Vanan telakointi tammikuussa, ym...

Aloittaja Eerik Laine, 24.09.2001, 23:53:26

« edellinen - seuraava »

Eerik Laine

Jotkut ovat jo saatteneet huomatakkin (tai kuulla multa chatissa ;D ) että Vana Tallinn tulee viettämään koko tammikuun (27.12.2001-30.01.2002) telakalla... Onkohan kenelläkään mitään ideaa mitä kaikennäköistä kivaa Vanaan tullaan telakalla tekemään? Minkälaisia valmisteluja Vanan Paldiskin reitille esim. vaatisi?

Koko tammikuuksi  (2.1.2001-15.2.2002) menee telakalle muuten myös Ålandsfärjani, mutta kyseessä eivät taida olla mitkään kovin massiiviset korjaukset, koska suunnilleen samanpituinen telakointi toteutettiin myös viime vuonna eikä suurempia muutoksia nähty... Olisikohan tämä vain Vikingin tapa ottaa Åfä pois liikenteestä kannattamottamalle aikajaksolle... ???

Ja kolmantena hieman lyhkäisempänä telakointina mainittakoon Rosellan (6.1.2002-11.1.2001) telakointi... Jolla ei luultavastikaan kovin suuria renoveerauksia tehdä... ::)

Miran Hamidulla

Varmaan ne rakentaa Vanaan isot "perslevikkeet" jotta se pärjää paremmin avomerellä ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Salomon Kaukiainen

#2
Terve!

Onkos muten tietoa mille telakoille laivat ovat menossa? Vana varmaankin Kopliin vai mitenkä?

Salomon
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Miran Hamidulla

#3
Åfän puolestaan voisi kuvitella menevän Algots Varville kun se sijaitsee vain kivenheiton päässä sen laituripaikasta Maarianhaminassa.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Petri Lindqvist

#4
Mitenkäs muuten Amorella? Ei lähtöjä 1-3.10. Kerkeääkö telakalle vai tehdäänkö huoltoa jossain laiturissa?

Timo Selkälä

#5
Kuten jo varmasti tähän mennessä olette lukeneet niin Vanan telakoinnit (niitä tehdään kuulemma useammassa otteessa) johtuu kahden vanhan pääkoneen vaihtamisesta uudempiin. Toiset kaksi on jo vaihdettu vuosia sitten.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Miran Hamidulla

#6
Olettekos kuulleet että Vana on ollut pois liikenteestä runsaan viikon 28.10.2001 lähtien? Syynä tähän on se, että joku 9 henkinen huligaaniryhmä oli riehuessaan hajottanut laivan sisätilat. Tällähetkellä Hansateellä pohditaan kannattaako alusta enään korjata vai kannattaako se samantien hinata Chittagongiin romutettavaksi. Etsintäkuulutettuna tapahtuneesta on mm. 2 ulkomaalaistaustaista henkilöä, joista toista passintarkastus epäili jo aamulla 28.10 vaaralliseksi, 5 vuotta vanhempana esiintyvää 12 vuotiasta pojankoltiaista ja Etelä-Amerikassa aikoinaan kauhua kylvänyttä ex-merirosvoa... :) ;) :D ;D 8) ::) :) ;) :D ;D
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kenny Leong

#7
Hehhehheeeee  :D ;D :D :) ;D :D :o :D ;) :) :D

Niin ja yhtä epäillään pernaruton levittämisestä Vana Tallinnan autokannelle :o

Juha Westerlund

#8
Taitaa olla semmmonen juttu tosiaan että ei kai sitä vanaa kannata paljon korjailla koska se ei varmastikaan vastaa mitään tulevista turvaluokituksista!!!Tulisi niille aika kalliiksi pitää tollasta rohjoa liikenteessä!! ;) 8)

laivat

#9

LainaaKoko tammikuuksi  (2.1.2001-15.2.2002) menee telakalle muuten myös Ålandsfärjani, mutta kyseessä eivät taida olla mitkään kovin massiiviset korjaukset, koska suunnilleen samanpituinen telakointi toteutettiin myös viime vuonna eikä suurempia muutoksia nähty... Olisikohan tämä vain Vikingin tapa ottaa Åfä pois liikenteestä kannattamottamalle aikajaksolle... ???

Landgångenissa kerrotaan, että Ålandsfärjan menee telakoitavaksi Kopliin, jossa siihen rakennetaan mm. peräsponsonit.

Matti Kauppinen

#10
Vai saa Ålandsfärjankin peräsponsorit rumentamaan ulkonäköään.  :-/ Nuo peräsponsorit vielä menettelevät ulkonäön puolesta isoissa aluksissa mutta pienissä aluksissa kuten Ålandsfärjanissa ne ovat todella ruman näköiset.  

Eerik Laine

#11
Hyvä Kopli!!!! Viking Linekin uskaltautui käyttämään Viron telakointipalveluita!  ;D Balti Laevaremonditehtaan kannattaisi muuten harkita telakkansa laajentamista siten että isommatkin laivat mahtuisivat altaaseen niin saisi putiikki laajennettua toimintaansa edelleen!!

Negatiivisena puolesta Koplista edelleenkin vaan tämä kuvaamisen vaikeus  ::)

Miran Hamidulla

#12
No ei todellakaan oo hyvä asia että laivakorjaukset siirtyy Kopliin!!!!! Taas saa rahanahneet varustajat uuden tavan käyttää ulkomaista halpaporukkaa hyödykseen, mikä tietää suomalaistelakoiden korjausten vähenemistä, ja joka puolestaan vie meiltä laivafriikeiltä mahdollisuuden kuvata telakoitavia laivoja esim. hyvänä kuvauspaikkana tunnetulla Vuosaarentelakalla! >:(
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

#13
Tallink keksi muuten lyhentää Vanan tammikuun telakoinnin vain muutamaan päivään.. Laiva palaakin liikenteesen jo 5.1.2001...  8)

Santeri

#14
Tässä pukkia odotellessa tulin tänne ja totesin, että Rosellan telakointi taitaa jäädä väliin kun se nyt korvaa Isabellan jonkun aikaa. Mahtaako Rosella mennä telakalle heti kun Isabella palaa liikenteeseen?
Toivottavasti pukki toi laivamatkoja!
Itse ainakin odotan joulupukilta laivamatkaa!