Merenkulku > Muut alukset

Uusi laiva Meriauralle

<< < (2/12) > >>

Anders Isaksson:

--- Lainaus käyttäjältä: Teemu Knuutila - 24.12.2008, 15:30:06 ---Niin, Pamelalle tuli 30 vuotta täyteen, tämä saattaa hankaloittaa luokitusta ja siten lastin saantia...
Kyllä yli 30 v aluksen voi edelleen luokitella, riippuu kunnosta kannattaako...?



--- Lainaus päättyy ---
Vaikka ikä ei sinänsä estäisi aluksen luokitusta niin 30 vuoden ylittäminen on monen vakuutusyhtiön ja siten pakostakin myös rahtaajien osalta pidetty kriittisenä virstanpylväänä. Joidenkin lastien kohdalla jo yli 15 vuotias alus voidaan pitää "yli ikäisenä", joissain taas 20 tai 25 tapauksesta riippuen. Useimmiten näissä tapauksissa voidaan kuitenkin vielä kiertää ongelma ottamalla lisävakuutus joko rahtaajan tai varustamon puolesta mutta 30 vuoden täyttyessä monen lastin kohdalla seinä nousee yksinkertaisesti pystyyn, alusta ei monesti enää hyväksytä ko. hommiin. Tässäkin suhdanteilla on selvä vaikutus, jos markkinoilla menee lujaa ja vapaata kalustoa löytyy niukanlaisesti moni rahtaaja saattaa hyväksyä vanhempaakin kalustoa, päinvastaisissa tilanteissa taas aluksen työllistäminen on taatusti entistä haastavampaa.

Timo Lehtinen:
Kati ällä näyttää jatkavan toistaiseksi vanhalla Kyproksen lipulla. Onko toiveita saada alus vaikka Suomen lipulle?

Pekka Laakso:
Tuskin, sillä on saksalaisomistuksessa:

Search for Owner
     MS "Langballig" Schifffahrstsgesellschaft mbH & Co. KG

Schaarsteinwegsbrücke 2
20459 Hamburg
Federal Republic of Germany

Manager
     Brise Bereederungs GmbH & Co. KG

Schaarsteinwegsbrücke 2
20459 Hamburg
Federal Republic of Germany

https://www.gl-group.com/register/index.jsp?STyp=204&RegNo=94152

Juhani Mehto:
Vuoden vaihteessa Meriauralle on tullut kolme alusta lisää rahtaukseen: Banier (3600 dwt), Tanja (4400 dwt, Lillgaardin omistama) ja Adele (3000 dwt). Kati L:n rahtaus päättyi jo aiemmin.

Banier
Tanja
Adele

Tietoja myös Meriauran nettisivuilta.

Kullervo Sonninen:
Meriauran fleettiin on jo jonkin aikaa kuulunut myös kaljaasi Inga-Lill, jonka aiempi omistajataho on nykyään usein kauppalehden protestilistalla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta