Eilen taisi olla varsin harvinainen tilanne Helsingissä. Siljat Symphony ja Serenade ja Vikingin Mariella, Gabriella ja Express yhtä aikaa satamassa. Tosin vain kotvasen, kun Express lähti kohti Tallinnaa.
Saman tilanteen satuin näkemään Marinetrafficista, mutta yhtään kuvaa en ole tilanteesta nähnyt. Olisiko kellään? :D
Mulla on Turunsatamasta keskiviikolta muutama kuva.
Ylläpito voi poistaa tai siirtää jos ei kuulu otsikon alle.
Olen pitemmän aikaa ihmetellyt sellaista kun tallinkin viimeinen pikalaiva kun tulee Tallinnaan kaijaan 5. Sitten kun laiva on tyhjentynyt niin se siirretään kaijaan 3 aikaisemmin kun baltic queen oli satamassa niin pikalaiva siirtyi kaijaan 1.
En ole havainnut enkä keksinyt miksi näin toimitaan. Jos jollain on tietoa niin kuuntelisin mielelläni.
Jatketaan aiheella tallink.
Sea wind näyttää olevan makuutuksessa.
Onko tietoa että onko suunnitelmia koska jatkaisi muuga-vuosaari-muuga reitillä? Vai jatkaako?
Sitten Star
Viime yönä 10.8. lähti Tallinnasta vasta 00:10 ja paineli Helsinkiä kohti parhaillaan 26.6 solmun vauhtia. Oli ilmoitettu saapuvaksi 01:55 mutta taisi olla 02:05. Silmääni pisti se että purki ajoneuvot keulasta ulos. Sen jälkeen kävi kääntämässä mutta aamulla oli kuitenkin lastaus keulan kautta. Katsoin äsken noin klo 19 niin oli taas keulasta ajoneuvojen kulku. Kysymys onkin että onko aluksen ramppi rikki ahterissa?
Tallinkin sivuilla sanotaan, että Sea windillä on tekninen huolto 15.8 saakka.
Kiitos Mikko.
Mä yritin katsoa tallinkin sivuilta myös mutta en löytänyt.
Olisko nyt sitten kumminkin jotain suurempaa, kun ei Sea Wind jatkakkaan liikennettä vielä?
Sea Wind dry-dock technical repair 14.07-01.10.2021
https://www.tallinksilja.fi/documents/10192/109489502/Cargo_Timetable_2021/3fe4f438-3937-6205-0a8b-8ce644a5ef33
Nyt 15.10. Sea wind on jälleen liikkeellä.
Nyt kellon ollessa puoli viisi saapuu juuri muugaan.
Jokohan on tänään reitillä?
Olisi mielenkiintoista tietää että mitä kaikkea tuon teknisentauon aikana on tehty.
On kyllä vähän yllättävää, että Tallink on vielä laittanut noin vanhaan laivaan paukkuja – ja ainakin telakoinnin kestosta päätellen aika paljon. Sea Wind täyttää kuitenkin ensi keväänä 50, ja ennen pandemiaa Tallink kertoi seuraavan projektin MyStarin valmistuttua olevan Sea Windin korvaaminen.
Sea Wind on tosiaan jännä tapaus, sillä paljonkin nuorempia on aikanaan myyty kilohintaan, esim. Railship I.
Mikäli päivittäiseen käyttöön on saatavana varaosia, niin laivakoneet lienevät aika "ikuisia".
Pannuthan on tosin kertaalleen vaihdettu.
Entä sisustus?
Voihan hyvin olla, että hyvässä kunnossa olevat yleiset tilat kiinnostavat Mustallamerellä, unohtamatta 1435mm kiskoitusta.