Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Cinderella tekee risteilyn Tukholmasta Uumajaan Rallin MM-kisojen ajaksi helmikuun lopulla 2023. Paikkoja myydään 1600 ko. tilausristeilylle. Jutun mukaan hintaa tulee 7350kr henkilöltä.
Ruotsin MM-ralliosakilpailu oli ennen Värmlandissa, ja monet eivät ole sieltä asti jaksaneet lähteä viimetalvena Uumajaan. Nyt ralliporukalle tarjotaan mahdollisuutta risteilyn kautta katsomaan rallia Uumajaan. ;D Reitti kulkee varmasti Maarianhaminan kautta, jotta ralliporukka saa vahvat TAX-FREE eväät erikoistaipaleille ;D
Juttu on VK:n maksumuurin takana.
https://www.vk.se/2022-06-22/klart-da-kommer-det-stora-kryssningsfartyget-till-umea-fullastat-med-rallyfans
Cinderella on ilmeisesti vieläkin virallisesti autolautta, vaikka sen autokansi on parkkipaikkana korkeintaan? Taas tätä lehdistöä, kutsuvat Cinderellaa isoksi risteilijäksi. ::)


12
Muut alukset / Vs: Containershipsille LNG-konttilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 22.06.2022, 15:21:05  »
Mainitaan vaikka tämän aiheen alla, että Containerships VII on myyty ja se on nyt Nova-niminen ja Saksan lipun alla. Se kärsi pahan konehaverin Suomenlahdella helmikuussa ja on ollut siitä asti Vuosaaressa.
13
Muut alukset / Vs: Bore tilaa Kiinasta kolme ro-lo laivaa UPM:n liikenteeseen
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 22.06.2022, 15:08:09  »
Bore Wave on siirtynyt parin viime päivän kuluessa telakan rannasta Wuhusta meren ääreen Ningboon.
14
Muu merenkulku / Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 20.06.2022, 15:01:24  »
Nyt täytyy mainita Venäjältäkin maininnan arvoista, vaikka yleisellä tasolla kannattaa olla mainitsematta, nimittäin Sevmorput on taas matkalla Murmanskista Pietaria kohti. Ohittaa juuri tällä hetkellä Skagenia.

EDIT: Lastasi Pietarissa Venäjän Kaukoitään, jota kohti lähtenyt lauantaina.
15
Muut alukset / Vs: PV Lähitapiola V-S
« Uusin viesti kirjoittanut Toni Kolhonen 19.06.2022, 13:21:05  »
Valkeakoskelle siirtyi.
16
Mikines tällä hetkellä Välimerellä 15 m syväyksessä matkalla Rotterdamista Triesteen. Kannattakohan sittenkään romuttaa tässä maailman tilanteessa. Tiedä millaisiksi rahtausmatkat jatkossa muodostuvat.

Ex-Masteran seikkailut tuntuvat jatkuvan. Mikines haki Saudi-Arabiasta lastin Välimerelle ja on nyt Kreikan rannikolla. AIS-sivustolla aluksen nimeksi on vaihtunut Alma. IHS:ssä ja muissa tietokannoissa on kuitekin toistaiseksi vanha nimi.

edit: Näemmä Mustallemerelle menossa.
17
Muut alukset / PV Lähitapiola V-S
« Uusin viesti kirjoittanut Petteri Lyysaari 19.06.2022, 11:37:33  »
Onkohan kellään tietoa, mihin mahtoi lähteä Naantalista alkuperäinen PV Lähitapiola ? Tilalle tullut PV Fagerö on nimetty nyt samalla nimellä. Viimeisen AIS jäljen onnistuin jäljittämään johonkin toukokuun alkuun Ukin edustalle, mutta siitä eteenpäin ei ole tietoa. ???
18
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 17.06.2022, 15:01:44  »
Finnlines tiedottaakin sopivasti Eco järjestysnumeroiden liikenteen aloittamisesta:

"Finnlines logo

17.06.2022
LEHDISTÖTIEDOTE
Finnlinesin laivasto kasvaa ja palvelut laajenevat
Finnlines lisää meriyhteyksiä Suomen, Manner-Euroopan ja Espanjan välillä tuomalla liikenteeseen Eco-luokan hybridiroroaluksia. Lisäksi yhtiö avaa reitin Irlannin ja Belgian välille.

Finnlines laajentaa palvelujaan vastatakseen asiakkaiden lisääntyneeseen kysyntään. Uusin laiva, Finneco I, alkaa liikennöidä reitillä Bilbao–Zeebrugge/Antwerpen–Travemünde–Helsinki/Kotka–Paldiski. Ensimmäinen satamakäynti oli Antwerpenissä 16.6.2022 ja seuraava on Helsingissä 20.6.2022. Finneco II:n odotetaan aloittavan liikenteessä viikolla 28 and Finneco III:n viikolla 29.

Kussakin Eco-luokan aluksessa on rahdille 5 800 kaistametriä, joka tarkoittaa että käytännössä voidaan kuljettaa noin 400 perävaunua. Verrattuna nykyisin Itämeri–Pohjanmeri–Biskaja-linjalla kulkeviin suurimpiin aluksiin kapasiteetti kasvaa lähes 40 %. Päästöjen vähentämiseksi aluksissa on uutta edistyksellistä tekniikkaa, kuten ilmavoitelujärjestelmä, suuritehoiset akkuyksiköt ja aurinkopaneelit. Eco-sarjan alukset liikennöivät Suomen lipun alla.

Uudet hybridialukset tuovat asiakkaille monia etuja, kuten nopean ja tehokkaan lastauksen ja purkauksen. Alukset voivat kuljettaa monentyyppistä rahtia, sekä korkeita ja painavia että pitkiä ja leveitä yksiköitä.  Nostettava lastikansi mahdollistaa jopa 7 metriä korkeiden yksiköiden lastaamisen."


Lisäksi heinäkuun loppupuolella Finnlines avaa uuden reitin Zeebrüggestä Irlannin Rosslareen siirtäen samalla Finnpulpin tuolle reitille. Mitä ilmeisimmin jokin Ecojen korvaamista Finnbreezeistä siirretään Finnpulpin nykyiselle reitille Helsingistä Travemündeen ja Aarhusiin.

https://www.finnlines.com/fi/news-and-press-releases/finnlinesin-laivasto-kasvaa-ja-palvelut-laajenevat/

https://www.finnlines.com/fi/news-and-press-releases/finnlines-avaa-uuden-linjan-vastaa-markkinoiden-kysyntaan/

EDIT: Finneco I ohitti Skagenin ensimmäistä kertaa perjantaina loppuillasta klo 23 kieppeillä.
19
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 17.06.2022, 13:46:09  »
Äskettäin luovutettu Finneco II on lähtenyt perjantaina Kiinasta kohti Etelä-Korean Busania; kun taas Finneco I odottelee jo pääsyä Suezin kanavalle.

Finneco II palasi I:n tavoin Koreasta vielä Kiinaan, Yantaihin. Se lähti eilen kohti Singaporea. Samalla Finneco I on matkalla Antwerpenista Travemündeen.
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Sea Wind Helsinki Tallinna linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 14.06.2022, 18:08:07  »
Outoon suuntaan on "A Wind" menossa - tai ainakin tekee ihmeellisen mutkan, jos se tuosta vielä Gibraltarin salmeen kääntyy. Nykyinen kurssi näyttäisi vievän Rabatiin tai Casablancaan.

Edit: Casablancaan meni. Mahtaako vaan lastata Casablancassa ja viedä lastin Istanbuliin, ETA sinne nyt 23.6.

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10