St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Jussi Mänttäri - 31.01.2010, 17:15:38
Ja ennenkaikkea...... PALVELU!!!!!!

Jokaisella lienee kokemusta Tallinnanristeilyistä sekä eteläisen veljeskansamme palvelukulttuurista.
Niin, mielenkiintoinen kysymys. Oma kokemukseni palveluasenteesta itänaapurissa on silmiinpistävä kaksijakoisuus. Vanhaa neuvostomeininkiäkin toki vielä löytyy, mutta myös hyvin ystävällistä ja ripeää palvelua saattaa saada osakseen. Mielestäni ainakin erilainen suhtautuminen suomalaiseen turistiin, kuin etelänaapurissa.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Timo Toivonen

#76
Inflot on nyt sitten vuokrannut ko. laivan DFDS:ltä kolmeksi vuodeksi Hki-Pietari-liikenteeseen:

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=384209&messageId=460748

:thumb:
"Tere tulemast Titanicule!"

Sergei Pennonen

#77
http://www.stpeterline.ru/en/prices.html
Nyt hinnat ovat näkyvissä.
Mukana on myös risteilyhinnat !!

Jussi Mänttäri

Onko tämä sitä että yksin reissuun mielivä voi ostaa mies/naispaikan ja saa kolme satunnaista hyttikaveria?

LainaaSeparate male and female berths can be purchased only in 4-person cabins class B and E.

Tällaistahan ei tietääkseni myydä sen enempää Viikingillä kuin tallinkSiljallakaan.

Muutoin edestakainen keikka vihreällä lähdöllä olisi B-luokan hytissä 300 euroa/koko hytti. Sinänsä ihan ok-hinta kolmihenkisen perheen käydä Pietarissa. Enpä nyt muistakaan mitä risteily Tukholmaan Symphonyllä kustansi meille viime kesänä... mielikuva on että yli tuon hinnan.



Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Jussi Mänttäri - 11.02.2010, 14:52:31
Onko tämä sitä että yksin reissuun mielivä voi ostaa mies/naispaikan ja saa kolme satunnaista hyttikaveria?

Tällaistahan ei tietääkseni myydä sen enempää Viikingillä kuin tallinkSiljallakaan.
On. Kummallakin yhtiöllä olen tuollaisella paikalla matkustanut, joten kyllä myydään...
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Timo Toivonen

Mielenkiintoinen yksityiskohta, että a-luokan invahytti maksaa enemmän kuin tavallinen a-hytti.  :o

Venäläisittäin ehkä normaalia bisnestä (isompi hytti, enemmän $$$), mutta tuntuupi vähän syrjivältä näin länsimaalaisittain.
"Tere tulemast Titanicule!"

Joni Huopana

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 11.02.2010, 15:18:55
Mielenkiintoinen yksityiskohta, että a-luokan invahytti maksaa enemmän kuin tavallinen a-hytti.  :o

Venäläisittäin ehkä normaalia bisnestä (isompi hytti, enemmän $$$), mutta tuntuupi vähän syrjivältä näin länsimaalaisittain.

Juu, minullakin pisti silmään tuo. Suomen/EU:n lakien mukaan ei kyllä liikuntavammaiselta saisi laskuttaa enempää kuin tavalliselta ihmiseltä vastaavasta palvelusta. Tällä perusteellahan esim. Finnlines maksaa invataksin terminaalista laivaan sisälle ja takaisin, kun yhtiön omat pikkubussit (joissa ei invavarustusta) kuljettavat jalkamatkustajat ilmaiseksi.

Mikko-Oskari Koski

Lainaus käyttäjältä: Jussi Mänttäri - 11.02.2010, 14:52:31
Onko tämä sitä että yksin reissuun mielivä voi ostaa mies/naispaikan ja saa kolme satunnaista hyttikaveria?
Joo, paitsi että jos mennään oikealla venäläisellä myyntitaidolla, joka ainakin Oktobrskayan junissa taitaa olla edelleen vallitseva ja on aikanaan ollut todellisuutta Itä-ja Pohjanmerellä ainakin Nadezha Krupskayalla, ei yksittäispaikkoja jaotella sukupuolen mukaan. Kahdella yksittäispaikalla matkustavan pariskunnan kämppiksiksi voi siis sattua vaikka toinen pariskunta tai yksittäinen nais-ja miesmatkustaja.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Jussi Mänttäri

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 11.02.2010, 16:35:04
Joo, paitsi että jos mennään oikealla venäläisellä myyntitaidolla, joka ainakin Oktobrskayan junissa taitaa olla edelleen vallitseva ja on aikanaan ollut todellisuutta Itä-ja Pohjanmerellä ainakin Nadezha Krupskayalla, ei yksittäispaikkoja jaotella sukupuolen mukaan. Kahdella yksittäispaikalla matkustavan pariskunnan kämppiksiksi voi siis sattua vaikka toinen pariskunta tai yksittäinen nais-ja miesmatkustaja.

