Royal Caribbean tilaa jälleen maailman suurimman risteilyaluksen

Aloittaja Teijo Niemelä, 06.02.2006, 10:28:36

« edellinen - seuraava »

Sami Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 30.10.2009, 17:28:38
Moi,

En näe missään kuvissa pientä Blimppiä eli ilmapallomaista ilmalaivaa mitä testailtiin Oasiksessa? Oliko se vain kokeilu joka päätettiin hylätä vai mikä on ollut sen kohtalo?

Ja kenen toimittama moinen pallo oli?

http://www.ts.fi/online/kotimaa/54413.html

http://www.ts.fi/online/talous/53494.html

Vastasit jälleen itsellesi - kannattaisi varmaankin lukea ja ymmärtää nuo linkitetyt lehtijutut. On helppoa päätellä, että ilmalaiva tosiaan on jäänyt pelkäksi kokeiluksi, viimeistään kun se oli hukkunut koeajolla...
Suomenlinna II aivan liian harvoin

Timo Tuomivirta

#256
Lainaus käyttäjältä: Sami Koskinen - 30.10.2009, 17:31:30
Vastasit jälleen itsellesi - kannattaisi varmaankin lukea ja ymmärtää nuo linkitetyt lehtijutut. On helppoa päätellä, että ilmalaiva tosiaan on jäänyt pelkäksi kokeiluksi, viimeistään kun se oli hukkunut koeajolla...

Kyllähän ne tuli luettua toki. Testien jälkeen ei vain ole erikseen sanottu/uutisoitu että idea meni romukoppaan. Ja olihan tuo erinomainen idea, joten aika helpolla on sitten luovutettu  :-[ Insinöörit on keksitty sitä varten, että tekniset -isommatkin- ratkaistaan.

..Toistaalta tuo käytössä ollut Aerostat näyttää suhteellisen rimpulalta Englantilaisten "hi-techiltä" eli ei mitään Zeppenit NT tasoa (eikä varmaan hintaluokkaakaan).. ..Ja taisi mennä katu-uskottavuus idealle tuon "avaruuslento" episodin aikana.. ;D

..Englantilaiset ovatkin muuten oikein kuuluisia ilmalaivojen tekijöitä (ei positiivisessa mielessä)

..Ja ampuiko puolustusvoimat sen alas, kun on kirjoitettu että "Vielä ei tiedetä, rakennetaanko risteilijään uusi ilmalaiva."  ..Jos ilmalaiva on ammuttu alas, niin video materiaali voisi ehkä hieman hymyilyttää.. Siinäpä olisi ollut oivaa materiaalia yrityksen "asiakas referenssit" sivulle.

Risto Harjula

#257
Pelkääkö ne noita merirosvoja niin etteivät uskalla pitää AIS laitettaan päällä kuin silloin tällöin vai mikähän lienee syynä että eivät näy järjestelmässä?? Vai sensuroivatko tietoa vain nettiversioista?
Nyt ovat nyt menossa jossain Ruotsin eteläpuolella.
http://aprs.fi/?call=311020600&mt=m&z=7&timerange=3600

http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?oldmmsi=311020600&zoom=10&olddate=10/31/2009%204:15:57%20PM

Teijo Niemelä

Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Eeropekka Hakkarainen

Löytyi kuvakin tapauksesta: http://twitpic.com/ns4ch  :thumb:

Mutta laitetaas kysymystä samalla kertaa: oasisoftheseas.com sivuston videossa salkoon nostetaan muiden mukana norjan lippu, mutta miksi?
Aiemmin: lähes kaikki Suomen liikenteessä olleet aina Vikingin Kalypsosta Silja Operaan.
Viimeksi:
v. 2012 Nordlandia, Gabriella, Superstar, Baltic Queen
Tulossa:
v. 2013 Viking Grace

http://www.flickr.com/photos/eph1/
http://eph.iki.fi/

Ville Halonen

#260
Lainaus käyttäjältä: Eeropekka Hakkarainen - 01.11.2009, 07:50:30
Mutta laitetaas kysymystä samalla kertaa: oasisoftheseas.com sivuston videossa salkoon nostetaan muiden mukana norjan lippu, mutta miksi?

Koska RCCL on norjalais-yhdysvaltalainen yritys.

Kristian Lampio

72 metriä korkea risteilijä alitti 65 metriä korkean sillan

Turusta perjantaina matkaan lähtenyt jättiristeilijä Oasis of the Seas on alittanut Tanskan Ison-Beltin sillan. Jännitystä hetkeen toi se, että maailman suurin risteilyalus oli siltaa korkeampi. STX Europen Turun telakalla rakennettu risteilijä on korkeudeltaan 72 metriä ja silta 65 metriä.

