St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Sami Penttilä

Terveisiä Princess Marialta.
Upea laiva edelleen, kaikki toimi moitteettomasti, myös palvelu laivalla.
Pietari kaupunkina on niin iso, ettei päivän pyrähdyksellä kerkiä mihinkään, mutta upea paikkahan tuo oli.
Laivasta ja Pietarista muutama kuva:
http://youtu.be/0YTHPtL5fP4

Kimmo Rantanen

Eipäs kukaan ollut vielä tätä uutista tänne ehtinyt linkittää:

"Venäläisen talousmedian mukaan kiinalainen investointirahasto Maorui Capital olisi ostamassa 25 prosentin osuuden lauttaliikennettä Suomenlahdella harjoittavasta St. Peter Linestä 200 miljoonalla eurolla...
..."Maorui Capitalin kanssa tekemämme sopimuksen pohjalta tulemme lähivuosina aloittamaan liikennöinnin myös Mustallamerellä ja Venäjän Kaukoidässä. Tarkoituksemme on hankkia neljä uutta alusta tähän tarkoitukseen ja pääkohderyhmänä ovat kiinalaiset", Muškarjov sanoo."


http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kiinalaisrahasto-mukaan-itameren-liikenteeseen/tf7uQgp3

Kalle Id

Postmeesin venäjänkielisen uutisen mukaan noiden neljän Mustallemerelle ja Kaukoitään tarkoitetun aluksen lisäksi oltaisiin hankkimassa kahta uutta alusta Itämerelle. Uudet alukset on ko. jutun mukaan tarkoitus hankkia vuoteen 2020 mennessä, eli saavat pistää vauhtia töppösiin jo aikovat oikeasti hankkia kuusi uudisrakennetta.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 10.09.2015, 01:08:44
Postmeesin venäjänkielisen uutisen mukaan noiden neljän Mustallemerelle ja Kaukoitään tarkoitetun aluksen lisäksi oltaisiin hankkimassa kahta uutta alusta Itämerelle. Uudet alukset on ko. jutun mukaan tarkoitus hankkia vuoteen 2020 mennessä, eli saavat pistää vauhtia töppösiin jo aikovat oikeasti hankkia kuusi uudisrakennetta.

Kyseinen artikkeli puhuu kyllä 6 aluksesta, mutta nämä ovat käytettyjä, hintaluokaltaan 30-40 MEUR / kpl.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

S Liljeström

Tietenkin aivan hyvä, että joku muukin uskoo kannattavaan liikenteeseen Pietariin,
vaikka sitten kiinalaisten matkustajien avulla. Kiinan "rimpulahan" sitä paitsi on
viime aikoina vahvistunut.
Toivoisin myös edelleen, että sataman liikennettä ja tuloja valvova "ulkopuolinen
taho" ymmärtäisi, ettei lypsävää lehmää kannata tapaa.
Saattaa onnistua 25% osuudella, mutta sehän on jo huomattu, että 100% ulkomaalainen
varustamo ei Pietariin suuntautuvassa linjaliikenteessä pärjää, koska sataman kustannukset
nousevat tiheään tahtiin sellaiselle tasolle, ettei liikenne kannata.
Pidän myös Mustaa merta riskialueena, vai onko siellä kukaan pärjännyt. Tosin alukset, joilla on
liikennöity, ovat olleet ikäloppuja.


SL

Harri Anttila

Mahdollisia alushankintojahan "voi" olla esim DFDS:n Crown ja Pearl of S.   --jos ja kun DFDS toeuttaa uudisrakenne suunnitelmansa.
Silja Europakin on olemassa.... 

Ja kuka tietää SNCM:n aluksistakaan mikä niiden kohtalo tulee olemaan

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Harri Anttila - 10.09.2015, 18:47:54
Ja kuka tietää SNCM:n aluksistakaan mikä niiden kohtalo tulee olemaan

Niiden rungot eivät jäävahvisteisia.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Harri Anttila

Mustaamerta lähinnä SNCM:n aluksilla tarkoitin.
Saattaisi olla ko. aluskanta edullisempi aloitus siellä...

Kalle Id

Veikkaisin, että Mustallemerelle mennään kuitenkin ihan oikeilla risteilylaivoilla. Sellaiset ainakin oli tähtäimessä, kun SPL joku aika sitten neuvotteli Carnival Corporationin kanssa yhteistyöstä Venäjän markkinoilla.

Matti Lehtinen

Onkos kenelläkään tuoreita kokemuksia Princess Marialta? Parin viikon päästä pitäisi risteilyllä käydä. Arvostaisin, jos joku osaisi hintatasosta ja palveluista laivalla sanoa jotakin.

Viimeksi kyseisen puljun laivalla olen ollut 2012 ja silloinkin kyseessä oli Princess Anastasia.

Kimmo Rantanen

Kirjattakoon nyt tännekin, että syysmyrskyjen aiheuttama meriveden nousu Suomenlahdella aiheutti jälleen haittaa Pietarin laivaliikenteelle:

YLE Uutiset

Suomalaiset oli jumissa Princess Anastacialla viisumien puutteen vuoksi:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015120620788743_uu.shtml

S Liljeström

Joo. Venäjällähän on näin.

Kun Viisumivapaa aika (72h) umpeutuu, on hankittava viisumi.
En tiedä, miten muualla päin maailmaa meneteltäisiin. Sillä ei siis ainakaan
Venäjällä ole merkitystä, onko itse ollut tuottamuksellinen vai ei.
Oletan kuitenkin, että aika monessa maassa ns. Viisumivapaata aika piden-
nettäisiin näissä "Force majeure" - tapauksissa.

SL

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rainer Silfverberg

Minkä maalainen varustamo St Peter line oikein on kun laivat kerran on liputettu Maltaan? Eikö Maltassa käytetä euroja ja eivätkö länsimaiset matkustajat maksa matkansa ja palvelunsa laivalla euroissa tai ruotsin kruunuissa.

t. Rainer

Tero Lindfors

Lainaus käyttäjältä: Rainer Silfverberg - 08.01.2016, 14:50:17
Minkä maalainen varustamo St Peter line oikein on kun laivat kerran on liputettu Maltaan? Eikö Maltassa käytetä euroja ja eivätkö länsimaiset matkustajat maksa matkansa ja palvelunsa laivalla euroissa tai ruotsin kruunuissa.

t. Rainer

St. Peter Line on venäläinen. Laivat on liputettu Maltaan, koska se on taloudellisesti järkevämpää firman kannalta. Kyseisen yhtiön aluksilla en ole käynyt, joten en osaa sanoa, mitä valuuttaa niillä käytetään.