Royal Caribbean tilaa jälleen maailman suurimman risteilyaluksen

Aloittaja Teijo Niemelä, 06.02.2006, 10:28:36

« edellinen - seuraava »

Heikki Kautiainen

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 25.06.2008, 11:22:22
Kaksoiskorsteenit ovat tosiaan jännä (ja erittäin hyvännäköinen) uusvanha ratkaisu. Olisikohan tämä rakenne tulossa uudelleen muotiin, kun NCL:n F3:siinkin on ilmeisesti tulossa kaksi vierekkäistä korsteenia.

Ulkorenderöinneissä kiinnitin (monen muun asian lisäksi, tietenkin) huomiota siihen, että joka kuvassa aluksen runko on värjätty puhtaan valkoisen sijasta hyvin vaalean siniseksi, kun taas kansirakenteet on värjätty valkoisiksi. Lieneekö kyseessä vain mallintajan valinta vai olisiko Oasikseen oikeasti tulossa aiemmista RCI:n laivoista poikkeava väritys?

tosin ei sitä koskaa tiiä minkä väriseks alus lopulta tulee,
mut onha se vasta rakennus vaiheessa ja voipi olla pelkkä pohjaamaalikin kyseessä.

Kristian Lampio

En usko että Royal Caribbean alkaa ottamaan Tallinkista mallia että tälläsiä sirkuksia mekin voisimme alkaa uittamaan ::) Tuo kaksoiskorsteeni on oikein hienon näköinen mielestäni. Sopii oikein hyvin noin suureen risteilijään! Alus ei ole velä läheskään valmis niin väritystä ei kannata vielä murehtia/iloita ::)

Mika Ovaksianen

Kyllä siinä jo pintamaali on vedetty päälle ja se tosiaan on hyvin vaalean sininen,siis tuo laivan alaosa.

Anssi Kauppila

Jep...onse upea laiva!:)

Tää kuva mietotyttää: http://www.oasisoftheseas.com/renders/exterior/Ship_Aft_profile_w_Aqua_Theater_R.jpg

Niin íhmetyttää vaan toi perä ku se on avonainen...mut eipä kai "pieni sade" haittaa ;D


Teijo Niemelä

Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Artturi Rautava

Onhan se niin että iso ja hiano se on kuvia löytyy osoitteesta: www.royalcaribbean.fi

Olli Posti

Oasikseen nostetaan parhaillaan komentosiltaa paikalleen. Kahdessa osassa nostettavan sillan SB-puoli on jo laivassa, P-puoli tällä hetkellä vielä laiturilla laivan vieressä. Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon että komentosillan SB-puolta käytettiin eilen lavasteiden osana lohkovarusteluhallissa henkilöstölle pidetyssä sellokonsertissa. Oli muuten upea juhlavalaistuksessa ja kuvasi hyvin sitä että projekti on nyt puolessavälissä. Nyt kun konsertti on pidetty niin silta voidaan "luovuttaa" laivan käyttöön  ;D

Kille

Lainaus käyttäjältä: Teijo Niemelä - 04.08.2008, 11:59:55
Ilmailufoorumilta löytyy nyt myös tuoretta kuvaa... mistäs muualta kuin ilmasta:

http://www.flightforum.fi/forum/index.php?topic=80239.new#new
Ei näytä monttuun enää isompaa mahtuvan. Ainakaan äkkiä katsottuna.

Olli Posti

Joo, ei. Molempiin päihin jää alhaalla 5 metriä tilaa, mutta esimerkiksi jo paikallaan oleva keula tulee useamman metrin rakennusaltaan sulkuportin päälle. Suurin keula minkä oon nähny.



Ville Halonen

#146

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Ville Halonen - 10.09.2008, 04:50:50
Myös Deck Planit on ilmestynyt sivuille:

http://www.oasisoftheseas.com/downloadBrochure.php?id=2


On siellä kyllä uima-altaita :) Sehän todellakin on keidas, kun melkein kaikki julkiset tilat ovat "luonnon mukaisia" tai allasosastoja.

Olli Posti

Piipun juureen tulevaa viking's crownia tai mikä lieneekään on alettu nostaa paikalleen. Taitaa sekin koostua kuudesta suurlohkosta joten nyt on vasta etuosa paikallaan laivassa.

Petri Moilanen

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/09/14801

"Turun telakan jättiristeilijällä tulipalo
Torstai 25.09.2008 klo 14:45 Kauppalehti

Aker Yardsin Turun telakalla syttyi torstaina puoliltapäivin tulipalo. Eristepalo sai alkunsa maailman suurimman risteilijän Oasis of the Seasin yhdeksännellä kannella tulitöistä. Palo on kuitenkin saatu Turun Sanomien mukaan saavutettua.

Telakan 1 500 työntekijää evakuoitiin, ja telakan oma palokunta sai sammutettua palon nopeasti. Paikalla kävi vielä Varsinais-Suomen pelastuslaitos tarkistamassa tilanteen.

Eristepalosta aiheutui runsaasti savua, joka levisi yhdeksänneltä kannelta aina yläkansille asti. Henkilövahingoilta säästyttiin"