Sinänsä huvittavaa, ettei Papenburgin telakan, Vikingin vanhan yhteistyökumppanin, hylkäämiselle esitetty ainakaan TS:n uutisen mukaan mitään perusteluja, toisin kuin kaikkien muiden hylättyjen vaihtoehtojen kohdalla 
Papenburg oli Sallyn/Sliten ei SF-Linen (nyk. Viking Line) käyttämä.
Kiinasta ovat ruotsalaiset onnistuneet saamaan ainakin toimivia tankkilaivoja toisin kuin suomalaiset. Valvontaan onkin VL:n mukaan menossa tavanomaista suurempi porukka. Raumallakaan ei se Vanhan-Rauman torilla kahvia juoden / itseä kehuen suoritettu valvonta (Fennica/Nordica) kovin kummoista lopputulosta saavuttanut.
Kyseessä on kuitenkin telakka jolla on laaja kokemus autolaivoista, joten autokansien yms. suhteen luulisi olevan tuntemusta. Verrattuna risteilylaivoihin on kyse kuitenkin verraten yksinkertaisista aluksista (monikossa jos optio toteutuu) vaikka esim. Flettner roottorit lienenvät telakalle uusi kokemus (alihankkijaltahan se osakokonaisuus tulee.) LNG-tankkereita on Kiinassa rakennettu jo muutamia, mutta ilmeisesti VL:n alus on kyseisen telakan ensimmäinen LNG-alus? Teknisesti en näe siinä kovinkaan suurta haastetta telakalle?
Kannattaa muistaa että lopullinen/sitova tilaus on allekirjoittamatta vaikka tilaus lähes varma onkin.
Epäilisin VL:n kilpailuttavan Eurooppalaiset telakat vielä kerran ennen option toteutumista?