Renan haaksirikko lähellä Uuden-Seelannin rannikkoa

Aloittaja Timo Selkälä, 07.10.2011, 14:02:05

« edellinen - seuraava »

Juha Paulavuo

Uudessa-Seelannissa karille ajaneessa laivassa on enää vähän öljyä. Konttilaiva ajoi karille lokakuun alussa, ja mereen pääsi satoja tonneja öljyä.n Laivassa oli kaikkiaan 1 700 tonnia öljyä, josta oli jäljellä vielä maanantaina 60 tonnia. Viranomaiset kiirehtivät myös konttien pelastamista pahoin vaurioituneelta alukselta. Liberialaisen laivan rungon pelätään katkeavan ennen kuin se saadaan irrotettua karilta.

Aluksen filippiiniläinen kapteeni on saanut syytteen vaaran aiheuttamisesta. Karilleajon syyksi epäillään sitä, että kapteeni yritti lyhentää reittiään satamaan.

aamulehti


Jan Holm

Aika hidasta toimintaa on ollut. Aikaa on kulunut melkoisesti karille-ajosta.

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 08.01.2012, 10:16:23
Aika hidasta toimintaa on ollut. Aikaa on kulunut melkoisesti karille-ajosta.

Onhan noita kontteja purettu pitkin syksyä, mutta kehnot kelit ja hankalat työskentelyolosuhteet ovat hidastaneet työtä. Käsittääkseni suurin osa öljystä on kuitenkin saatu poistettua polttoainetankeista, kuten myös suurin osa kannella olleista konteista.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juha Paulavuo

Aluksessa on edelleen öljyä, minkä takia katkeaminen on nostattanut huolen uusista öljyvuodoista.
iltasanomat

Jari Aromaa

Alustava selvitys on julkaistu, TAIC Interim Report
http://www.taic.org.nz/LinkClick.aspx?fileticket=%2fgg6fwRJgw0%3d&tabid=87&language=en-US

Kommentointia selvitykseen liittyen
http://www.stuff.co.nz/dominion-post/news/6543331/Rena-took-shortcuts-official-report

RENA: WHAT WENT WRONG
* Rena was under pressure to make 3am pilot boat deadline off Tauranga
* Rena course changes to short-cut the distance to the pilot boat takes it toward Astrolabe Reef
* Confusion over the new course on the bridge, with the watchkeeper, captain and second mate all involved
* two navigation systems gave different readings, two degrees apart
* the crew failed to immediately react to a 2.05am echo signal dead ahead on the radar
* conflicting evidence over when a pencil mark on the chart one nautical mile north of Astrolabe was drawn
* Rena runs aground at 2.14am, travelling at a speed of 17 knots (31.5kmh)

Tuomas Romu

#21
IS: 12 metriset aallot veivät puolet tankkerista mennessään

LainaaTammikuussa haaksirikkoutuneesta tankkeri Renasta on jäljellä enää puolet.

Taurangan rannikolla katkenneen aluksen puolikkaat sinnittelivät Astrolabe-riutalla Uuden-Seelannin edustalla eiliseen asti.

Keskiviikon vastaisena yönä paikalla jyllänneet jopa yli 12-metriset aallot veivät aluksen peräosan mennessään.

Tarkkuutta!  >:(
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Jani Oja

Millonkas se on tankkeriksi muuttunut  ??? ??? ??? ???

Ari Leskinen

Ilta-Sanomat on korjannut artikkeleitaan. Nyt laiva on kuivarahtialus.
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Sami Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Jussi LaineNäin palstan satunnaisena lukijana toivoisin, että viestien otsikoissa olisi paremmin laivan nimi mitä se käsittelee. Usein viestiketjun alkaessa ja tilanteen ollessa päällä ei ehkä tiedetä mikä laiva on kyseessä mutta ehkä moderaattori voivat muuttaa sitä sitten myöhemmin.

Jos laivan nimet olisivat otsikoissa paremmin ei ehkä tulisi niin montaa päällekäistä ketjua.

Tämä on ihan hyvä periaate. Kunhan vaan muistaisi useammin vaihtaa nimen, etenkin jos asiaa on käsitelty jo useamman viestin verran...
Suomenlinna II aivan liian harvoin