Eckerö Linelle ro-pax Vuosaari-Muuga reitille

Aloittaja Pekka Laakso, 06.05.2019, 06:31:02

« edellinen - seuraava »

Kalle Id

#15
Rederi Ab Eckerön pressitiedotteen mukaan uudishankinta on saanut nimen Finbo Cargo: http://www.rederiabeckero.ax/files/pressmeddelande_fran_rederiaktiebolaget_eckero_1552019.pdf

Ja pienen googlailun jälkeen täydennettäköön, että Finbo on saari Eckerön kunnassa. Outo valinta kokonaisuudessaan – olisi joko pelkkä Finbo tai sitten vaan Eckerö Cargo.

Juhani Mehto

Eckerö Linen facebook-sivun mukaan uusi alus lähtee Liverpoolista 20.5. kohti Luonnonmaan telakkaa ja saapuu sinne 24.5.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 16.05.2019, 13:12:43
Eckerö Linen facebook-sivun mukaan uusi alus lähtee Liverpoolista 20.5. kohti Luonnonmaan telakkaa ja saapuu sinne 24.5.
Todellakin on lähtenyt eilen Liverpoolista Naantaliin, ja näyttää olevan kurssi kohti Pentlandin salmea.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Kitinää rekka- ja autojonoista Tallinnassa:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/eckero-linen-uusi-laiva-tyrmistyttaa-tallinnassa-se-panee-tallinnalaiset-karsimaan/7ed4faba-0de3-4870-a934-ef02a694c37b

Muuga voi siis olla vaihtoehto tulevaisuudessa, tai sitten ei.

Finbo Cargo ohittaa aamun aikana Skagenin.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

S Liljeström

Voi olla, että olen pudonnut kärryiltä, mutta miksi olisi aivan välttämätöntä tuoda Finbo Cargo
Tallinnan keskustaan?
Toki siinä on enemmän matkustajapaikkoja ja majoitustilaakin kuin Translandiassa, mutta
varustamon pääasiallinen liiketoiminta perustunee kuitenkin rahtituottoihin.
Laiva on tuskin tupaten täynnä automatkustajia ja jos on, niin he kyllä "löytävät" Muugaan/sta.
Itse aion ainakin kokeilla.

Tauno Hermola

Onko Tallinnan satama ("Tallinnan keskusta") sitten huono rahdin kannalta katsottuna?

Hannu Sarell

Mitä järkeä on tuoda rekat ja henkilöautot Tallinnan keskustaan lisäämään ruuhkia. Muugasta pääsevät eteenpäin helpommin. Tuskin kukaan henkilöautolla tulijakaan jää siihen satamaan pyörimään, eli parempihan se on lähteä se viinalasti hakemaan Latviasta ilman ruuhkia. Ilman ajoneuvoahan ei tuohon uuteen laivaan pääse.


Mikko-Oskari Koski

Kuten aina Alma-konsernin Viroa koskevissa jutuissa, on nytkin syytä vilkaista ennen jutun sisällön sen kummempaa analysointia kirjoittajan nimeä.
Ja kyllä, onhan se Sami Lotila. Entinen päätoimittaja, joka sai KSML:n lehdistä kenkää yhteistyökyvyttömyytensä takia. Kirjoittaja, joka kaikessa mahdollisessa yrittää saada kaikkea mahdollista Viroon liittyvää esitettyä mahdollisimman negatiivisessa valossa. Henkilö, jonka tekemisille julkaistiin taannoin tällainenkin vastine:
https://www.tallinna24.ee/artikkeli/765521-vironsuomalaiset-media-ja-kulttuurityontekijat-arahtivat-suomalaistoimittajan-viro

Voi olla, että Lotila ei tämänkertaisessa jutussaan ole ihan yhtä pahasti kuutamolla kuin useimmiten, mutta pääsääntöisesti hänen teksteihinsä pitää suhtautua hyvin tiukan kriittisesti.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalle Id

Enn Pantin kommentit on suoraan nostettu virolaisen lehden artikkelista, joten niitä ei tässä liene syytä epäillä. Sinällään aika ironista, että Pant kuvaa vuonna 2000 valmistunutt Finbo Cargoa vanhaksi romuksi, kun Tallinkin oma rahtilautta on vuosimallia 1972, ja Tallinkin koko Helsinki-Tallinna-laivaston keski-ikä on pari vuotta korkeampi kuin Eckerön (Tallinkin 22 ja Eckerön 19 jos Finbo Cargo lasketaan mukaan).

Folke Österman


S Liljeström

Paraskin sanoja, että Finbo Cargo on romu!
Tosin lehdistölle nyt voi ladella mitä vaan, kun eivät asioita kuitenkaan tunne.
Ehkä kaikkia Sea Windiin tehtyjä muutostöitä sitten vielä ei ole poistettu, tai sitten alus
palvelee niin hyvin, ettei sitä vielä kilohinnalla kannata myydä.

Kalle Id

Joku toinen Tallinkin edustaja (muistaakseni toimitusjohtaja, mutta 100% varma en ole) kertoi aiemmin haastattelussa, että varustamon seuraava prioriteetti Megastar 2:n valmistumisen jälkeen on Vuosaari-Muuga -laivan laittaminen "kuntoon." Mahdollisesti niin, että Mega 2:n korvaama Star korvaa Sea Windin.