Eli tuolla logiikalla jos otettais vaimon kanssa kaksi yksittäispaikkaa, voitaisiin parhaimmalla mahdollisella tuurilla saada kämppiksiksi "pari avointa ja kokeilunhaluista" neitoa ;D

No joo... nelikymppisen pervosedän fantasiat sikseen 8)

wanvil

#84
Lainaus käyttäjältä: Jussi Mänttäri - 11.02.2010, 14:52:31
Tällaistahan ei tietääkseni myydä sen enempää Viikingillä kuin tallinkSiljallakaan.

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 11.02.2010, 15:07:23
On. Kummallakin yhtiöllä olen tuollaisella paikalla matkustanut, joten kyllä myydään...

Tukholmaan matkustettaessa reittimatkoilla on tosiaan mahdollisuus varata mies-/naispaikka (shared cabin), mutta risteilymatkalla ei, vaan silloin on aina oma hytti.


Lainaus käyttäjältä: Jussi Mänttäri - 11.02.2010, 14:52:31
Muutoin edestakainen keikka vihreällä lähdöllä olisi B-luokan hytissä 300 euroa/koko hytti. Sinänsä ihan ok-hinta kolmihenkisen perheen käydä Pietarissa. Enpä nyt muistakaan mitä risteily Tukholmaan Symphonyllä kustansi meille viime kesänä... mielikuva on että yli tuon hinnan.

Tuosta hinnoittelusta sen verran, että vaikka HEL-STP on samaa luokkaa oleva etäisyys kuin HEL-STO, ei hintoja täysin voi verrata keskenään. Tukholman-risteilyjen polkuhinnoitteluun on syynsä, mutta Pietariin ei varmasti ole tarvetta lähteä dumppaamaan hintoja yhtä alas, ja tuskin niin tulee käymäänkään. Siihen nähden tuo 300 € edestakainen/koko hytti on järkevä, varsinkin jos 4 pax. Sehän on erittäin kilpailukykyinen jos vertaa HEL-STP-juniin tai toisaalta Tukholman-risteilyjen normihinnoitteluun.

Ja miksi ei voi verrata autolautoilla tehtäviä risteilymatkoja Tukholmaan vs. Pietariin? Tukholma on usein niin tuttu paikka, että reissulle lähdetään melkeinpä pelkästään laivalla viihtymisen takia. Usein on tarjouksia, jolloin itse matka on lähes ilmainen -> saadaan porukkaa lähtemään low season -aikana, mutta "pakolliset ostokset" laivan tax freessä sekä ravintoloiden ja baarien hintataso pistävät matkustajat kuluttamaan rahaa laivalla.

Pietari on useille tuntematon, ja sinne lähdetään enemmän kohteen kuin laivan takia. Laiva toimii kuitenkin majoituksena ja viihdetarjonta vastaa Ruotsin-laivoja, joten se on toki olennainen osa matkaa. Pietarin laivamatkojen hinnoittelua voi siis pitää hieman korkeammalla verrattuna Tukholmaan, mutta tässä tapauksessa vaikuttaa varsin järkevältä. Se, että suomalaisia saadaan houkuteltua mukaan, onkin enemmän markkinoinnin haasteita. Luulisi olevan todella suosittu vaihtoehto lähteä Pietariin laivalla verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Ja kunhan tuo viisumikysymys selviää, eli edellyttääkö viisumivapaus opastetun retken ostamista.

Itsehän tosin lähden todennäköisesti Pietarin-risteilylle toki kohteen mutta hyvin vahvasti myös laivan takia ;)

Timo Tuomivirta

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010021211107362_uu.shtml

onkohan vain sattumaa että tuo Allegro tulee saman vuoden aikana  käyttöön mitä tuo autoton autolautta?

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 12.02.2010, 18:56:52
onkohan vain sattumaa että tuo Allegro tulee saman vuoden aikana  käyttöön mitä tuo autoton autolautta?

Ei ollut sattumaa. Kuultuaan St Peter Linestä VR:n ja RŽD:n johtohenkilöt matkustivat nykyhetkestä aikakoneella vuoteen 2006 perustamaan Karelian Trainsin, joka sittemmin vuonna 2007 tilasi Allegrot...
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 11.02.2010, 15:30:59
Juu, minullakin pisti silmään tuo. Suomen/EU:n lakien mukaan ei kyllä liikuntavammaiselta saisi laskuttaa enempää kuin tavalliselta ihmiseltä vastaavasta palvelusta. Tällä perusteellahan esim. Finnlines maksaa invataksin terminaalista laivaan sisälle ja takaisin, kun yhtiön omat pikkubussit (joissa ei invavarustusta) kuljettavat jalkamatkustajat ilmaiseksi.
Kannattanee varmasti huomauttaa firmaa tästä asiasta.

Juhani Reku

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 14.02.2010, 16:02:00
Kannattanee varmasti huomauttaa firmaa tästä asiasta.

Valitettavasti firma ei kaiketi ole suomalainen eikä EU:lainen, joten toimiessaan sen pitää toimia Venäjän lakien mukaan. Lienee lähinnä kyse firman hyvästä tahdosta, jos se suostuu hintoja rukkaamaan.

Timo Selkälä

Firma ei voi siltikään toimia EUn alueella toimiessaan toimia EUn lakien ja säädösten vastaisesti. Sen sijaan tuo saattaa olla helppo kiertää sanomalla että hytti on isompi ja tasokkaampi ja siksi kalliimpikin.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.