Oasis of the Seas on kuitenkin rakennettu niin, että korkeutta on mahdollista laskea savupiipun kohdalta. Sen ansiosta risteilijä mahtui sillan ali muutaman kymmenen sentin erotuksella. Kapteeni oli valinnut myös valinnut alitushetken niin, että merenpinta oli laskuveden ansiosta mahdollisimman alhaalla. Lisäksi laiva alitti sillan täydellä vauhdilla, jolloin se ui mahdollisimman syvällä.

Alus lähti perjantaiaamuna Turusta kohti Floridaa. Laiva tulee risteilemään Karibianmerellä. Royal Caribbean -varustamon tilaamalla matkustajalaivalla on pituutta 361 metriä ja alukseen mahtuu lähes 6400 matkustajaa.

(MTV3 - STT - TT - Ritzau)



Olisi ollut helkkarin hienoa olla sillalla juuri siinä kohdassa mistä laiva menee ali 8) Onneksi sentään jokunen kuva löytyi.

Risto Harjula


Tero Söderholm

Hei
Seurasin innolla Oasiksen menoa APRS:n ja Marinetarficin kautta....sieluni silmin näin Oasiksen alittavan Ison-Beltin sillan ja jatkavan kohti pohjoista, kunnes tiedot loppuivat ??? Toinen ei löydä laivaa enää lainkaan ja toinen kertoo 12 tuntia vanhaa tietoa, jotta laiva
on menossa Skagenin ja Göteborgin tasolla.
Ovatko nuo seurantasivut ja varsinkin -ilmoitukset pakollisia, vai ovatko sivut vapaaehtoisvoimin ylläpidettyjä harrastesivuja.
Vai reistaileeko Oasiksen järjestelmä ?
Vaikka (sieluni silmät)  eivät mitään nähneetkään, onneksi netistä löytyi hyvin nopeasti kuvia ja videoita Tanskanmaalta.
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Tero Söderholm - 01.11.2009, 22:05:31
Hei
Seurasin innolla Oasiksen menoa APRS:n ja Marinetarficin kautta....sieluni silmin näin Oasiksen alittavan Ison-Beltin sillan ja jatkavan kohti pohjoista, kunnes tiedot loppuivat ??? Toinen ei löydä laivaa enää lainkaan ja toinen kertoo 12 tuntia vanhaa tietoa, jotta laiva
on menossa Skagenin ja Göteborgin tasolla.
Ovatko nuo seurantasivut ja varsinkin -ilmoitukset pakollisia, vai ovatko sivut vapaaehtoisvoimin ylläpidettyjä harrastesivuja.
Vai reistaileeko Oasiksen järjestelmä ?
Se johtuu ihan siitä, että on yhä katvealueita, etenkin keskellä merta mitä tuo Pohjanmerikin on Skagenista tuonne Hollannin luoteisrannikolle. Tuskinpa Oasiksen AIS-lähettimessä vikaa olisi, se olisi huomattu jo sen kulkiessa Itämerta pitkin... :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tero Söderholm

 ;D
joo,nyt näyttää päässeen pois katveesta: on tällähetkellä jo Englannin kanaalissa Lontoon kohdalla.
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Mikko-Oskari Koski

Lainaus käyttäjältä: Risto Harjula - 01.11.2009, 11:33:05
Lisäsin pari videota Youtubesta tuonne sivulleni, mm. Ison-Beltin sillan alitus.

http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html
En jaksa lakata ihmettelemästä, miksi ne Ison Beltin kautta menivät. OK, reitti on Juutinraumaa suorempi, mutta... Kun suomalaiset nimenomaan aikanaan tappelivat Juutinrauman kiinteään yhteyteen sen tunnelipätkän, että kaikki meillä rakennetut laivat varmasti pääsisivät esteettömästi pois Itämereltä.  ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 02.11.2009, 14:17:02
En jaksa lakata ihmettelemästä, miksi ne Ison Beltin kautta menivät. OK, reitti on Juutinraumaa suorempi, mutta... Kun suomalaiset nimenomaan aikanaan tappelivat Juutinrauman kiinteään yhteyteen sen tunnelipätkän, että kaikki meillä rakennetut laivat varmasti pääsisivät esteettömästi pois Itämereltä.  ::)


Syvays ei kuulemma riita Juutinraumassa.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Pekka Laakso

#268
AIS mukaan syväytta oli 9,3 metriä, eli ei missään nimessä olisi päässyt Juutinraumasta. Siellä maksimisyväys on siinä 7 metrin kieppeillä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Risto Harjula

#269
Oasis näkyi nyt Southamptonilaisella webbikameralla: http://www.mvnightowl.co.uk/Webcam/
Näyttäisi olevan pysähdyksissä mutta ankkuria ei liene laskettu.
On vaan niin paljon katsojia että jumittaa...

edit: nyt klo.20.00 on menossa jo pois ja taisi hävitä kuvasta ellei kamera käänny...