Tuossa voi olla perää, koska siinä on ideaakin. Siis Bellan osalta. Ilman muuta alus, jonka koneiden luotettavuus on varustamon armaadan heikoin (siis ei katastrofaalinen, muttei myöskään priima) kannattaa sijoittaa linjalle, jossa vajaatehoisista myllyistä on vähiten haittaa. STO-MHQ-yömatkalla lillutaan tuntikausia, eikä suoraan ajettavalla päiväreissullakaan tarvitse ottaa täysiä tehoja (=max.kolmen pääkoneen käyttö on aina mahdollista ja saaristo-osuudet sekä yöpyöriskelyt hoidetaan kahdella).
Cindy ja Mari saattaisivat saman konseptin mukaan uudistettuina olla HEL-MHQ-STO-reitille oikeinkin hyvä kaksikko. Molemmat kaipaisivat nyt "vähän laittamista" ja jos alusten ravintola- ja muut palvelukonseptit värkättäisiin suunnilleen toistensa kaltaisiksi, ne pelittäisivät siinä nykyistä parivaljakkoa paremmin. Tämä siis edellyttäisi isoa remonttia kumpaankin. Cindyn rahdinkuljetusvalmiuden heikkoudet toki saattaisivat merkitä lastipuolelle heikennystä, mutta Helsingin kaupunginisät olisivat vain iloisia, kun Skattan läpi tramppaava rekkaliikenne edes pikkuisen vähenisi. Ja onhan Turunlinjalla tilaa...
Jos Viking vaihtaisi HEL-TLL-reitilleen jonkun nykyisen aluksensa VXPRS:n tilalle, se olisi Amorella, koska minkään muun autokansikapasiteetti ei Via Baltican ja muiden sen suunnan kulkijoiden kasvavia tarpeita riitä tyydyttämään. Vuorojen lisäämiseen ei nykyisellään ole mahdollisuuksia, kuten kaikki hyvin tiedämmekin.