Gabriella ja Ehrensvärd kolaroivat

Aloittaja Sami Korppi, 23.01.2004, 11:35:54

« edellinen - seuraava »

Juho Simonen

Lainaus käyttäjältä: Juha Karhu - 27.01.2004, 00:32:15
Promilleraja ammattiliikenteessä on myös 1.

Naurettavaa!!! Kuka kykenee luotettavasti hallitsemaan aluksen, jos on yhden promillen humalassa? Kuka kykenee kantamaan vastuuta kännipäissään?

Pitääkö tuo paikkansa?

Ziggy

Lainaus käyttäjältä: Juho Simonen - 27.01.2004, 14:08:20
Lainaus käyttäjältä: Juha Karhu - 27.01.2004, 00:32:15
Promilleraja ammattiliikenteessä on myös 1.

Naurettavaa!!! Kuka kykenee luotettavasti hallitsemaan aluksen, jos on yhden promillen humalassa? Kuka kykenee kantamaan vastuuta kännipäissään?

Pitääkö tuo paikkansa?

Niimpä, totta puhut, mutta eiköhän tota ole jo tapahtunut niin kauan kuin merimiehiä on ollut olemassa, että kännissä ajetaan...
Ei toi enää missään nykyajan varustamossa ole sallittua, mutta sitä tapahtuu.

Juha Karhu

Lainaus käyttäjältä: Juho Simonen - 27.01.2004, 14:08:20
Lainaus käyttäjältä: Juha Karhu - 27.01.2004, 00:32:15
Promilleraja ammattiliikenteessä on myös 1.

Naurettavaa!!! Kuka kykenee luotettavasti hallitsemaan aluksen, jos on yhden promillen humalassa? Kuka kykenee kantamaan vastuuta kännipäissään?

Pitääkö tuo paikkansa?
Niin se vaan on että viranomaiset eivät voi mitään jos kippari on alle yhden promillen kännissä.


Pekka Lappalainen

Lainaus käyttäjältä: Juha Karhu - 27.01.2004, 18:24:08
Niin se vaan on että viranomaiset eivät voi mitään jos kippari on alle yhden promillen kännissä.

Paitsi jos mokailee niin ainakin autolla ajaessa voi liikenteen vaarantaminen tulla kyseeseen. Poliisi siis voi sakottaa vaikka veressä olis alle 0,5 promillea. En tiedä onko vesillä mitään vastaavaa.
Support your local Search And Rescue-operator! Get lost!

Mikko-Oskari Koski

Täsmennystä kaipaa selvästikin tämä kirjaimellisesti epäselvä  ::) lainkirjain:

-Yhden promillen raja on ehdoton katto, jonka toteutuessa on AINA edessä rikosoikeudellinen seuraamus.

-Alle yhden promillen humalatila voi aiheuttaa vastaavanlaisen rikosoikeudellisen seuraamuksen, mikäli on selkeästi näytettävissä toteen, että päällikön humalatila on aiheuttanut vaaratilanteen (mielestäni tämä määritelmä täyttyy E:n tapauksessa täydellisesti)

-Ammattiliikenteessä alkoholin vaikutuksen alaisena oleminen työtehtävissä on useammin kuin kerran aiheuttanut pätevyyskirjan menetyksen, mikä lienee myös E:n päällikön kohtalo riippumatta siitä, millä perusteella hänet todetaan onnettomuuteen syylliseksi. Pätevyyskirjan peruuttaminen on hieman monimutkaisempi juttu, kuin ajokortin hyllyttäminen, mutta sitäkin perusteellisempi. Kirjansa menettänyt kapteeni ei voi hakea uutta työpaikkaa edes Tieliikelaitoksen lossivahtina...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Juho Simonen

Harmillista, että hänelle on edes pätevyyskirja annettu...

Pekka Lappalainen

Ehrensvärdin kipparin ruorijuopumus on varmistunut. Poliisin mukaan kipparin veressä oli yli yhden promillen lukemat. Asiasta lisää: http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1073386814325
Support your local Search And Rescue-operator! Get lost!

