana aloittaa Knipan. Ejdern taitaa nykyään olla pörtöläisten omaisuutta, Knipanin rahtauksesta he joutuvat maksamaan. Kummallista on, että sopimuksen on kaiken tämän sekoilun jälkeen yhä annettu jatkua, eikä puljua ole merkitty mustalle listalle tarjouskilpailuissa.
Brändön-Kumlingen linja meni taannoin kilpailutuksessa Kymen Saaristoliikenteelle tämän vuoden syys-lokakuun vaihteesta alkaen, ja ilmeisesti äskettäin Norjasta Kotkaan ja edelleen Loviisaan saapuneella Bogøy-nimisellä kalikalla on jokin yhteys tähän diiliin.

Lindeman sai viime syksynä poikittaislinjalta sivuun joutuneen Odinin kaupaksi Italiaan. Ostaja on napolilainen Medmar ja uusi nimi Medmar Giorgia. Firma on sama, joka taannoin hankki Virosta St.Olan eli entisen Svea Scarlettin ja Eckerön, nykyisen Medmar Giulian.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950