Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muu merenkulku / Vs: Web-kamerat?
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 09.05.2022, 22:53:04  »
Kuvan laatu parani huomattavasti.
12
Muu merenkulku / Vs: Web-kamerat?
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 09.05.2022, 20:09:47  »
Turun satamassa uudet webkamerat.

https://www.portofturku.fi/rahtiliikenne/web-kamerat/
Aika kauan olivatkin poissa pelistä. Näköjään tullut uusia kuvakulmiakin.
13
Muu merenkulku / Vs: Web-kamerat?
« Uusin viesti kirjoittanut Pentti Heikkilä 09.05.2022, 18:17:26  »
14
Syy Viktor Chernomyrdinin Jäämeren-matkalle selvisi: alukselle tehdään täyden mittakaavan jäänmurtokokeet Karanmerellä.

Rosmorportin venäjänkielisessä tiedotteessa kerrotaan Viktor Chernomyrdinin saapuneen koealueelle Kamennyensaarten (suomenkielinen nimi?) ja mantereen välille, jossa jään paksuus on tällä hetkellä 1.5-2 metriä ja sen päällä on 40-70 senttimetriä lunta. Samoilla seuduilla on "koeponnistettu" viime vuosina muitakin aluksia, mm. Helsingissä rakennettu kaasukondensaattitankkeri Yuri Kuchiev.
15
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2021-2022
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 08.05.2022, 16:41:06  »
Alen mentyä iltapäivällä Odenin kyljelle Luulajaan, ovat nyt kaikki ruotsalaismurtajat satamassa. Alen luulisi silti vielä olevan päivystämässä? Oden taas lopetti tavallista pidemmälle kevääseen venyneen kautensa torstaina.
16
Muut alukset / Vs: Kuusi hybridi-irtolastialusta AtoB@C:lle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 07.05.2022, 15:24:02  »
Ensimmäisen aluksen kölinlasku oli 4.5., kertoo varustamo kotisivuillaan.
17
Matkustaja-autolautat / Vs: Sea Wind Helsinki Tallinna linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 07.05.2022, 15:21:23  »
Sea Wind on saanut pari päivää sitten uudeksi nimekseen A Wind ja ahterissa liehuu eksoottinen Palaun lippu. Vaikuttaa siis vahvasti siltä, että alus matkaa romurannalle. Se on tällä hetkellä edelleen Paljassaaressa.
18
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 05.05.2022, 15:00:36  »
Finneagle eli nykyinen Vizzavona ostetaan takaisin Finnlinesille emoyhtiöltä Finnclipperin tilalle, kertoo Finnlinesin Q1 tuloskatsaus.

"Finnlines on myynyt MS Finnclipper ropax-aluksen Grimaldi-konsernille maaliskuussa 2022, mutta ostaa piakkoin MS Vizzavona (entinen Finneagle) ropax-aluksen emoyhtiöltä korvaamaan Finnclipperin. Rahtauksessa ollut roro-alus, MS Eurocargo Savona, palasi Grimaldi-konserniin maaliskuun 2022 puolivälissä. Grimaldi-konsernin ja Finnlinesin mahdollisuus vaihtaa roro- ja ropax-aluksia Välimeren ja Itämeren välillä parantaa kykyämme tarjota palveluja asiakkaille kulloisenkin tarpeen mukaan ja lisää joustoa verkostomme kapasiteetin suunnittelussa."

https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/tuloskatsaus-tammi-maaliskuu-2022
19
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 05.05.2022, 14:57:22  »
Finnlinesin Q1 tuloskatsauksesta poimittua:

"Finneco II ja III luovutetaan toukokuussa 2022."

https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/tuloskatsaus-tammi-maaliskuu-2022
20
Risteilijät / Vs: Star Pisces, entinen Kalypso myytavana?
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Nummijoki 05.05.2022, 10:41:45  »
Kalypsoa on täällä kehuttu joissain keskusteluissa erityisen onnistuneeksi lautaksi mutta ei se tainnut tässä tapauksessa konkretisoitua ainakaan käyttöiän muodossa. Jos romutusaikeet toteutuvat niin Kalypsosta taitaa tulla ensimmäinen kokonaan poistunut 80- ja 90-lukujen Ruotsinlaiva, jos onnettomuuksien vuoksi ennen aikojaan menetetyt (Viking Saga, Viking Sally, Birka Princess) jätetään pois laskuista.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10