Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa

Aloittaja Miran Hamidulla, 01.04.2001, 00:56:15

« edellinen - seuraava »

Ralf Karlson

jos lukee ÅU:n jutun Wallinin kyselystä yhetsalusliikenteen järjestelystä, niin siinä on linkki liikenneministerin vastaukseen(suomeksi). loistavat perusteet, tekniseen tasoon ei saa kiinnittää liikaa huomiota jottei se vääristäisi kilpailua, ja suosisi joitain palveluksen tarjoojia.........

Ari Leskinen

Lainaus käyttäjältä: Ari Leskinen - 13.10.2012, 19:43:20
Olen seurannut näitä "laivoja" joita saaristomerelle hommataan. Mikko-Oskari on oikeilla jäljillä siinä, että myös laatuun ja sopivuuteen olisi satsattava. Nyt alalle pyrkii toimijoita jotka eivät ymmärrä, että saariston vakituisia asukkaita tulee arvostaa siinä kuin kaupunkilaisiakin metroineen.

No niin, syksyllä arvostelin yhteysaluslikennettä tähän malliin. Joskus tulee vielä pää vetävän käteen näissä ihme säästö- ja tasa-arvovouhottamisissa. Laadulle pitäisi antaa vertailuissa paljon enemmän painoa.
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Ari Leskinen

Eivoriin ainakin luotetaan, koska Rosita-varustamo voitti Varsinais-Suomen ELY-keskuksen järjestämän kilpailutuksen reitin hoidosta myös seuraavalle viisivuotiskaudelle.

TS:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/459329/Eivor+jatkaa+Uton+reitilla
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Juha Paulavuo

Yhteysalus Falkön aikataulu Nauvon pohjoisella reitillä muuttuu sunnuntaista alkaen vallitsevan jäätilanteen vuoksi. Aluksen reitiltä jää pois Seilin saarella ja Nauvon kirkonkylän rannassa käynnit. Nauvossa Falkö rantautuu Pärnäisten yhteysaluslaituriin.

Seilin ja Nauvon välinen matkustajaliikenne hoidetaan maanantaista alkaen ilmatyynyaluksella.

turun sanomat

Pasi Saarinen

Kuluneella viikolla moni muukin linja supisti liikennettään tai vaihtui kokonaan ilmatyynyalukseksi. Yöpakkaset tekevät tehtävänsä.

Juhani Mehto

Nordep on näemmä palannut vasta nyt liikenteeseen, eli poissa reilut kolme kuukautta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pasi Saarinen

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 05.05.2013, 22:50:44
Nordep on näemmä palannut vasta nyt liikenteeseen, eli poissa reilut kolme kuukautta.

Tosin hajonnut jo kahdesti ensimmäisellä liikennöintiviikollaan.  :-X


Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Markus Myllymäki - 26.05.2013, 19:01:56
Nordep on ajanut karille Lökholmissa, Nauvon saaristossa.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/490089/Yhteysalus+ajoi+karille+Nauvon+saaristossa++matkustajia+evakuoitiin+siviilivoimin

"Meripelastuskeskus sai onnettomuudesta tiedon matkustajalta" - ei kovin ammattitaitoisen oloista toimintaa...
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pasi Saarinen

Taannoisesta tulipalosta joutuivat itse ilmoittamaan, kun ei ollut matkustajia kyydissä.  ;D

Matti Holmström

Lainaus käyttäjältä: Markus Myllymäki - 26.05.2013, 19:01:56
Nordep on ajanut karille Lökholmissa, Nauvon saaristossa.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/490089/Yhteysalus+ajoi+karille+Nauvon+saaristossa++matkustajia+evakuoitiin+siviilivoimin

eilen Baltic Princessan kyysissä ollessani tuo kuvan partiovene PV...jotain, tuli täysillä vastaan ja ajattelinkin että joku taas tötöillyt kun niin kovaa ajetaan tehtävälle.  No tietty taas Nordep.   Toi purkki pitäisi saada oikeasti pois liikenteestä.  Touhu alkaa  oleen jo aika hurjaa kun jatkuvasti jotain hässäkkää.

Markus Myllymäki

#251
Nordep on nyt irroitettu karilta. Aluksen potkuriin on tullut lieviä vaurioita ja edessä on alustavasti 2-3 päivää vievä korjausurakka.

http://ts.fi/uutiset/kotimaa/490928/Nordep+saatiin+irrotettua+karilta++potkurivaurioita+korjataan+paivia

Pasi Saarinen


Tuomas Honkala

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 26.05.2013, 19:39:07
"Meripelastuskeskus sai onnettomuudesta tiedon matkustajalta" - ei kovin ammattitaitoisen oloista toimintaa...

Käpälä aikakaudella usein käy näin eikä se kerro mitään ammattitaidosta ennemminkin matkustajien ammattitaidottomuudesta. Huolestutavampaa olisi jos mrcc olisi saanut tiedon esim. facesta.
Itse tilanteen kulusta tai sen hoitamisesta lehtijuttu ei kerro mitään. Aluksen päälliköllä on kuitenkin aika iso kynnys aloittaa hätäliikenne ennen kuin tilannekuva on selvillä.
Snafu since 1943.
(Situation normal, all... all fouled up!)

Pasi Saarinen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Honkala - 31.05.2013, 22:49:54
Käpälä aikakaudella usein käy näin eikä se kerro mitään ammattitaidosta ennemminkin matkustajien ammattitaidottomuudesta.

Matkustajilta ei tosin vaadita mitään pätevyyttä matkustajiksi, päinvastoin kuin aluksen päälliköltä.  :deal: