Merenkulku > Muut alukset

Maailman suurin konttilaiva

<< < (2/16) > >>

Miran Hamidulla:

--- Lainaus käyttäjältä: Markus Takala - 16.01.2005, 20:15:49 ---Joo eivät tosiaan ole kaunottaria, nuo suuret konttilaivat, kuten tästä Susan Maerskin kuvasta ilmenee
http://www.schiffsphoto.de/HTM/Container/Susan_Maersk.htm
--- Lainaus päättyy ---
Makuasioita, mutta olen eri mieltä väitteestäsi. Varsinkin, kun olet valinnut havainnoillistavaksi esimerkiksesi vieläpä Maerskin S-sarjaan kuuluvan laivan, joka varsinkin täydessä konttilastissa on erittäin vaikuttava ja tyylikäs ilmestys... ::)

Markus Takala:

--- Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 17.01.2005, 15:11:53 ---Makuasioita, mutta olen eri mieltä väitteestäsi. Varsinkin, kun olet valinnut havainnoillistavaksi esimerkiksesi vieläpä Maerskin S-sarjaan kuuluvan laivan, joka varsinkin täydessä konttilastissa on erittäin vaikuttava ja tyylikäs ilmestys... ::)

--- Lainaus päättyy ---

Makuasioita, mitäpä näistä ::)  Ja Pekan mainitsemat tarkat konttimäärät, niin tuo minun tieto ei ollutkaan mistään Maerskin sivuilta vaan, joltain Googlen kautta löydetyltä yksityiseltä laivasivulta. Ensi kerralla selvitän tietoni varmemmin :deal:

Mikko Tuominen:
Tollasella vehkeellä varustamo saa hankkia jo miehistölle polkupyörät  ;D joo ihan kun niitä ei ois jo nyt käytössä... on vaan kiva istua komentosillalla konevalvomossa (laiva jossa kansirakennelmat on suht keskellä) ja lähteä montuun kattoo mikä paukkuu kun tulee hälytys. Voi tulla matkalla hiki ja talvella lipaskat  ;D ehkä tähänkin on ratkaisu olemassa...

Janne Sammatti:
http://www.worldshipping.org/ind_6.html

Tässä kuvassa OOCL Shenzhen. Ei enää tosin suurin vaikka otsikko niin väittää

Janne Sammatti:
Tällainen tieto löytyy

COSCO Secured World's Largest Containership Orderbook
 
On January 21, 2005, COSCO concluded a shipbuilding contract with South Korea's Hyundai Heavy Industries Co., Ltd. (HHI) to build four 10,000 TEU class super post-panamax containerships.

The vessel, which is believed so far to be the first and largest of its kind ever to be built in the world in terms of the slot capacity, measures an overall length of 349 m, 45.6 m in width and 27.3 m in depth.

According to contract, these vessels are designed to be fitted with a 94,000-horsepower main engine with a service speed of 25.8 knots and expected to be delivered within 2008.
 
Updated Time: 2005/02/01   
 
Now, the 12,000 TEU containership

Korean news sources report that Samsung Heavy Industries Co. says it has developed the world's largest containership, a 12,000 TEU vessel.

With the design complete, Samsung will now pursue orders for the vessel.

The 383 m long vessel will have a speed of 26 knots and will be powered by a 109,000 hp diesel. Samsung is reportedly now working on a 14,000 TEU design.


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta