Wasa Queen & Fennia

Aloittaja Jaakko Ahti, 29.12.2000, 16:46:07

« edellinen - seuraava »

Jaakko Ahti

Niin, kirjottelinkin jo tonne muualle tosta tän päivän (29.12.) ilta-sanomien wasa queen-jutusta. Ilmeisesti silja ei oo löytänyt niille ostajia, koska jutun lopussa kapteeni kertoo kuinka "uudenvuoden yönä wasa queen ajetaan laituriin fennian viereen ja siihen se jää"...
Jaakko Ahti

Antti Ruusu

#1
Mun mielestä Fennian voi myydä romutettavaks mutta Wasa Queenia voi kyllä käyttää vielä, en kylläjään tiedä millä linjalla mutta vaikka Helsinki-Tallinna kesäisin ku Finnjetti ei kulje siinä tai jossain Ahvenanmaalla....

laivat

#2
Ei Fenniaa kannata misään tapauksessa romuttaa. Sehän on hieno "Grand Old Lady", joka on yksi ensimmäisistä matkustaja-autolautoista. Eikä Wasa Queenia enää kesäksi kannata Helsinki - Tallinna -reitille tuoda, koka kyseisellä reitillähän on jo Superseacat Four ja myös Finnjet käy Tallinnassa Rostock -reitillään. Se voitaisiin laittaa esim. Turku - Tukholma -reitille rahtiliikenteeseen tai Tukholma - Maarianhamina -reitille risteilijäksi Baltic Starin ja Birka Princessin kilpailijaksi, kuten joku jo asiasta mainitsikin.

Miran Hamidulla

#3
Ei Fenniaa tai Wasa Queenia kannata romuttaa, mutta jos jompikumpi pitäisi romuttaa niin valitsisin ennemmin Wasa Queenin, koska se on mielestäni 70-luvun laiva, josta on tekemällä tehty uudemman oloinen mitä se oikeasti on. Fennia sensijaan on kuulemman (en ole itse matkustanut) säilyttänyt vanhan oman aikansa tunnelman.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

#4
Mä oon Miranin kanssa samaa mieltä että jos jompikumpi romuttaa pitäisi sen pitäisi olla Wasa Queen. Antti et ole tannut koskaan olla Fennialla kun noin rankasri asiaa kommentoit? Muutaman kerran Fennialla olleena voin sanoa että siinä laivassa jos jossakin on tunnelmaa!!! Vaikka laivaa onkin vuoien mittaan uudistettu paljon se on silti säilyttänyt ilmeensä.

Mikko Pätäri

#5
En minäkään ole Fennialla koskaan ollut, mutta IMHO Wasa Queenissakin on tunnelmaa-roppakaupalla!
Ehkä siihen on osaltaan syynä mielenkiintoinen, ja monivivahteinen menneisyys, Itämerellä, "Idän pikajunana" sekä Kauko-Idässä...sitten entisille takaisin kotivesille...Ja muutenkin, siinä vain on jotakin....:)

Tunnustaa täytyy, että WQ on minulle ollut kaikkein rakkain autolautta siitä asti, kun sen kannelle ensi kerran astuin, sääli on sen nähdä jäävän makaamaan kohtaloaan odottamaan...:(

Antti Ruusu

#6
Siis fennian ulkoasu kertoo koko toduuden siitä romusta!!!! Roskiin semmoset rumut joutais. Wasa Queenissa on sitä jotain siis se on kunnon "myrsky laiva" jos niin vois sanoa.

Aleksi Lindström

#7
Mun mielestäni molemmat laivat on ihan yhtä kauhean näkösiä ulkoa päin, sisältä en sitten tiedä... Niissä on molemmissa hirveät perälevikkeet, enkä pitänyt erityisemmin siitä, kun Wasa Queen ohitti purjeveneemme...helvetilliset aallot!!

Jaakko Ahti

#8
No ...ttu Fenniaa ei varmana pitäis romuttaa. Ite oonmenyyt sillä Pietarsaaresta ja Fennia on aika nostalgonen laiva. Ja on ne sisätilat loppujen lopuksi paljon a)selkeämmät b)mukavemmat mun mielestä kuin wasa queenissä...
Jaakko Ahti

laivat

#9
Myös minä olen matkustanut Fennialla ja se todella on nostalginen laiva. Tuosta selkeydestä haluaisin sanoa, että mielestäni Wasa Queen on kyllä hieman selkeämpi sisätiloiltaan, kuin Fennia.


heesu72

#10
Antti: Ennen kuin lopullisesti haluat Fennian romuttaa niin mainitseppas yksikin autolautta joka olis yhtä vanha ku fennia ja omistajan vaihdoksista huolimatta säilyttänyt alkuperäisen nimen? mul ei ainaskaa tuu muita mieleen, mut jos sellanen on niin kerrohan ihmees.

Ei Fenniaa kannata romuttaa, Fennia Turku-Tukholma reitil rahtiliikenteeseen niinku viime kesänäki, ja Wasa Queen reitille Maarianhamina Tukholma, tai Turku-Nortälje reitille.

jos joku Siljan tai vikingin laivoista pitäs romuttaa ni se on ehdottomasti ,mitä ihmet viking line tekee jollaki Ålandsfärjan aluksella, vanha ku mikä eikä hyttejäkään.

Last modification: Heikki Kautiainen - 01/22/01 at 16:46:08

Arttu Laaksonen

#11
Noh, Fennia on kyllä vanhempi kuin Ålandsfärjan, ja olen ehdottomasti sitä mieltä että Ålandsfärjan on hieno laiva (vaikka en ole sillä ollutkaan) eikä sitä pidä romuttaa, ennemmin Fennia romutettavaksi. Eikä se Ålandsfärjan niitä hyttejä oikeastaan tarvitsekaan matkatessaan tuota väliä.
.: FAQ :.

Antti Ruusu

#12
Oon ihan samaa mieltä artun kanssa...
Niin Heikki ittehän sen sanoin "Se on niin vanha laiva" siinä on iso syy miks se pitäis romuttaa ja kaiken kukkuraks se on paskassa kunnossa, esim. ruostetta valuu joka paikasta.

Eerik Laine

#13
Hei hei hei vanhoissa laivoissa sitä nostalgiaa vasta onkin!!!

Antti et taida olla ikinä Ålandsfärjanillakaan ollu8)

heesu72

#14
Eerik on oikeassa, vanhoissa laivoissa on nostalgiaa. Mut ilmeisesti ei löytyny samanlaista "kohtalotoveria" Fennialle, eli siis muuta laivaa ei taida olla joka ois yhtä vanha ja aina ollu samalla nimellä. ;)