Joku spämmää FCBS Forumin osoitetta ulkomaisiin foorumeihin

Aloittaja Miran Hamidulla, 21.09.2003, 01:06:48

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Kuten olette huomanneet täällä foorumissa on eräänlainen kieliriita, jossa yksi taho on sitä mieltä, että foorumia ei saisi jaotella kielellisesti, ja suomenkielen käyttö tällä foorumilla on muiden kansallisuuksien syrjimistä. Nyt ilmeisesti tähän liittyen joku nero(asialla ei kuitenkaan ole sama saksalainen joka käynnisti kielikeskustelun) on saanut kuningasidean spämmätä erityisesti Yahoo foorumit ja myös muutamat muut ulkomaiset foorumit täyteen FCBS:ään liittyviä späm viestejä kuten alla olevista linkeistä näkee. Oma kantani asiaan on se, että foorumimme tulee jatkossakin olla ensisijaisesti suomenkielinen, ja englanninkielisten keskustelujen tulee rajoittua general foorumiin. Enkä edes näe kovinkaan suurta tarvetta mainostaa tätä foorumia ulkomailla, koska ulkomaisia foorumeita on jo pilvin pimein, mutta suomalaisia tämä yksi ja ainoa, ja sellaisena se myös pysyköön. :)

Tässä pari esimerkki linkkiä:
http://www.stp-norway.com/Forum/viewtopic.php?t=1118
http://www.f25.parsimony.net/forum63730/messages/3052.htm

Terv. Patriootti? :-[
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Pekka Laakso

Mitä olen täällä ollessani huomannut on se, että General-osastolla on ollut aika hiljaista, mikä on periaatteessa hyvä juttu, sillä tämä on suomalainen foorumi ja tehty ylipäänsä suomalaisia laivaharrastajia varten. Ulkomaisten ei ole tarvinnut/eikä tarvitsisikaan tulla tänne kertomaan asioistaan tai kysymään niitä, koska on olemassa monia ulkomaisia foorumeita ja varmaan joitakin kansainvälisiäkin. Eiköhän ole parasta, että nykylinja säilyy ja pidetään tämä foorumi suomalaisten omana keskustelupaikkana suomalaisiin ilmiöihin eniten painottuvana.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Aleksi Viskari

Juu pitäähän suomalaisillakin olla oma foorumi ilman että ulkomaaliset tulee sitä sotkemaan... :thumb:

Wirrankosken Rami

Samaa mieltä 100%:sti, eli kuten ennen vanhaan sanottiin: yhdyn edellisiin puhujiin... ::)

En näe mitään syytä siihen, että keskustelua käytäisiin jolloin muulla kielellä. Miranin ja muidenkin perustelut ovat riittävät: englannin- ja ruotsinkinkielisiä foorumeita on tarpeeksi. PISTE!

Joni Huopana

Rehellisesti sanottuna en kyllä ymmärrä tuota, että suomen- ja englanninkieliset keskustelut pitäisi olla sekaisin. Onhan se englanninkielisillekin paljon helpompaa, kun ei tarvi etsiä omaa kieltä suomenkielisten tekstien joukosta.

MIHAIL

Joo, eiköhän tää oo hyvinkin pitkälti Suomalainen foooorumi!

Pasi Leino

Ulkomaalaiset saa puhua Generalilla niin paljon kun haluaa, mutta muut foorumit on meille suomenkielisille. Se on mun mielipide.

Petteri Kallanmaa

Lainaus käyttäjältä: Pasi Leino - 21.09.2003, 14:56:36
Ulkomaalaiset saa puhua Generalilla niin paljon kun haluaa, mutta muut foorumit on meille suomenkielisille. Se on mun mielipide.

Samat sanat!
Ulkomaalaiset saavat puhua/kysyä asioista General Foorumilla niin paljon kun huvittaa, kunhan eivät tee valtausta suomenkieliselle puolelle.

PS. Tuli vaan mieleen, että olisiko tänne foorumille tarpeen myös ruotsinkielinen osio. Tosin nuo asiat pystyttäisiin varmaan hoitamaan Landgångenissakin.

Kervisen Lauri

Olen samaa mieltä.

Tosin mm. GTS Finnjet-infositen sulkemiseen liittyvässä keskustelussa ei ollut juuri haittaa siitä, että Mathias pisti muutaman englanninkielisen kommentin sekaan.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Petteri Kallanmaa - 21.09.2003, 15:17:42
PS. Tuli vaan mieleen, että olisiko tänne foorumille tarpeen myös ruotsinkielinen osio. Tosin nuo asiat pystyttäisiin varmaan hoitamaan Landgångenissakin.
Jos sellane haluttaisiin tehdä, niin menköön General Foorumin sisälle. Jokin ruåtsinkiälinen threadi siellä onkin. Sama myös saksan kielelle, jos joku yhtäkkiä vaatisi...
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Petteri Kallanmaa

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 21.09.2003, 17:35:27
Jos sellane haluttaisiin tehdä, niin menköön General Foorumin sisälle. Jokin ruåtsinkiälinen threadi siellä onkin. Sama myös saksan kielelle, jos joku yhtäkkiä vaatisi...

No mutta General Forumin yläotsikkohan on English Forums, joten...

Arttu Laaksonen

En oo kyllä mitään ruotsalaista osiota avaamassa... landgången on kuitenkin jo ruotsalaisille. Ja oon samoilla linjoilla että englantia ei ruveta selvyyden vuoksi sekoittamaan tuonne suomenkieliselle puolelle.
.: FAQ :.

Petteri Kallanmaa

Lainaus käyttäjältä: Arttu Laaksonen - 21.09.2003, 17:41:54
En oo kyllä mitään ruotsalaista osiota avaamassa... landgången on kuitenkin jo ruotsalaisille. Ja oon samoilla linjoilla että englantia ei ruveta selvyyden vuoksi sekoittamaan tuonne suomenkieliselle puolelle.

En kyllä nyt välttämättä kannata ruotsinkielistä osiota, mutta Suomihan on kaksikielinen maa...

Jasper Kaarna

Suomenkieliselle puoelle ei saisi tulle mitään englanninkieleistä, mutta mahtavaa olisi, jos englanninkieliselle puoelle saataisiin uusia jäseniä, paljon englanninkielistä keskustelua, yms. Suomeksi täällä foorumilla puhutaan, mutta miksi ei myös englanniksi? ??? Kunhan ei vain sekoiteta englanninkielistä puolta ja suomenkielistä puolta keskenään, minulla ei kyllä ole mitään englanninkielisyyttä vastaan. :)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Matti Kauppinen

Minustakaan fcbs:llä ei ole tarvista muuttaa kielipolitiikkaa. Tämä suomalaisten laivaharrastajien oma foorumi ja muunmaalaisilla on omat fooruminsa. Itse tykästyin alunperin fcbs:ään juurikin siksi että täällä puhuttiin laivoista suomeksi. Ruotsalaisilla on Landgången ja eihän sielläkään juuri keskustella muulla kielellä kuin ruotsilla. Englannin-kielisiä laivafoorumeitakin on varmasti netti täynnä. Ulkomaalaiset keskustelijat voivat keskustella lontoon murteella fcsbs:n general forumilla. Jos haluavat lukea näitä suomenkielisiä keskusteluita ja osallistua näihin, opetelkoon puhumaan suomea. ;D