Hankoon jälleen matkustajaliikennettä

Aloittaja Jan Holm, 03.10.2011, 16:23:35

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

#75
Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 24.02.2015, 22:11:46 Saisivat kehittää jonkun piippumerkin tuohon, aika mielikuvitukseton... :P
Navirailin olisi hyvä myös poistaa Ahtelan siluetin kotisivujensa yläbannerista: eihän heille sellaista laivaa ole enää kulkenut moneen vuoteen. Väärää informaatiota...  ;D
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Väärää informaatiota oli Sjöfartstidningenilläkin:

Finnsailoria ei ole myyty, vaan se on bareboatrahdattu Navirailille.

"KORRIGERING: Denna nyhet har korrigerats. Vi har nu fått förtydligande uppgifter som säger att fartyget har bareboatbefraktats till Navirail. Vi beklagar misstaget. /Pär-Henrik Sjöström"

http://www.sjofartstidningen.se/finnsailor-bareboatbefraktas/

Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

S Liljeström

Arvaukseni osui siis tällä kertaa oikeaan suuntaan.
Vanhankin laivan ostamiseen kuluu aikamoinen nippu rahaa.


Pekka Laakso

Finnlinesin tammi-kesäkuun osavuosikatsauksen pdf-raportin sivulla 13 oli maininta, joka koskee mitä ilmeisemmin Sailorin omistuskuvioita:

"Finnlines on antanut vuokralle yhden aluksistaan ja vuokralleottajalla on oikeus ostaa alus. Vuokralleottaja on käyttänyt osto-oikeuttaan
antaen 7.6.2016 ilmoituksen aluksen ostamisesta."


http://www.finnlines.com/fi/uutishuone/finnlines-oyj-osavuosikatsaus-tammi-kesakuu-2016-tilintarkastamaton > pdf-raportin linkki artikkelin alaosassa.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

DFDS on ostanut Hanko-Paldiski-linjan liikenteen Naviraililta. Reitillä pysyy Sailor, edelleen Viron lipulla olevana, ja myös viikottaisten lähtöjen määrä pysyy samana.

Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#80
Pohdiskelin tätä jo Ulkomatalan somessa, eli tämän DFDS-kaupan myötä mitenköhän Sailorin omistussuhteelle mahtaakaan käydä? Kuten ylempänä kirjoitin, Navirailhan on ollut kesäkuusta saakka halukas hankkimaan aluksen itselleen, mutta nyt DFDS puhuu jo osto-optiosta, joten tässä alkaa olla nyt vaihtoehtoja kuka aluksen Finnlinesilta ostaa. Tärkeintä on kuitenkin, että Sailorille löytyy edelleen käyttöä. :thumb:
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

S Liljeström

Ymmärtääkseni Sailoria on koko ajan vähän "kaupattu" sinne tänne.
Hintalappu lienee kuitenkin ollut liian korkea. Sailorin etunahan on esim.
Antaresiin verrattuna sen merkittävä matkustajakapasiteetti, vaikka
henkilöhissien puute tietenkin on miinus.
Luulisi sillä olevan käyttöä nykyomistajan omassa liikenteessä ainakin
Välimerellä, koska Finneaglekin ajettiin aika lyhyeksi aikaa alas.
Gdynian liikennettä ei ole aloitettu uudelleen. Luulisi Sailorin Hangosta
käsin kelpaavan tähän edes kesäkuukausina, vai onko suomalaisesta
matkustajasta tullut liian kranttu.
Ei muillakaan RoPaxeilla mitään ohjelmaa juurikaan ole.
Ikääkin aluksella tosin alkaa olla.

SL

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Sven Liljeström - 03.09.2016, 10:15:45
Gdynian liikennettä ei ole aloitettu uudelleen. Luulisi Sailorin Hangosta
käsin kelpaavan tähän edes kesäkuukausina, vai onko suomalaisesta
matkustajasta tullut liian kranttu.
Ei muillakaan RoPaxeilla mitään ohjelmaa juurikaan ole.
Ikääkin aluksella tosin alkaa olla.

SL

Pääseekös matkustajat edes laivaan? Ilman autoa! Taisin kysyä samaa tässä samassa ketjussa jo aikaisemmin, mutta vastauksia ei tainnut tulla.