Mikko-Oskari Koski

Palasin juuri Viaporista Ehrensvärdillä. Lautan normaalisti Suokinpuoleinen pääty on edelleen romuna, joten alus on nyt yksisuuntainen. Ramppi ja toinen laituriinajopiikeistä on viety kaatopaikalle ja muutama metallitanko hitsattu puomiksi, ettei kukaan vahingossa aja yli laidan, mutta muuten onnettomuuden vaurioita ei juurikaan ole siistitty.

Kippari on vaihdettu. Korjausmies Tane oli ainoa onnettomuudessa loukkaantunut, eikä hänkään vakavasti. Hiukan huonommalla tuurilla olisi tullut ruumiita, siihen ei olisi tarvittu muuta kuin se, että joku olisi ollut röökillä keulassa tai että etummaisen auton kuljettaja olisi noudattanut ohjetta ja jäänyt autoon matkan ajaksi...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Miran Hamidulla

Ehrensvärdin kerrotaan olevan 23. helmikuuta lähtien poissa liikenteestä viikon verran, koska alukseen vaihdetaan uusi keularamppi taannoisessa törmäyksessä vaurioituneen rampin tilalle.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Ziggy

#39
Tänään käytiin klo 9.31 hieman ironialla höystetty keskustelu VHF radiossa Gabriellan ja Ehrensvärdin välillä.

G: "Ehrensvärd, Gabriella."
E: "Joo Gabriella, Ehrensvärd. Me pysäytettiin, olkaa hyvä."
G: Allright."

No hyvä että keskustelevat, eikä ajeta sumussa miten sattuu  ;)
Oli vaan kuultavissa ironiaa Gabriellasta, saatiin hyvät naurut  :)

Mikko-Oskari Koski

Sinänsä yllättävän, vaikkakin kohtuuden nimessä lopulta ihan myönteisen havainnon tein tänään Ehrensvärdillä matkatessani: Pauli Forsberg oli palannut aluksen päälliköksi. Pätevyyskirja siis ilmeisimmin tallessa ja tapauksesta ehkä (toivottavasti?) otettu opiksi...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Santeri Salminen

M/s Ehrensvärdin ja Gabriellan kapteeneille tuli sakkoja vuonna 2004 tapahtuneesta törmäyksestä helsingin edustalla. M/S Ehrensvärdin kapteeni oli tuolloin humalassa ja sai samantien lähtöpassit. Olikohan se niin että Ehrensvärdin kapteeni joutui maksamaan 7000 euroa korjauskuluja ja 7000 euroa oikeudenkäynti maksuja. Gabriellan kapteeni joutui maksamaan noin 1300 euroa en tarkemmin muista että minne kun vilkaisin vain sitä lehtee  ??? ;)

jimsmith

Lainaus käyttäjältä: Santeri Salminen - 08.10.2006, 12:18:21
M/s Ehrensvärdin ja Gabriellan kapteeneille tuli sakkoja vuonna 2004 tapahtuneesta törmäyksestä helsingin edustalla. M/S Ehrensvärdin kapteeni oli tuolloin humalassa ja sai samantien lähtöpassit. Olikohan se niin että Ehrensvärdin kapteeni joutui maksamaan 7000 euroa korjauskuluja ja 7000 euroa oikeudenkäynti maksuja. Gabriellan kapteeni joutui maksamaan noin 1300 euroa en tarkemmin muista että minne kun vilkaisin vain sitä lehtee  ??? ;)

Mis nuo päätökset on? Ihmettelen vaan että mikä oli perustelu kipparin sakoille.

Santeri Salminen

En ole varma mutta Gabriellalla ei edes torvea soitettu vaikka olisi pitänyt mutta en ole varma kuten sanoin vilkaisin sitä lehteä vain ;)

Juha-Matti Harjumäki

Helsingin käräjäoikeus määräsi Ehrensvärdin päällikölle 60 päiväsakkoa vesiliikennejuopumuksesta ja hyvän merimiestaidon laiminlyönnistä.
Hän oli ohjaillut alusta runsaan promillen humalassa.

Gabriellan päällikkö sai 30 päiväsakkoa hyvän merimiestaidon laiminlyönnistä.
Hän ei oikeuden mukaan huolehtinut riittävästi yhteentörmäyksen vaaran estämisestä, vaikka väistämisvelvollinen olikin Ehrensvärd.


HS 10.10
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9