Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Syy Viktor Chernomyrdinin Jäämeren-matkalle selvisi: alukselle tehdään täyden mittakaavan jäänmurtokokeet Karanmerellä.

Kyseisen jäänmurtajan oli myös tarkoitus osallistua kansainväliselle ArcOP-tutkimusmatkalle myöhemmin tänä vuonna, mutta nähtäväksi jää, miten Ukrainan sota vaikuttaa suunnitelmiin. Maailmalta ei oikein löydy muita vastaavia jäänmurtajia.

Kommersant taas kirjoittaa, että Venäjän pääministeri Mikhail Mishustin puuhaa 118 miljardin ruplan rahoitusta vielä kahden (järjestyksessään kuudennen ja seitsemännen) Projekti 22220-tyyppisen ydinkäyttöisen jäänmurtajan rakentamiseksi.
92
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 30.04.2022, 16:30:14  »
Alussa oli HNL:lla vähän huonoa suunnittelua. Off topic mutta Tallinkin laiva.
https://www.nrk.no/sorlandet/kaos-pa-ny-fergeavgang_-_-flere-biler-ble-skadet-1.15927260
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 30.04.2022, 09:07:37  »
Onko kellään tietoa, miten uusi linja Norjasta Alankomaihin on kannattanut?
Mikäli turismimäärät jatkossa edes jotenkin palaavat ennalleen, saattaisi kenties sesonkiaikana kannattaa
seilata kahdella aluksella, johon tässä olisi "systeri" vapaana.
Kysyntää vähentää tosin myös pikkuhiljaa kallistunut NOK, joka tekee valmiiksi kalliista Norjasta entistäkin
kalliimman matkailumaan.
Tietenkään Tallink ei voi odottaa ja "katsoa" vaan antanee Victoria I:sen aikarahdille vaikka vain kesäkuukausiksi
kenelle tahansa, joka vain niin haluaa.
 
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 30.04.2022, 07:02:09  »
Mitenköhän kauan Romantika  on vuokrattuna. Taitaa olla vain 3vuotta. HNL:n tavoitteena on nollapäästöt 2026.
https://hollandnorwaylines.com/about-hnl/
95
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2021-2022
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 29.04.2022, 08:52:24  »
Sjöfartsverket päivittänyt jäänmurtajiensa tilanteen:

"Isbrytarnas aktiviteter
Ale: Assisterar i norra Bottenviken
Atle: Förtöjd i Luleå
Frej: Från 29/4 standby i Luleå
Oden: Assisterar i Bottenviken
Ymer: Förtöjd i Luleå"


https://sjofartsverket.se/sv/tjanster/isbrytning/Aktuella_restriktioner/
96
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 28.04.2022, 16:59:10  »
Finneco I on samalla vihdoin saatu luovutettua:

"Ensimmäinen hybridiroro-alus luovutettu Finnlinesille
Finnlines Oyj                                         Lehdistötiedote, Helsinki, 28.4.2022

Ensimmäinen hybridiroro-alus luovutettu Finnlinesille

Eco-luokan kolmen roro-aluksen ensimmäinen, Finneco I, luovutettiin China Merchants Jinling -telakalla (Jiangsu) Kiinassa 28.4.2022. Finneco I aloittaa tämänhetkisten  suunnitelmien mukaan Finnlinesin Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajan liikenteessä kesäkuussa 2022"

"Ensimmäinen Finnlinesin 500 miljoonan euron uudisrakennusohjelman aluksista, hybridiroro-alus Finneco I on luovutettu Finnlinesille 28.4.2022.

Aluksen konseptisuunnittelu alkoi 2018 ja tavoitteena oli rakentaa ympäristöystävällisin alus, joka on koskaan liikennöinyt Itämerellä. Kolmen roro-aluksen tilaus allekirjoitettiin toukokuussa 2018 ja ensimmäisen rakentaminen alkoi kesäkuussa 2020.

Kahden sisaraluksen rakentaminen on myös edennyt. Finneco II laskettiin vesille elokuussa 2021 ja Finneco III marraskuussa 2021. Kaikki kolme alusta aloittavat Finnlinesin Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajan liikenteessä vuoden 2022 aikana."


https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/ensimmainen-hybridiroro-alus-luovutettu-finnlinesille
97
Muu merenkulku / Vs: Saimaan kanavan ongelmista...
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 28.04.2022, 14:51:52  »
Saimaan kanava avattiin taannoin jälleen liikenteelle, mutta ei kai siitä kukaan ole läpi mennyt. Avustus- ja luotsauspalveluita ei tiettävästi ole annettu. Kyse on siis kuolleesta kirjaimesta, jolla täytetään omalta puolelta se, mitä sopimukseen kuuluu -jos kanavaa ei käytetä, ei se ole sopimusosapuolten vika.
Kun Venäjä nyt on osoittanut oman linjansa, mitä kansainvälisen yhteistyön kehittämiseen tulee (=sellaista ei ole), olisikin melkoista uhkapeliä viedä Saimaalle yksittäistä keikkaa tai avustustehtävää varten alus, joka pitäisi pian saada takaisin merelle, mutta joka voisikin jäädä venäläisten oikuttelun takia loukkuun järvialueelle.

