Uusia risteilyreittejä?

Aloittaja Miki, 10.09.2003, 20:50:03

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari_Koski - 11.09.2003, 19:01:45
, mutta todennäköisempi vaihtoehto tälle lienee esim.rahtilinja Szczecin-Gdynia-Helsinki-Kotka/Turku-Rauma matkustajakapasiteetin lisääminen. Nykyäänhän näitä reittejä operoivissa rollareissa on vain 12 matkustajapaikkaa, jollaisella tosin esim.matka Helsingistä Szczeciniin on huomattavastikin edullisempi kuin Finnlinesilla Travemündeen, vaikka palvelutaso saattaa puolalaislaivassa olla jopa parempi.
Tuo ei kyllä tulisi kannattamaan nykyreiteillä, sillä jo rahtipuolella kyseisen linjan koukkaaminen Kotkaan on melkein hyödytöntä, eikä Kotkassa olisi matkustajille mitään paikkaa/palvelua Hietasen alueella. Idea olisi kannattava vain, jos ajettaisiin pelkästään Helsingistä Gdyniaan, Szczecinin osuudesta en osaa aprikoida tähän hätään.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pasi Leino

#16
Mut eiks sen Kotkan kulttuurisatama-hankkeen messissä suunniteltu jotain Ferryterminaalia Kotkan Kantasatamaan Venäjän risteilyjen varalle ?? oon kyl nähny kaavoitus kuvan ja siel oli tietenki Viikkari paperivaraston vieressä  :)

Miki

Mielenkiintoisia vaihtoehtoja!  ::)

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pasi Leino - 11.09.2003, 20:12:04
Mut eiks sen Kotkan kulttuurisatama-hankkeen messissä suunniteltu jotain Ferryterminaalia Kotkan Kantasatamaan Venäjän risteilyjen varalle ?? oon kyl nähny kaavoitus kuvan ja siel oli tietenki Viikkari paperivaraston vieressä  :)
Jeps, jossakin todettiin taas vähän aikaa sitten, että Välilaiturin pohjoispuoli olisi "suunniteltu/kaavoitettu" ferry- tai risteilyterminaaliksi, mikäli museohanke etenee.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 10.09.2003, 21:11:47
Sinäänsä myös Polferriesin aikoinaan ajama Helsinki-Gdansk reitti olisi kiva saada takaisin, mutta kun se ei kannattanut silloinkaan, niin tuskinpa se kannattaa vieläkään. :-\

    Aivan. Jos se nyt tulisi takas, niin olisi heillä sitten ainakin yksi asiakas enemmän... Silloin, kun oli niin, pieni, ettei tullut koeajettua sitä Pomeraniaa. En tiedä, mistä ovat huhut lähteneet liikkeelle, mutta jostain olen kuullut huhua, että Polferriesit oli todella räkäsiä ja ravintolassa pystyi syömään ainoastaan rasvaista Krakovamakkaraa. :o
    Ja itse olen jo todella monta kuukautta miettinyt toderlla paljon tuota Helsinki - Köpis reittiä, mutta poikkeaisiko laiva jossain vaiheessa Malmössä? Tai Kielissä? Se taitaisi sekoittaa melkoisesti aikatauluja. ::) :-\ Myös näin risteilyreittinä, turistit/ulkomaalaiset (kuten myös minäkin...) voisivat olla todella kiinnostuneita menemään laivalla, vaikka Ouluun. Kemi olisi varmaan liian mpieni kaupunki, mutta Oulu. :thumb:
    Muita mielenkiintoisia reittejä:
    - Vaasa & Pori - Sundsvall
    - Kaskinen - Härnosand
    - Helsinki - Riika (Säännöllinen & ympärivuotinen, kuten Tukholmasta)
    Jos vähänkään jaksaisi miettiä, niin kyllä niitä tulisi...
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Petteri Kallanmaa

Mitenkäs Helsinki-Kiel?
Ja sitten Kielistä voisi jatkaa Color Line:lla Osloon...

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Petteri Kallanmaa - 27.09.2003, 17:48:19
Mitenkäs Helsinki-Kiel?
Ja sitten Kielistä voisi jatkaa Color Line:lla Osloon...

    Ei olisi ollenkaan paha, mutta saman tienhän laiva voisi jatkaa Köpikseen... ::)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Miran Hamidulla

#22
Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 27.09.2003, 17:38:44
En tiedä, mistä ovat huhut lähteneet liikkeelle, mutta jostain olen kuullut huhua, että Polferriesit oli todella räkäsiä ja ravintolassa pystyi syömään ainoastaan rasvaista Krakovamakkaraa. :o
Lienee taas jotain itälegendaa, sillä itse olen matkustanut kahdesti Polferriesillä enkä ole moista kokenut.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Emil Östman

Mitäs sanoisitte Oulu-Tukholma reitistä? Olis aika mukava vai?

Miran Hamidulla

Liian pitkä ja kannattamaton reitti. Sama ongelma kuin täällä joskus ehdotetuissa Vaasa/Pori-Tukholma reiteissäkin eli on kannattavempaa kuljettaa matkustajat bussilla/junalla Turun/Helsingin laivalle.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Mikko-Oskari Koski

Itämerelle tuskin tullaan uusia kansainvälisiä reittejä puhtaasti risteilykonseptilla enää koskaan kehittämään, mutta muutamia rahdin ehdoilla kulkevan liikenteen oheistuotteina pyöriviä, risteilynkin mahdollistavia linjoja voisi kyllä tulla. Jopa tuo mainittu Suomen ja Puolan välinen yhteys saattaisi olla mahdollinen, jos liikenteeseen saataisiin nykyistä Inowroclawia ja sen kumppaneita...hmm, eksklusiivisemmat alukset. Vuoro esim.Swinoujsciesta tai Gdansk/Gdyniasta Hankoon voitaisiin ajaa jopa suunnilleen entisen Superfastin aikataulupohjilla, vaikkei aluksissa mitään huippunopeuksia olisikaan.
Myös Finnlinesin Nordlinkin Helsingin liikenteeseen siirtämisestä on tullut mieleeni yksi mahdollinen uusi linja. Nimittäin se, että osa Helsingin ja Travemünden välisistä vuoroista ajaisi Malmön kautta. Finnlines on tietoinen eteläisen Itämeren linjansa ongelmista ja ympärillä painavista kilpailijoista, joten mahdollisuus yhdistää osa Ruotsin ja Suomen kuormista samaa alukseen ei ehkä ole ollenkaan kaukaa haettu. Lisäksi tässä mahdollistuisi -Juutinrauman paljon parjatun sillan ansiosta- myös suorahko yhteys Helsingin ja Köpiksen välille.

Mutta nämä siis ovat ihan vain ajatuksia... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950