Royal Caribbean tilaa jälleen maailman suurimman risteilyaluksen

Aloittaja Teijo Niemelä, 06.02.2006, 10:28:36

« edellinen - seuraava »

Toni Redsven

Jos niitä turhia argumenttejä kaipaa niin yksihän voisi olla vaikka niin että ko laivalla ei olisi tarjoitus kulkea myskyssä. Eihän maksava asiakas halua että paukut läikkyy lasista. Tai että tulee paha olo kun laiva heiluu. Eli tulee selkeänä visiona mieleen että ko laivalla ei ole tarkoitus kulkea myrskyssä.... No joo, se siitä ja sen kestävyydestä ja asiaan.

Kuinka nuo veneet ovat hajonneet? En usko että aalto itsessään venettä rikkoo, sehän tarkoittaisi sitä että se ei ole missään määrin merikelpoinen. Eli onko veneet olleet "irti" ja päässeet hakkaamaan itseään johonkin? Vai onko aalto nostanut niitä ja rikkonut veneitä päältäpäin? Vai onko kyseessä ollut valmistusvirhe? Olisi kiva tietää kuinka ne ovat hajonneet ja spekuloida hyvä syy tälle hajoamiselle ennenkuin viedään hiekka rannalle koko paatti odottamaan purkua. Meinaan siis että onhan tuossa mahdollista että siellä on ollut jonkunlainen käyttö virhe. En tiedä kuinka tuossa paatissa pelastusveneet lasketaan, eli kummoinen nosturi niissä on ja onko mahdollista että veneet pääsisivät liikkumaan. Mutta spekulointi lienee mielenkiintoisempaa jos jollain on tarjota jonkunlaista kuvaa tai tarkempaa tietoa miltä kohdin nuo veneet ovat rikkoutuneet.

Risto Harjula

#301
Lainaus käyttäjältä: Toni Redsven - 06.12.2009, 08:59:19
Jos niitä turhia argumenttejä kaipaa niin yksihän voisi olla vaikka niin että ko laivalla ei olisi tarjoitus kulkea myskyssä. Eihän maksava asiakas halua että paukut läikkyy lasista. Tai että tulee paha olo kun laiva heiluu. Eli tulee selkeänä visiona mieleen että ko laivalla ei ole tarkoitus kulkea myrskyssä...  rikkoutuneet.
Jos on tarkoitus risteillä caribianmerellä niin eikös juuri siellä aika usein niitä hurrikaaniluokan myrskyjä liiku?  
Kun katseli matkan aikana otettuja videoita niin näytti keikkuvan sen verran että ainakin piripintaan täytetystä lasista läikkyisi. No taisivat oppia että myrskyt pitää väistää sillä nytkin kun pelastusveneet alkoivat hajota niin muuttivat kurssia jotta pääsivät tyynemmille vesille ja matkaan meni pari päivää enemmän aikaa, ehkä siten välttivät tilanteen että pelastusveneet olisivat menneet aivan palasiksi. Mutta mitenkäs jatkossa jos aikataulu onkin tiukka ja matkustajat on saatava määräpäivänä satamaan?      

Mitenkäs noilla risteilylaivoilla yleensä toimitaan, ajetaanko myrskyistä läpi vai ollaanko valmiita pidentämään matkaa päivällä tai parilla?  Tai ehkä risteilyreittiä ja aikaa lyhennetään mieluummin?    

Juho Jäppilä

Missä uutisoitiin? lähde?  Ja minkälaisia vauriot oli?
Silja Line - On Enemmän

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Risto Harjula - 06.12.2009, 23:09:25
Jos on tarkoitus risteillä caribianmerellä niin eikös juuri siellä aika usein niitä hurrikaaniluokan myrskyjä liiku?

Toki, mutta merialue on sen verran pieni, että noin isoa aallokkoa pääse muodostumaan. Jos pelastusveneet jne. on mitoitettu Karibianmeren olosuhteisiin, voi Atlantilla vastaantuleva keli rikkoa paikkoja.

Ei tuo tietenkään hyvä juttu ole.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Risto Harjula

Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 06.12.2009, 23:19:11
Missä uutisoitiin? lähde?  Ja minkälaisia vauriot oli?
Löysin nyt tuon uutisen ja se oli Turun Sanomissa viime perjantain lehdessä otsikolla "Oasiksen matka kerrottua karikkoisempi", toimittajana Rami Nieminen.
Kerrottiin että korkeat aallot löivät rikki kaksi laivan kyljessä sijaitsevista pelastusveneistä eikä tarkempaa tietoa rikkoutumisesta mainittu.