Tuorein päänavaus aihepiirissä liittyy Moskovan hybridisodankäyntiin, joka osaltaan on omiaan nostamaan Naton kannatusta Venäjän naapurustossa. Sikäli Izvestija on tässä jutussa oikeassa, että täsmälleen entisenlaiseen sopimukseen ei varmaan mahdollisuuksia olisikaan. Venäläisten tapa esittää asiat on kuitenkin aina osattava lukea siten, että sisältö sanotaan jyrkemmin kuin kenties on tarkoitus.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008776759.html?fbclid=IwAR1Srt5oWSJODvU7dVtwnZNFMHep71UkaskTzTdnuTuD0vl0mS2MnSGrNM0
98
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2021-2022
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 28.04.2022, 12:38:32  »
Nyt on Sisun vuoro lopettaa ja palata takaisin Helsinkiin. Ei näy enää päivän jäätiedotuksessakaan.
99
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 28.04.2022, 11:39:12  »
Finneco II, joka jostain syystä on AIS:ssa nimellä Finneco III, lähti tänään ensimmäisille koeajoilleen.
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Sea Wind Helsinki Tallinna linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 28.04.2022, 11:32:44  »
Jos Tallinkin suunnitelmia rupeaa katsomaan pidemmällä aikavälillä, niin näkee selvästi, että SILJA LINE tuotemerkistä pyristellään eroon. Ja ennustankin että Silja Europa, on seuraava myytävä. Sen jälkeen luultavasti Serenade/Symphony. Jos näin ei käy, niin ainakin logo kyljessä tulee vaihtumaan TALLINK:iksi noiden 2 hesalaisen osalta. Koska miksi TALLINK aikanaan osti SILJA LINEN, jos kaikki sen laivat myydään pois? Toki SeaWind on jo iäkäs, mutta ei nyt ikäloppu siltikään. Alkuunhan Festival lähti lähes samantien pois laivastosta, ja eipä mennyt kauaa, että myytiin. Ja tilalle Galaxy/ Princess joita ei ole tähän päivään mennessä maalattu Aidoiksi Siljoiksi.  "Laivan maalaaminen on kallista" tekosyyllä ja vain teksti vaihdettiin, koska helpompi/halvempi maalata se aikanaan takaisin TALLINK:iksi- silti tilataan jotain star superstar jne laivoja... jotka maksaa tuplasti sen maalauksen hinnan. Europakin siirrettiin "TALLINK" NIMIMERKIN ALLE, SAMOIN ISABELLE Ja myös se että
SILJA LINE fontti muutettiin alkuperäisestä TALLINKIA mukailevaksi, kertoo paljon. TALLINK HALUAA EROON SILJASTA, ja jatkaa kasvuaan alkuperäisen perustajan nimellä.  Asia jota ei vain julkisesti asiakkaiden lähdön pelossa uskalleta sanoa... Mutta merkit ilmassa ovat täysin selvät.

Miten tämä liittyy aiheeseen Sea Windista, joka ei ole koskaan ollutkaan Silja Linen brändin alla? Ja jos Tallink haluaisi eroon Siljasta, niin se varmaan olisi jo tehty tässä 16 vuoden aikana.

Vähän "Off Topic",

mutta huomasin jonkin aikaa sitten jossain, että n. 30 vuotta sitten perustettu Tallink
toisaalta ratsastaa yhden siljavarustamon perustajan - Suomen Höyrylaiva Osakeyhtiön
perustamisvuodella 1883!
Tallink sanoo nimittäin jossain mainoksessa, tms. että "heillä on perinteitä vuodesta 1883"!
Jokainen päättäköön itse, onko tämä väite sopiva, kiellettyä sen käyttäminen ei ainakaan ole.

Haluaa tai ei, niin Tallink on saanut ostojen kautta itselleen edesmenneen SHO:n perinnön ja näin ollen vuonna 1883 perustettu yhtiö jatkuu nykyisin Tallink Silja Oy:nä. Yhtiön aikajanan näkee vaikkapa Laiva-lehden numerosta 4/2020.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]