Viking Glory (oli: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta)

Aloittaja Mikko Salmela, 22.11.2016, 20:17:14

« edellinen - seuraava »

Lasse Mäkinen

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 03.03.2022, 00:42:16
Jos MarineTrafficia uskomme, Tukholmaan saavuttiin 10 min ennen aikataulunmukaista aikaa, silti lähtö myöhästyi tuon 45 min.
Nyt näkyy tulevan Turkuun ajoissa ja Långnäsissäkin menny vain 20min marinetrafficin mukaan.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 02.03.2022, 17:07:27
Oma käsitykseni on, että "ankanpyrstöt" pienentävät aallonmuodostusvastusta kasvattamalla vesiviivapituutta. Uppoumaa ja kantavuutta ne eivät lisää. Vaikutus vakavuuteen riippuu lähtötilanteesta - jos perän vesiviivat ovat jo valmiiksi "laatikkomaiset", vaikutus voi olla varsin vähäinen.
Ankanpyrstö Amorellaan on lisättykin, en vaan löydä tarkkaa aikaa että koska.

Tauno Hermola

Gloryn satamahommat ei vaan oikein luista; näyttää aika säännöllisesti menevän jotenkin niin, että Turkuun tai Tukholmaan tullaan vartti edellä aikataulusta ja lähdetään kolme varttia myöhässä, sitten ajetaan Ahvenanmerellä pannut punaisena ja ollaan taas määräsatamassa sen vartin edellä aikataulusta.

Kai Heino

Kävikö näin vai tulkitsinko Marinetrafficin nopeuskäyrää väärin? Jäikö kerran Turun piknik-väki Maarianhaminassa laivalle, kun Grace oli lähtenyt?
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Tomi Suominen

Mitäköhän Gloryn peräpäässä kansilla 6-8 oikein on? Kansikartan mukaan ei mitään, mutta kai siellä nyt jotain pitäisi olla? Varsinkin kun tilaa ei enää tarvita LNG-tankeille, kuten Gracessa. Ulkoapäin olisi voinut kuvitella, että siellä olisi hyttejä.

https://www.vikingline.fi/globalassets/documents/ships_and_on_board/viking-glory-newbuilding-nb-488a/viking-glory-ground-plan.pdf


Petri Lahti

Lainaus käyttäjältä: Tomi Suominen - 05.03.2022, 19:43:16
Mitäköhän Gloryn peräpäässä kansilla 6-8 oikein on? Kansikartan mukaan ei mitään, mutta kai siellä nyt jotain pitäisi olla? Varsinkin kun tilaa ei enää tarvita LNG-tankeille, kuten Gracessa. Ulkoapäin olisi voinut kuvitella, että siellä olisi hyttejä.

https://www.vikingline.fi/globalassets/documents/ships_and_on_board/viking-glory-newbuilding-nb-488a/viking-glory-ground-plan.pdf

Siellä on henkilökuntahyttejä. Lisäksi peräosassa on myös kapea kuilu, jota kautta auringonvalo pääsee hyttialueen keskellä oleviin hytteihin. Kuilu ei näy pohjakuvissa.

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 05.03.2022, 05:33:40
Kävikö näin vai tulkitsinko Marinetrafficin nopeuskäyrää väärin? Jäikö kerran Turun piknik-väki Maarianhaminassa laivalle, kun Grace oli lähtenyt?

Jos tällainen oli, se oli kai Gloryn toinen lähtö Turusta, siis 2.3., kun ensimmäisenä liikennöintipäivänä oli jääty kunnolla hitaaseen. Edellisellä sivulla on AP:n kommentti tästä.

Tomi Suominen

Lainaus käyttäjältä: Petri Lahti - 05.03.2022, 19:54:50
Siellä on henkilökuntahyttejä. Lisäksi peräosassa on myös kapea kuilu, jota kautta auringonvalo pääsee hyttialueen keskellä oleviin hytteihin. Kuilu ei näy pohjakuvissa.

Oletan, että mainittu valokuilu näkyy seuraavalla videolla aidattuna alueena perän alemmalla aurinkokannella lähellä ylempää aurinkokantta?
https://youtu.be/5_6IPBqBca8

Onko muuten alempi aurinkokansi yleisön käytössä?

Petri Lahti

#383
Lainaus käyttäjältä: Tomi Suominen - 06.03.2022, 11:35:30
Oletan, että mainittu valokuilu näkyy seuraavalla videolla aidattuna alueena perän alemmalla aurinkokannella lähellä ylempää aurinkokantta?
https://youtu.be/5_6IPBqBca8

Onko muuten alempi aurinkokansi yleisön käytössä?

Kuilun ympärillä oleva aitaus näkyy hyvin tuolla videolla.

Ti 1.3. Turusta lähdettäessä toinen kannelle vievistä portaista oli suljettu, mutta toinen auki. Muutama matkustaja näkyi olevan alemmallakin kannella. Mä en siellä käynyt, koska oletin, että sen oli tarkoitus olla matkustajilta suljettu. Kannella kävelystä tulee varmaan häirlöääniä henkilökuntahytteihin.