Viking Linen alusten telakoinnit

Aloittaja Petri Lindqvist, 24.02.2002, 14:55:57

« edellinen - seuraava »

Kim Helle

Tuli nyt sitten itsekin testattua uudistettu Rosella ja loppuvaikutelma oli positiivnen - vaikkakin hieman haiskahti samalta muovisuudelta kuin esim. Tallinkin shuttle:lla. Mutta tämä uudistus on erittäin tervetullut ja loppupeleissä onnistunut. Etenkin toi Cafe Seaside miellytti, valintatiskit sijoiteltu kerrankin tilaa säästämättä. Taxfreelle  :beer:

Näytti tänään olevan muutenkin aika liuta kuvaajia paikalla, meinaan naama punaisena ja munat huurussa tuskin kukaan normihenkilö päivystää kannella tuulessa. Omaa saldoa laitan jossain vaiheessa linkin päähän.
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Eero Vaskonen

Lainaus käyttäjältä: Kim Helle - 27.03.2011, 21:46:21
Tuli nyt sitten itsekin testattua uudistettu Rosella ja loppuvaikutelma oli positiivnen - vaikkakin hieman haiskahti samalta muovisuudelta kuin esim. Tallinkin shuttle:lla. Mutta tämä uudistus on erittäin tervetullut ja loppupeleissä onnistunut. Etenkin toi Cafe Seaside miellytti, valintatiskit sijoiteltu kerrankin tilaa säästämättä. Taxfreelle  :beer:

Näytti tänään olevan muutenkin aika liuta kuvaajia paikalla, meinaan naama punaisena ja munat huurussa tuskin kukaan normihenkilö päivystää kannella tuulessa. Omaa saldoa laitan jossain vaiheessa linkin päähän.

Minäkin olin siellä tänään. Olen melko samaa mieltä uudistuksista, mutta hyttejäkin olisi voinut vähän uudistaa (esim. lattiamattojen vaihto...)
Tässä vielä linkki omiin kuviini http://eerov.1g.fi/kuvat/LAIVAT+SHIPS/Laivamatkat/Rosella+27.3.11/

Timo Selkälä

Niinpä. Uudistettu Rosella koettu kivassa seurassa. Olkoonkin että teoriassa tuo muutostyö oli parannus, niin käytännössä istumapaikoista on yhäkin suurta puutetta. Käytännössä vanhan cafeterian paikathan on menetetty ja näin mielessä onkin että se olisi silti pitänyt palauttaa entiseen muotoonsa ja siirtää se taxfree muualle. Lisäksi se uusi toinen kerros Fun Clubissa on puolitekoinen - eli se valkoinen seinä ja sen takana oleva tila olisi myös ollut tarpeen.

Aluksen esillä oleva GAkin oli muuten uudistettu - ja siitä selvisi että yksi hyttiosastoista kannella 1 oli poistettu ja muutettu uudeksi kylmävarastoksi. Mutta arvatkaa muistuiko tarkistaa mitä sen valkoisen seinän takana on...

Yksi asia oli kuitenkin ennallaan - alukseen kuuluva raskaan polttoöljyn haju - mutta sehän luo vain sitä vanhaa autolautan tunnelmaa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Mikko-Oskari Koski

Jotenkin tuntuu siltä, että Rosella ei tule olemaan parhaimmillaan kesäruuhkassa Ahvenanmerellä. Puolentoistatuhannen asiakkaan syöttäminen rapiassa puolessatoista tunnissa ei yksinkertaisesti onnistu näissäkään tiloissa, olkoonkin, että varmaan myös ex-pubin tiskiin ja kansibaariin tulee jotain mahdollisuuksia keventää tätä kuormaa.
Muuten pidin Rosellaa vieläkin viehättävämpänä tuttavuutena kuin ensitapaamisellamme kesällä 1981 MHQ:sta Turkuun. Silloin laivassa ihmetytti pientä kulkijaa ennen kaikkea lepotuolien runsas määrä. Nyt sellaisista ei ollut jälkeäkään, mutta sitäkin enemmän hämmästystä herättää se oivallusten ketju, jolla laivaa on vuosikymmenten saatossa onnistuttu säätämään milloin mihinkin käyttötarkoitukseen. Jotenkin tuntuu yhä vahvemmin siltä, että ajatus Rosellan hyödyntämisestä vielä jollain MHQ-KPS-linjaa pidemmälläkin päiväreitillä ei olisi täysin poissuljettu.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 28.03.2011, 09:59:15
Niinpä. Uudistettu Rosella koettu kivassa seurassa. Olkoonkin että teoriassa tuo muutostyö oli parannus, niin käytännössä istumapaikoista on yhäkin suurta puutetta. Käytännössä vanhan cafeterian paikathan on menetetty ja näin mielessä onkin että se olisi silti pitänyt palauttaa entiseen muotoonsa ja siirtää se taxfree muualle. Lisäksi se uusi toinen kerros Fun Clubissa on puolitekoinen - eli se valkoinen seinä ja sen takana oleva tila olisi myös ollut tarpeen.
Näin jälkeenpäin asiaa miettiessä tuntuu melkein siltä, että kahvilalle olisi suosiolla pitänyt uhrata koko kansi, niin olisi ainakin ollut tarpeeksi istumapaikkoja. Rosella Blue Deli -kopio toimi huomattavasti XPRS:ää paremmin sekä noutotilojen että niiden viereen sijoitettujen varsinaisten ruokailutilojen osalta. Istumapaikkoja vaan oli silti liian vähän.

