Turha sitä Kalypsoa on surra kuten viime talven lumia, mutta asioita on niin helppo katsoa katsomosta
käsin etenkin jälkeenpäin.
Varustamoja on erilaisia.
Jos varustamo seitsemässä vuodessa sai Athenan - siis ennen DFDS:lle myyntiä - aluksen täällä mainittuun
kuntoon, niin Kalypson tila lienee siis vielä pahempi, koska pitkälti on ollut makuutettuna.
Vaikuttaisi siltä, että aluksilla on vain tapana seilata, eikä siis mitään korjata, vaan ruvetaan rikkomaan jotain
muuta.
Päämääränä on koko ajan se, että alus lopuksi myydään kilohinnalla pois.
Jäävahvistetuilla, asianmukaisesti kunnossapidetyillä laivoilla 40 vuoden ikä ei ole mikään ihme, joku on
päässyt 50 vuotiaaksikin.
Esimerkiksi voisi ottaa lähes minkä tahansa 1970-luvun jälkeen skandinaaviselle varustamolle valmistuneen
laivan, jotka jatkavat liikennöintiään ylimaalauksen jälkeen lämpimissä vesissä "uusina laivoina" tuosta vaan.