Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Matkustaja-autolautat / Vs: Entinen Transeuropa
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 11.07.2022, 09:36:02  »


Onko kellään tietoa, sillä silmiini ei ole osunut, miten sille Euroferry Olympialle, ex. Transeuropa
sitten kävi.
Myös siihen dispasöörin, (merivahingonlaskijan) tekemään selvittykseen tyytymättömiä ei ainakaan
tänne liene ilmaantunut.
Voi tietenkin olla, että arviotyö on niin suuri, että on vielä kesken.

72
Matkustaja-autolautat / Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Uusin viesti kirjoittanut Milla Louhi 11.07.2022, 04:15:53  »
Lautta-alus Stella ajoi karille Kittuisten lauttarannan lähellä myöhään lauantai-iltana 9.7.2022. Alukselle ei tullut vuotoja ja sen kaksi matkustajaa saatiin evakoitua alukselta Stellan omalla MOB-veneellä. Sukeltajan tarkastettua aluksen pohjan se saatiin irroitettua vasta sunnuntai-iltana 10.7. hinaaja Bisonin avustuksella. Stella siirtyi Bisonin varmistamana Turkuun odottamaan blackoutin aiheuttaman vian selvittämistä sekä telakointia.
Stellan tilalla liikennöi maanantaiaamusta 11.7. alkaen Falco. Stellan sunnuntain vuorot hoiti Mergus ja sen tilalla liikennöi Replot 2.

https://svenska.yle.fi/a/7-10018516

https://www.ts.fi/uutiset/5708486
73
Muu merenkulku / Vs: Marine Traffic
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 11.07.2022, 01:04:13  »
Oma virhe. Kun kirjautuu, niin näkyy.
74
Muu merenkulku / Vs: Marine Traffic
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 10.07.2022, 20:54:26  »
Taas tapahtui MT jotain muutoksia ja ainakaan minä sivun avattuani pystyn katsomaan vain yhden laivan Past track haulla. Seuraavalle tulee vain aikaikkuna  ja siitä voi löytää jotakin. Joskus sivun päivittäminen auttaa ja voi vilahtaa edellinen reitti näkyvissä hetken. Seuraavalla päivityksellä ehkä tulee näkyvillekin. Siis ed. 24h tapahtumat. Muilla samoja kokemuksia, vai olenko tehnyt jotain (taas) väärin....
75
Matkustaja-autolautat / Vs: Victoria 1 vuokrataan Skotlantiin
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 10.07.2022, 19:31:44  »
Sitä vähän ihmettelin, kun (Se)a Wind meni Ison-Beltin kautta; olisiko ollut ensin tarkoitus purjehtia Kielin kanavaan ja sitten mieli muuttunut. Yleenä Itämereltä Pohjanmerelle kai kuljetaan Juutinrauman eli Öresundin kautta?
Menee kyllä ohi aiheen, mutta riippuu todella monesta tekijästä: aluksen syväys tulee Öresundissa vastaan, eikä kanavaan taas mahdu kaikkein suurimpia aluksia (esim. suuremmat risteilijät ja konttilaivat, raakaöljytankkerit, kuin myös Finnlinesin uudet Eco järjestysnumerot eivät enää mahdu kulkemaan kanavan kautta). Usein myös aikataulutus ja sääolosuhteet vaikuttavat reitin valintaan, jo yllä mainittua laivan määränpäätä unohtamatta. Kanavassa voi toisinaan olla myös sulkuremonttien tai myrskyjen yhteydessä nousuveden vuoksi olla tavallista pidempää odotusaikaa. Tällä hetkellä myös bunkkerin korkea hinta vaikuttaa reittivalintoihin.
76
Matkustaja-autolautat / Vs: Victoria 1 vuokrataan Skotlantiin
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 10.07.2022, 19:22:08  »
EDIT: Skotlantiin kannattaa bunkkerihintojen ollessa korkeammallakin kulkea Skagenin kautta, ja Victoria 1 ohittikin sen sunnuntaina aikaisin aamulla.

Sitä vähän ihmettelin, kun (Se)a Wind meni Ison-Beltin kautta; olisiko ollut ensin tarkoitus purjehtia Kielin kanavaan ja sitten mieli muuttunut. Yleenä Itämereltä Pohjanmerelle kai kuljetaan Juutinrauman eli Öresundin kautta?
77
Matkustaja-autolautat / Vs: Victoria 1 vuokrataan Skotlantiin
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 10.07.2022, 13:47:09  »
Juuripa niin, päivävuokran on tietenkin oltava makuutuskustannuksia suurempi.
Matkustaja-aluksen käyttäminen majoituskäytössä jollain laiturinkulmalla "kuluttaa"
sen sisätiloja enemmän kuin joku linjaliikenne, jossa kaikki tiloja pidetään puhtaana
koko ajan.

 
78
Matkustaja-autolautat / Vs: Victoria 1 vuokrataan Skotlantiin
« Uusin viesti kirjoittanut Ilves Valta 08.07.2022, 22:36:20  »
Onko kellään lukijoista tietoa, millä tasolla hyväkuntoisten matkustaja-alusten päivävuokrat nykyään ovat?
Tarkkoja hintoja en osaa sanoa, mutta Romantikan vuokranneen Holland Norway Linen toimari sanoi jossain haastattelussa (olisiko ollut Ferry Shipping Newsin, en mene 100% takuuseen) että he saivat aloitettua liikenteen vain koska varsinkin matkustajapainotteisten lauttojen vuokrat ovat nykyään niin halpoja.
79
Muut alukset / Vs: Wallenius ja SOL muodostavat uuden varustamon
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 08.07.2022, 19:57:16  »
Botnia Enabler on nyt ensimmäistä kertaa matkalla Suomeen: ensiksi kohti Kokkolaa. Ohittaa Skagenin myöhään tänä iltana.

EDIT: Kuulemma suurin Oulun satamassa käynyt alus tähän mennessä:

https://www.kaleva.fi/suurin-alus-oulun-sataman-historiassa-saapui-tanaa/4766617 (Valitettavasti koko juttu on maksumuurin takainen.)
80
Muut alukset / Vs: Prima Shipping kasvaa uushankinnalla
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 08.07.2022, 16:34:08  »
Prima Shipping ilmoitti eilen facebookissaan myyneensä Prima Ballerinan saksalaisvarustamolle. Sen luovutus tapahtui eilen Greifswaldissa. Sen uusi omistaja on M/S EMMA F Schiffahrts–GmbH & Co. KG.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10