Royal Caribbean tilaa jälleen maailman suurimman risteilyaluksen

Aloittaja Teijo Niemelä, 06.02.2006, 10:28:36

« edellinen - seuraava »

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Ville Halonen - 19.11.2009, 01:22:37
Hauskanen flash-kokovertailu Oasiksesta muutamaan muuhun laivaan (HOW BIG IS IT?):

http://www.sun-sentinel.com/broadband/theedge/interactive/sfl-edge-oasis-seas-ship,0,1543383.flash

Havainnollinen flash-esitys Oasiken uudesta Terminaali 18:

http://www.sun-sentinel.com/broadband/theedge/interactive/sfl-edge-terminal-18,0,390176.flash

Rehuja ruvennut ilmestymään Central Parkiin:

http://www.oasisoftheseas.com/downloadable-images.php?id=CENTRAL-PARK-INSTALLATION


Olen huomenna menossa laivalle, joten uskoisin saavani tuoreita kuvia omalle kotisivulleni puoleen yohon (Suomen aikaa) mennessa tai viimeistaan lauantain kuluessa. Jollei,  niin eikohan sitten loydy Cruise Criticista.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Ville Halonen

Toinen jättiristeilijä pääsi vesille Turussa

STT 20.11 2009 18:35:44

Jättiristeilijä Allure of the Seas pääsi koettelemaan vesielementtiä Turussa. Se on toinen Suomessa rakennettavista maailman suurimmista risteilyaluksista.

STX Finlandin Turun telakalla avattiin rakennusaltaan venttiilit ja alus laskettiin vesille. Laivasta on valmiina yli 60 prosenttia, ja sen rakentaminen on edennyt aikataulussaan. Seuraavaksi jatketaan sisustuksen parissa.

Alus aiotaan luovuttaa tilaajalleen Royal Caribbean -varustamolle ensi vuoden lopulla.

Sisaralus Oasis of the Seas lähti matkaan Turusta lokakuun lopussa. Alus kastetaan kotisatamassaan Fort Lauderdalessa 30. marraskuuta, jonka jälkeen se alkaa risteillä Karibialla.

Sisaralukset ovat kooltaan hyvin samanlaisia. Allure of the Seasista tulee 361 metriä pitkä ja 72 metriä korkea. Sinne mahtuu 2 700 hyttiä.

Teijo Niemelä

Kokeilimme eilen uutta livestream-videotekniikkaa ja teimme ex-tempore lahetyksen Oasikselta, joka on nahtavissa oheisen linkin kautta:

http://www.cruisecritic.com/articles.cfm?ID=1051
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Mika Ovaksianen


Teijo Niemelä

Oasis of the Seas slide show on nyt updatattu muutamalla uudella kuvalla. Slide shown saa myos koko ruudun kokoiseksi:

www.cruisebusiness.com
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Juha Pitkänen

Turussa valmistunut maailman suurin risteilyalus Oasis of the Seas on parhaillaan neitsytmatkallaan Karibianmerellä.

Mukana on matkatoimistoväen ohella 400 toimittajaa ja kuvaajaa - myös MTV:n uutisten Kari Lumikero, joka kehuskelee matkan aikana häpeämättä suomalaisuudellaan.


http://www.mtv3.fi/uutiset/ilmiot.shtml/arkistot/ilmiot/2009/11/1005790

Teijo Niemelä

Oasis nimettiin nelisen minuuttia enen kello 19:00 EST!
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Tuomas Masalin

Mielenkiintoisia tietoja Oasis of the Seasista:
http://en.rian.ru/infographics/20091203/157082491.html
Kuten se kaikista tärkein tieto, eli kokolattiamattojen kokonaispinta-ala. ;)