Uusittujen osien sisustuksen osalta voisi todeta sen verran, että vaikka monet ratkaisut olivat varsin viehättäviä (itse tykkäsin erityisesti Fun Clubin 2. kerroksen tuoleista, joissa oli samantapaista retro-otetta kuin XPRS:n tanssisalongin sisustuksessa) niin jopputulos oli sen oloinen, ettei kokonaisuutta oltu mietetty ihan loppuun. Fun Clubin ylemmän kerroksen valkoiset seinät riitelivät aika pahasti muun sisustuksen kanssa ja koristelemattomista seinistä jäi vähän karu vaikutelma. Myös kokovalkoinen tax-free (joka tällä matkalla oli tietenkin pelkkä tax) oli varsin ankean ja pelkistetyn oloinen. Kaupan ei välttämättä tarvitse olla kaunis, mutta vähän enemmällä ajatuksella tilasta oltaisiin saatu viihtyisämpi. Toisaalta ymmärrän, ettei (ainakin teoriassa) MHQ-KPS -välille tarkoitettuun vanhaan lauttaan olla laitettu täysiä paukkuja sisustussuunnitteluun, mutta toisaalta kannattaisin tässä(kin) asiassa isäni periaatetta "jos tehdään, niin tehdään samantien kunnolla".

Joni Huopana

Juu, ei varmasti olisi liikaa tilaa, vaikka à la carten ja Fun Clubinkin tilat 6. kannella olisi kahvilan käytössä. Perjantaina Rosellalla oli 1400 matkustajaa, ja hädin tuskin uskallan kuvitella, millaista siellä olisi ollut ilman uusia tiloja!

Timo Selkälä

Ai niin, eilen kun ihmettelimme Rosellalla mitä Gabriella teki merellä - niin vastaus selvisi Vikingin liikennetiedotteesta:

Gabriellan telakointi 2011: Jää pois liikenteestä 27.3.2011 Helsingissä ja palaa liikenteeseen 7.4.2011 klo 16.45 Tukholmassa.

Matkalla Landskronaan.

Rosellan tilat riitti kohtalaisesti eilen koska suuri osa porukasta oli ottaneet sen hytin.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jari Joenperä

Mitäköhän Gabriskellalle tehdään, onko jotain isompaa tiedossa?

Marko_Laitamaa

Amorella jää pois liikenteestä huomenna potkurivian vuoksi. Onko ihan telakalle meno vai?

http://www.vikingline.fi/yhteystiedot/OvrigtMessage.asp

Petri Lahti

Lainaus käyttäjältä: Marko Laitamaa - 25.04.2011, 20:18:51
Amorella jää pois liikenteestä huomenna potkurivian vuoksi. Onko ihan telakalle meno vai?

Näyttää olevan menossa Naantaliin.

Timo Toivonen

Rosellan ensi vuoden huoltopäiviksi on merkattu 8.1-16.2.12 välinen aika. Olisikohan tässä nyt kuitenkin kyse taannoisten Superfastien talviseisokkien tapaan valohoidosta eli liikennöinti tuolloin on vain kannattamatonta, kuten varustamon puolelta on todettukin.

http://www.vikingline.fi/reitit/liikennetiedote/
"Tere tulemast Titanicule!"

Jari Joenperä

Hei!
Kävimme lauantaina Isabellalla ja tuntui että tärinä/tutina miltei loisti poissaolollaan.
Onkohan telakalla tehty jotain asiaan liittyvää....ei tietysti ollut jäitäkään

Samu Rautiainen

Tänä vuonna:
- Amorella: 23.- 26.4. (Turku)
- Isabella: 22. - 25.4. (Turku)
- Mariella: 26.8. - 7.9. (Tukholma)

Muilla ei näyttäisi olevan. Taitavat olla ihan perus telakointeja (Tosin Mariella on kyllä aika pitkään telakalla). Amorellakin palasi tänään liikenteeseen.
Tuttuja laivoja: Punkaharju, Lake Seal, Pielinen, Amorella, Isabella, Gabriella, V. Grace, V. XPRS, Rosella, Eckerö, Djurgården 9, Viggen, Alfågeln, Skiftet, Gudingen, Finlandia

Olli Tuominen

Lainaus käyttäjältä: Samu Rautiainen - 26.04.2012, 16:06:57
Taitavat olla ihan perus telakointeja (Tosin Mariella on kyllä aika pitkään telakalla). Amorellakin palasi tänään liikenteeseen.
Amorellan ja Isabellan kohdalla kyse ei ole telakoinnista, vaan perinteisistä huoltopäivistä Turussa. Mariellalla kyseessä lienee ihan normaali reilun viikon telakointi.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Samu Rautiainen - 26.04.2012, 16:06:57
Muilla ei näyttäisi olevan. Taitavat olla ihan perus telakointeja (Tosin Mariella on kyllä aika pitkään telakalla). Amorellakin palasi tänään liikenteeseen.

Kaikki alle 2 viikon telakoinnit on lyhyitä. Lauttoja telakoidaan harvoin ja kiireellä. Tuokin Mariellan telakointi taitaa olla jotain n 9-10 päivää, sehän ajanee Landskronaan ja takaisin.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.