Tilanne on aika monimutkainen ja herää myös kysymys, ovatko solmitut laivojen rahtaussopimukset
Tallinkille tässä tilanteessa jonkinlainen "kultakaivos" verrattuna siihen, että ne jatkaisivat
tavanomaisilla reiteillään.
Tiedossa ei myöskään ole, onko talossa ollut suunnitelmia toisesta Turun laivasta luopumisesta
kannattavuussyistä.
Lisäksi tämä nopea siirto on kuitenkin tilapäinen, mutta antaa vuoden aikaa miettiä seuraavaa siirtoa.
Rahtaussopimuksiahan voi myös pidentää - aika näyttää.
Pidän lisäksi erikoisena, että varustamon neljä alusta ovat muussa kuin alunperin tarkoitetussa käytössä.
Olen aikaisemmin peräänkuuluttanut, missä suuruusluokassa modernien linjalaivojen päivävuokra voisi olla.
Sen rahavirran on kuitenkin oltava varustamolle merkittävä, että kaikkiin näihin järjestelyihin edes
kannattaa ryhtyä.
Asia saattaa myös liittyä siihen, että MyStar on merkittävästi myöhässä, eikä Staria tietenkään ennen
uudisrakennuksen liikenteenalkua voi myydä tai uudelleensijoittaa.
Stariahan on kaikkine puutteineen tarjottu myös Galaxyn seuraajaksi, jolloin yhdellä laivalla operoiminen
Turusta jäisi lyhytaikaiseksi.
Tietääkö kukaan, miten Romantikalla menee Hollannin ja Norjan välisessä liikenteessä?
Ehkä paras olisi, mikäli siitä kaupan kautta päästäisiin eroon.
Nyt tarvitaan kovan luokan ennustajia, sillä tulevan vuoden aikana kilpailijat tekevät omat siirtonsa,
jotka voivat jäädä pysyviksi.