Ex Finlandia / Queen of Scandinavia makaa toimettomana laiturissa Korsorissa ( Tanska). Tämän takia eikö voitaisiin kokeilla tehdä suomalaista autolautta matkailu historiaa vuokraamalla alus foorumilaisten perustaman osuuskunnan toimesta alv. vapaalla osuuskunta matkarahasto järjestelmällä.
Esim: reitti 1. kesto 70 vrk. Korsor - Southampton - Funchal(Madeira) - Santa cruz - Kap Verde- Belem - Georgetown - Bridgetown - Kingston - Havanna - Miami - San Juan - Las Palmas - Lissabon - Korsor.
14000 merimailia 34 vrk merellä 36 satamassa.
osuusmaksu+ matkarahasto-osuus = yht. 5370 euroa / jäsen
Esim: reitti 2 kesto 63 vrk. Korsor - Southampton - Funchal - Santa Cruz - Kap verde - Belem - Georgetown - Barbados - Santo Domingo - San Juan - St John - Las palmas - Lissabon - Korsor
Osuusmaksu + matkarahasto-osuus = yht. 4874 euroa / jäsen
Rahoitus jäsenille 6000 euroa 4 vuotta / 150 e / kk tai 5 vuotta 124 e / kk
Miltä idea tuntuu ? Mahtaako suomesta löytyä riittävä määrä kiinnostuneita yli 60 vrk risteilyille yllä olevin hinnoin ? Löytyykö foorumilaisista kiinnostuneita osuuskunnan perustaja jäseniksi kokeilemaan idean kysyntää media-alan yrityksen avustuksella ?( Perustaja jäseniä haastatellaan ja projektista tehdään artikkeli jossa on myös osuuskunnan / yhdistyksen yhteystiedot johon kiinnostuneet voivat ilmoittautua ) .Palautteen ollessa lupaava media-alan yritys sponssoroi jäsen hankintaa riittävän jäsen määrän kokoon saamiseksi.
Huom: perustaja jäsenille / osuuskunnan johdolle on budjetoitu huikea 1500 e / kk palkka 4kk eli projektissa ei pääse rikastumaan ja osuuskunnan mahdollinen ylijäämä jaetaan muiden kuin johtoon kuuluvien jäsenien kesken.