Risto Harjula

#294
Jossain uutisoitiin että Atlantin ylityksen aikana Oasiksen pelastusveneitä hajosi myrskyssä. Onkos toi kuinka tavallista että pelastusveneet hajoaa vai onko laiva joutunut epätavallisen kovaan myrskyyn?  Ehkä veneet on sijoitettu liian alas jolloin isot aallot hakkaa ne rikki ja ei varmaan hyvä että ne ovat laivan kyljen ulkopuolella jolloin aallot pääsee lyömään suoraan niiden pohjaan.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Risto Harjula - 05.12.2009, 14:28:36
Jossain uutisoitiin että Atlantin ylityksen aikana Oasiksen pelastusveneitä hajosi myrskyssä. Onkos toi kuinka tavallista että pelastusveneet hajoaa vai onko laiva joutunut epätavallisen kovaan myrskyyn?  Ehkä veneet on sijoitettu liian alas jolloin isot aallot hakkaa ne rikki ja ei varmaan hyvä että ne ovat laivan kyljen ulkopuolella jolloin aallot pääsee lyömään suoraan niiden pohjaan.

Tosiaan, Turun Sanomissa mainittiin kahden pelastusveneen rikkoutuneen myrskyssä Atlanttia ylittäessä. Samassa myös sanottiin, että ne korjattaisiin neitsytmatkaan mennessä, joten ei ne ihan kappaleiksi ole menneet. Aluksen mainittiin joutuneen 'hurrikaanitason' tuuliin, mitä ikinä se sitten toimittajan mielestä mahtaa tarkoittaakaan. Varmaan jossain on tarkempaakin tietoa vallinneista olosuhteista.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

JNordman

Lainaus käyttäjältä: Risto Harjula - 05.12.2009, 14:28:36
Jossain uutisoitiin että Atlantin ylityksen aikana Oasiksen pelastusveneitä hajosi myrskyssä. Onkos toi kuinka tavallista että pelastusveneet hajoaa vai onko laiva joutunut epätavallisen kovaan myrskyyn?  Ehkä veneet on sijoitettu liian alas jolloin isot aallot hakkaa ne rikki ja ei varmaan hyvä että ne ovat laivan kyljen ulkopuolella jolloin aallot pääsee lyömään suoraan niiden pohjaan.

Ei saisi sanoa, että mitä mä sanoin..... Mut sanon...

MITÄ MÄ SANOIN!!! =)

Mika Ovaksianen

olihan tuolla ollut oikein kunnon aallot ja pelastusveneisiin tullut kunnon reiät kun aallot iskeneet niihin,taitavat olla vähän liian alhaalla laivan kyljessä

Kimmo Heinonen

#298
Lainaus käyttäjältä: Mika Ovaksianen - 05.12.2009, 23:39:37
olihan tuolla ollut oikein kunnon aallot ja pelastusveneisiin tullut kunnon reiät kun aallot iskeneet niihin,taitavat olla vähän liian alhaalla laivan kyljessä

Pieni kritiikki vois tietysti olla paikallaan...juu olen k...pää ... ja tuo yltiöisänmaallisuuskin on ollu viimeaikoina koetuksella jne...ja aina olen hieman hymähdelly kaikkeen itsestämme kumpuavaan paremmuuden hehkutukseen...no nyt selvis kaikille lähtökohta ->

Kysyn: Mitenkä on mahdollista että ensimmäisessä pikku tuulessa vaurioita kokee juuri pelastusveneet - eikö niitten pitäisi olla juuri niitä laitteita joiden pitäisi olla kunnossa juuri silloin kun on tosi kyseessä, kun muu ei auta, kun sillipurkki on kokenu suuria vaurioita, kaikki kannelle - kanootti uppoaa...jne...

...joo ihan tämmösen perus koneinsinöörin ihmettelyä tämä - varmaan(kin) löytyy heti helvetin näppäriä vasta-argumentteja, minkä vuoksi ei ole niin väliä, jos jokunen reikä kehutun 'katamaraanin' kyljessä / tämäkin tiety lehdistön paisuttelua jne...  ;D :P

Mika Ovaksianen

ite juurikin samaa ajatellut,paatti kunnossa mut pelastusveneet hajoaa jo pinessä myrskysssä  :o :o