Viking Linen alusten telakoinnit

Aloittaja Petri Lindqvist, 24.02.2002, 14:55:57

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Rosellaan oli tänään iltapäivällä jo tosiaan maalattu uudeksi kotipaikaksi Mariehamn ja perämastossa oli Ahvenanmaan lippu. Eilen iltapäivällä oli mastossa Ruotsin lippu ja kotipaikka maalattu yli.

Kuva tänään: Sjöfartstidningenin facebook-sivu
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Miro Laiho

Viking XPRS on saanut kylkiinsä samanlaiset raidat kuin Gracessa ja Amorellassa.

Ville Taavitsainen

näyttää peruuttavan pois laiturista. Jokos se sit on valmis? Näytti Serenade lähteneen kanssa liikkeelle et express mahtui pois laituripaikastaan
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Timo Selkälä

I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Arto Papunen

Tuolta toisen varustamon telakoinnin puolelta..
Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 17.01.2014, 11:17:05

Miksi Viking pitää kiinni punaisesta väristään ja maalailee vanhoihin laivoihinsa Gracen tyylisiä runkoraitoja?

Eipä se nyt pitänyt kiinni vaikka Cinderella oltaisiin voitu maalata takaisin punaiseksi nyt, samoin noissa aalloissa ei nyt mitään logiikkaa ole, ei nyt linjakohtaisia ainakaan ole kun XPRS myös saanu aallot kun taas Gabriella ei niitä saanut.

Junno Pekola

Kyllä nuo ralliraidat hienoilta Cindyn kyljessä näyttää.  :thumb:

Yllä oleva teksti edustaa vain henkilökohtaista mielipidettäni eikä se ole sidoksissa mihinkään organisaatioon.

Toni Ohvo

Lainaus käyttäjältä: Junno Pekola - 24.01.2014, 10:00:59
Kyllä nuo ralliraidat hienoilta Cindyn kyljessä näyttää.  :thumb:

Ja myös Cinderella -teksti nättäisi olevan hieman erilaisella tyylillä maalattu. Samoin näyttää, että peräosassa Viking Line -teksti lukee aiempaa suuremmalla fontilla.

Kyllähän nämä aallot hienoilta Viikareiden kyljissä näyttävät ja ehkäpä nämä on nyt koettu onnistuneiksi, että Gabbe ja Mariellakin nämä kenties joskus kylkiinsä saavat.

j.v


Ville Taavitsainen

Ihan ok näköinen kai, mutta miksi nuo viivat näyttää kuin olis kännissä piirretty. Niissä ei ole mitään siistiä kaaria tai muotoja vaan niissä on ihmeellisiä mutkia ja ne paksunee ja ohenee kummallisesti eri kohdissa. Saman huomasin jo Amorellan kohdalla ja Cinderellassa ne näyttää kaikista omituisimmilta. Voihan olla että luonnossa näyttäs paremmilta, mutta ainakin kuvissa aika rumat.

Halvan näköistä jos noin näkyvät ja suuret kuviot eivät ole just eikä melkeen siististi tehtyjä. vai olenko liian tarkka?
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Toni Ohvo

Xprs:ltä 4.2. iltalähtö Helsingistä ja 5.2. aamulähtö Tallinnasta peruttu. Syynä ilmennyt huoltotoimenpiteiden tarve.

Lisätietoa aiheesta: http://www.vikingline.fi/viking-xprs

Mahtaakohan äskettäisellä telakoinnilla kenties olla osuutta asiaan?

Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 23.01.2014, 23:44:30
Cinderellan remppa oli noin 10 MEUR.
Tuo hinta hämmentää, jos Cinderellaan tehty remppa todella on tuon 10 miljoonan euron arvoinen. Saiko Cinderellan tapauksessa 10 miljoonalla muutaman päivitetyn hytin, uusitun yökerhon, Ocean Grillin ja Prosecco-baarin? Siis varmaan muutakin freshausta tehty siellä ja täällä, mutta onko noiden muutaman suurimman uudistuksen hintalappu todella sama kuin mitä Serenaden tai Symphonyn telakoinnin tapauksessa? Vai tehtiinkö tekniikan puolelle sen verran isompaa remppaa joka hilasi hintaa ylöspäin? Tietysti eihän yökerhon uudistaminen mikään halpa projekti oli, mutta silti erikoiselta kuulostaa. Serenaden tai Symphonyn tapauksessa 10 miljoonalla saadaan rakennettua uusiksi kylpyläosasto (ei tämäkään varmaan halpa projekti ole), lähes koko kutoskansi (Grande Buffet, Taxfree Superstore, Tavolata Ristorante Italiano), Promen myymälät seiskakannella ja vielä Commodore-osaston päivitys sekä DeLuxe Conference-hyttien muuntaminen sviiteiksi. Jotenkin tuntuu että Seren ja Sympan tapauksessa rahalle saa enemmän vastinetta? Vai viekö sitten tekninen remontti Cinderellan remontonnin hintalappua korkeammaksi?

Ja mitä tulee noihin raitoihin, niin ne näyttää kyllä erikoisen kulmikkailta eikä kovin sulavilta verrattuna Graceen. Liekö muotti ollut pielessä vai mitä  ;D no, eihän tuo nyt mikään merkittävä asia kokonaisuuden kannalta ole, mutta pistää kyllä hieman silmään.
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Sami Tikkanen

#446
Se hinta niin Landgangenissa mainittiin kaksi lähdettä missä eri hinnat, toisessa 5 ja toisessa 10 miljoonaa:
http://news.cision.com/se/viking-line/r/viking-line-investerar-tio-miljoner-euro-i-viking-cinderella,c9525037
http://www.vikingline.com/Documents/pressreleases_sv/2014/VL_prm_140122_Cinderella.pdf

Ja ne raidat niin Cinderellassa ne vedettiin lyhyemmälle pituudelle kuin Gracessa, koska aluksen nimikin maalattiin uudelleen kylkeen siihen raitojen ja varustamon nimen väliin ni silloin niistä mutkista saattaa helposti tulla hieman kulmikkaampia.

Sami Kinnunen

#447
Lainaus käyttäjältä: Toni Ohvo - 29.01.2014, 12:53:09
Xprs:ltä 4.2. iltalähtö Helsingistä ja 5.2. aamulähtö Tallinnasta peruttu. Syynä ilmennyt huoltotoimenpiteiden tarve.

Lisätietoa aiheesta: http://www.vikingline.fi/viking-xprs

Mahtaakohan äskettäisellä telakoinnilla kenties olla osuutta asiaan?
Vikinglinen FB: "Kyseessä on pienempi tekninen toimenpide, propelleritekniikan säätö. Telakoinnin aikana töitä ei tehty tällä alueella ollenkaan. Yst. Hanne-Mari"
Ite ihmettelen tota että miksi vasta 4.2, eikä esim heti kun asia huomattiin? Ehkä vika ei vaikuta kulkemiseen

Pete Lehto

Ei nyt aluksen telakointi, mutta Amorellan pelastusvene lienee jossakin huollossa. Ainakin lauantaina oli kaikki vasemman puolen paatit kyydissä, tänään puuttui yksi.
Kysynkin nyt tässä, kuinka usein pelastusveneitä pitää katsastaa? Ja vaikuttaako yhden pelastusveneen puute laivan kapasiteettiin esim. Amorellan kokoluokassa?

Jani Nousiainen

Maanatai iltana tulikin katseltua  yhtä traikun päällä olevaa pelastusvenettä Maarianhaminassa. Varmaankin sama yksilö. Eiköhän ne telakointien yhteydessä katsasteta normaalisti. Eli varmaankin jotain ongelmaa on kun on pois otettu. 
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8