En yhtäkkiä löytänyt tuota uutista TS:n nettisivuilta, ehkä ei ole siellä?

Teemu Malinen

Lainaus käyttäjältä: Risto Harjula - 06.12.2009, 23:09:25
Mitenkäs noilla risteilylaivoilla yleensä toimitaan, ajetaanko myrskyistä läpi vai ollaanko valmiita pidentämään matkaa päivällä tai parilla?  Tai ehkä risteilyreittiä ja aikaa lyhennetään mieluummin?    

Kiertävät myrskyt. Melko tavallista hurrikaani aikana. Joskus toki on huonoa keliä vaikka ei ihan pahimmissa paikoissa oltaisikaan.

Markku Virtanen

Vauriot tulivat pohjanmerellä, tuulta aivan järrrrjettömästi ,n.40 m/s ja pahimmasta mahdollisesta suunnasta. eikä ne pahasti rikki menneet, keltaisen suojakannen lasikuitu päälipuolesta vahän murtunut kun yläpulen tukitaavetti painui siihen. KOSKAAN ei ko. laiva tule enää ajamaan moisessa kelissä.

Teemu Malinen

Lainaus käyttäjältä: Markku Virtanen - 09.12.2009, 11:38:21
Vauriot tulivat pohjanmerellä, tuulta aivan järrrrjettömästi ,n.40 m/s ja pahimmasta mahdollisesta suunnasta. eikä ne pahasti rikki menneet, keltaisen suojakannen lasikuitu päälipuolesta vahän murtunut kun yläpulen tukitaavetti painui siihen. KOSKAAN ei ko. laiva tule enää ajamaan moisessa kelissä.

No niin taas tuli kärpäsestä härkänen. Tollasessa kelissä tulee laivalle jos toisellekin vahinkoja ainakin, jos ei tyydytä reekaamaan paikallaan vaan painetaan menemään täysillä.

Mika Ovaksianen

#308
Lainaus käyttäjältä: Markku Virtanen - 09.12.2009, 11:38:21
Vauriot tulivat pohjanmerellä, tuulta aivan järrrrjettömästi ,n.40 m/s ja pahimmasta mahdollisesta suunnasta. eikä ne pahasti rikki menneet, keltaisen suojakannen lasikuitu päälipuolesta vahän murtunut kun yläpulen tukitaavetti painui siihen. KOSKAAN ei ko. laiva tule enää ajamaan moisessa kelissä.

Heh vai vähän murtunut,itse näin kuvan jossa oli kunnon reikä tullut siihen päälipuolelle pelastuslauttaa lasikuituun. Ja myös pelastuslautan ikkuna vääntynyt aikas pahasti.

wanvil

Nyt löytyy Ship Paradessa erittäin kattava kokoelma upeita sisäkuvia Oasis Of The Seas -risteilijästä!

http://www.shipparade.com -> klikkaa alussa olevaa isoa kuvaa. Sen jälkeen löytyy yli 50 hienoa kuvaa.

Kimmo Rantanen

Oasis of the Seas -risteilijä nosti vaihtotaseen plussalle
Turun Sanomat 15.12 2009 11:17:44

Suomen vaihtotase nousi lokakuussa 1,6 miljardia euroa ylijäämäiseksi. Suuren ylijäämän taustalla oli kauppatasetta parantanut Turussa rakennetun Oasis of the Seas -risteilyaluksen toimitus.

Lokakuun ylijäämä kasvattaa koko vuoden 2009 vaihtotasetta. Vuoden alusta ylijäämää on kertynyt 2 miljardia euroa. Viime vuonna vastaavana aikana vaihtotaseen ylijäämää oli kertynyt 4,3 miljardia euroa.


http://www.ts.fi/online/talous/96287.html

Niinpä..  "Suomen suurin yksittäinen vientituote"  :)

Miran Hamidulla

Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Janne Koskinen

BBC Worldilla pyörii joku mainos missä näytetään Oasis of the Seas alusta Korealaisena tuotteena.


"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Kristian Lampio

Eiköhän laivan valmistuslaatassa lue "Made in Finland"  :)

Pekka Laakso

Aika röyhkeää egonkohotusta Korean suunnalta. Tästäkin ketjusta selviää se, että Oasis tilattiin vielä telakan ollessa Akerin omistuksessa, eikä korealaisten...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.