Mikko-Oskari Koski

Kuten aiempaan kysymykseesi vastasin, matkustajalippu on ainakin myynnissä. Sitä en tiedä, pääseekö sillä laivaankin, pitäisi kaiketi käydä kokeilemassa. Ainakin HS:n toimittaja tuntui siitä taannoin pitäneen, mutta jutusta ei ilmennyt, oliko hän liikkeellä jalan vai autolla.

Gdynian liikenteen ongelma oli taannoin vääränlainen konsepti eli liian iso laiva suhteessa heikkoon markkinointiin. Olen monesti miettinyt, miten tuo ehdottomasti sekä rahdin että matkustajien kaipaama linja parhaiten elvytettäisiin. Ensimmäinen ehto olisi, että laivan olisi oltava Sailoria isompi mutta Finnstar-luokkaa merkittävästi pienempi ropax (Finnlinesin tapauksessa lähinnä jokin Clippereistä). Toinen, kiintoisampi, sen lippu -jollaiseksi Suomi lienee liian kallis ja Puola henkilöstöpoliittisista syistä hankala. Eli jäljelle jää banaanivaltioita, jos linja halutaan ajaa suorana. Tästä seuraakin sitten kysymys, kuka olisi operaattori.
Finnlines -tai mikään muukaan grimaldilainen- tuskin operoisi Hangosta, mutta DFDS voisi jonkin Keski-Euroopan linjan sieltä käyntiin polkaistakin. Toki Paldiskin kautta ja siellä kenties joissakin tapauksissa laivaakin vaihtaen, sillä sitä virhettä, minkä Tallink teki yrittäessään Superfasteilla operoida suoraan Suomesta Saksaan, ei kukaan nyt tee. DFDS:n Paldiski-Sassnitz/Kiel-linjan syöttövuoroksi luotavana Hangon ja Paldiskin välisessä yhteydessä voisi olla jopa kasvunvaraa -kuinka paljon, se riippuu toki myös Finnlinesista.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 04.09.2016, 14:49:38
Kuten aiempaan kysymykseesi vastasin, matkustajalippu on ainakin myynnissä. Sitä en tiedä, pääseekö sillä laivaankin, pitäisi kaiketi käydä kokeilemassa. Ainakin HS:n toimittaja tuntui siitä taannoin pitäneen, mutta jutusta ei ilmennyt, oliko hän liikkeellä jalan vai autolla.

Niin, kuten aikaisempaan vastaukseen kommentoin:

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 22.10.2014, 21:36:02
Voihan tietysti autossa olla matkustajia; vain kuljettajan lippu sisältyy auton hintaan. Mutta pääseekö laivaan ilman autoa ja jos, niin millä konstilla, sitä ei tuolla sanota!

Noh, varustamosta kysymällä varmaan selviää..

Tauno Hermola

Kysytty, vastauskin saatu:

LainaaHuomenta,

Valitettavasti emme pysty palvelemaan matkustajia ilman ajoneuvoa.
Seka Hanko että Paldiski ovat rahtisatamat ja siinä on liikenne ilman ajoneuvoa kielletty.

Terveisin,
Katrin Neero
+372 6661 ***
Navirail OÜ
Liimi 1 10621 Tallinn

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 02.09.2016, 19:33:21
Pohdiskelin tätä jo Ulkomatalan somessa, eli tämän DFDS-kaupan myötä mitenköhän Sailorin omistussuhteelle mahtaakaan käydä? Kuten ylempänä kirjoitin, Navirailhan on ollut kesäkuusta saakka halukas hankkimaan aluksen itselleen, mutta nyt DFDS puhuu jo osto-optiosta, joten tässä alkaa olla nyt vaihtoehtoja kuka aluksen Finnlinesilta ostaa. Tärkeintä on kuitenkin, että Sailorille löytyy edelleen käyttöä.
Finnlinesin tänään julkaistun Q3 tuloskatsauksen sivulla 3 mainintaa Finnsailorin omistuksesta. Se saatiin myytyä.

"MS Finnsailorin vuokralleottajien aikaisemmin antaman osto-
optioilmoituksen mukaisesti alus myytiin syyskuussa 2016 tuottaen noin 4,4 miljoonan euron myyntivoiton."


https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/tuloskatsaus-tammi-syyskuu-2016-tilintarkastamaton > pdf-raportin linkki artikkelin alaosassa.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.