Merenkulku > Muut alukset

Birka Cargo

(1/13) > >>

Janne Malmberg:
Birka Express sitten siirtyy ajamaan välimerellä tämän Killingholme-Göteborg rahtauksen jälkeen, noin kolmen viikon kuluttua.  :thumb:

Janne Malmberg:
Kuulemani mukaan Birka Express siirtyy ajamaan välimerelle ainakin puoleksi vuodeksi Italia-Turkki-Libya-Italia kiertolinjalle.
Ilmeisesti heikonlaisesti rahtia täällä pohjoisimmilla vesillä, onhan siellä välimerellä jo ainakin 1 Boren ja 1 Godbyn alus. Godbyllähän Midas myös ulkona, karibialla.  ???

Marko Manninen:

--- Lainaus käyttäjältä: Janne Malmberg - 21.01.2013, 08:24:36 ---Kuulemani mukaan Birka Express siirtyy ajamaan välimerelle ainakin puoleksi vuodeksi Italia-Turkki-Libya-Italia kiertolinjalle.
Ilmeisesti heikonlaisesti rahtia täällä pohjoisimmilla vesillä, onhan siellä välimerellä jo ainakin 1 Boren ja 1 Godbyn alus. Godbyllähän Midas myös ulkona, karibialla.  ???

--- Lainaus päättyy ---

Tai olisko syynä Finnlinesin uudet laivat joita on tullut Kiinasta jo viisi ja yksi on tulon päällä. Finnlines korvaa pientä vuokra kalustoa suuemmilla omilla.

Pekka Laakso:
Onhan se osasyy tässä tilanteessa, toinen syy oli, että Seaways karsi 2 reittiään siirtäen lastit muille operaattoreille. Kolmas syy näyttäisi olevan se, että Suomen ulkopuolisillakin Itämeren operaattoreilla on nykyvolyymeillä jo ihan tarpeeksi kalustoa eli lisälaivoille ei ole tarvetta kuin korkeintaan telakointituuraajiksi.

tatu:
Noiden isojen Birkan laivojen rahtaussopimushan Finnlinesilla päättyi vuodenvaihteessa. Olettaisin että yksi syy on tuleva rikkidirektiivi ja halutaan saada jalansijaa SECA-alueen ulkopuolisilta markkinoilta, välimerellähän sallitaan polttoaineille 4,5 prosentin rikkipitoisuus vielä vuoteen 2020 saakka. Tuo 2015 on melko lähellä ja vielä ei monessakaan varustamossa ole sen eteen tehty mitään, ollaan odottavalla kannalla.   

Kaikkiin laivoihinhan noita rikkipesureita ei kannata investoida.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta