Viking Linen alusten telakoinnit

Aloittaja Petri Lindqvist, 24.02.2002, 14:55:57

« edellinen - seuraava »

Kille

Isabellaa sitten ei ainakaan vähän aikaan olla korvaamassa uudella, kun uudistetaan tuon verran. Toisaalta taas sitten se olisi kyllä varmaan helpompi myydä.

Juha-Matti Harjumäki

#121
Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 30.06.2007, 12:06:08
Isabellaa sitten ei ainakaan vähän aikaan olla korvaamassa uudella, kun uudistetaan tuon verran.
Viking Line on poistamassa liikenteestä Amorellan ja Isabellan 20 vuoden kuluttua.
Boris Ekman kertoi jossakin haastattelussa.


OT
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Mikko R.

Taas huhupuheissa kuulin, että SkyBaari tullaan poistamaan Isasta ja sinne tulee ilmeisesti kokoustiloja.

Kille

Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 30.06.2007, 15:35:17
Taas huhupuheissa kuulin, että SkyBaari tullaan poistamaan Isasta ja sinne tulee ilmeisesti kokoustiloja.
Aika oudolta kuulostaa ja jokseenkin jopa tyhmältä/hullulta  ::) Meinaan Turun saaristossa se on oiva paikka katsella maisemia ja onhan Vikingline "leuhkinut" sillä että sen laivoista näkee ulos.

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Jaakko Simola - 30.06.2007, 08:11:12
Isabellan telakoinnista on vieläkin epävarmaa että mihin se menee telakoitavaksi. Vaihtoehdot tällä hetkellä on Östersundsvarvet Landskronassa tai tuttu korjaustelakka Naantalissa. Östersundsvarvet on kuulemma erittäin paljon edullisempi (n.3milj€) ja sinne tulee takuu että kaikki on valmista kun telakointi päättyy. Korjaustelakka ei sellaista takuuta anna. Isabella tosin mahdollisesti menee vielä Korjaustelakalle ja tulevaisuudessa Viikkarin alukset telakoitaisiin Östersundsvarvetilla. Isabellalla tähän ratkaisuun päädytään todennäköisesti logististen ongelmien vuoksi, mutta tuskivat nyt mahdollisuutta kuitenkin vielä Landskronaan menosta.
Pilkunnussintaa, mutta...

Ottaen huomioon, että Landskrona sijaitsee Öresundina Ruotsissa tunnetun Juutinrauman rannalla eikä Jämtlandissa sijaitsevan Storsjön rannalla, telakan nimi on kuitenkin varmasti Öresundsvarvet. :)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

jimsmith

vähän OT, mutta isabella oli eilen tunnin myöhässä konevian takia. Ajoivat 2 koneella Turkuun. Vika oli vielä Turkuun saavuttaessa epäselvä, mutta jotai sähkövikaa epäiltiin. Ihmettelinkin kun oltiin Ruisrokissa ja Isaa ei  näkyny rajakarilla klo 19 jälkeen.

jimsmith

Niin, se on sitten päätetty että Isabella on Naantalissa telakalla.

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 06.08.2007, 15:22:15
Mitä Bellan koneongelmiin tulee, niitä esiintyi jo silloin, kun alus liikennöi HEL-STO-linjalla. 18-09-aikataulussa aluksella oli vaikeuksia itäsuunnassa päästä ajoissa perille, jos vähänkin oli vastatuulta tai jos jouduttiin ajamaan Söderarmin kautta. Laivalla noihin aikoihin työskennelleen kaverini mukaan kaikki olivat -varsinkin infossa, mutta muuallakin asiakaspalvelupuolella- erittäin helpottuneita, kun alus siirrettiin saaristoreitille, jossa aikataulussa pysyminen oli helpompaa. Tätä taustaa vasten Bellan siirtäminen Helsinkiin saattaisi olla järkevää ainoastaan siinä tapauksessa, että myllyt jälleen puunattaisiin kunnolla. MHQ:n pysähdys nimittäin on tehnyt reitistä aika paljon aiempaa tiukka-aikatauluisemman... 8)
http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=4357.0

Jos kerran Bellalla oli vaikeata Helsingin linjalla silloin kun se sitä säännöllisesti ajoi wanhan veroleimapysähdyksettömän aikataulun mukaan, niin tuskinpa sitten tulemme näkemään tuota toisessa topicissa spekuloitua Gabben ja Bellan vaihtoa päittäin jos kerran pelkällä reitinvaihdolla ei saada helpotusta Bellan konetilanteeseen.

Mikko-Oskari Koski

Hei hoi!
Tieto perustui Bellan myllyjen tilanteeseen noin kymmenen vuotta sitten!! On siellä luultavasti tehty yhtä ja toista sen jälkeen... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 06.08.2007, 16:12:18
Hei hoi!
Tieto perustui Bellan myllyjen tilanteeseen noin kymmenen vuotta sitten!! On siellä luultavasti tehty yhtä ja toista sen jälkeen... 8)

Varmasti on tehty yhtä sun toista, mutta onko tehty niin paljon, että ongelmaa ei enää olisi? Turun linjallahan Bella on aika ajoin koneongelmista kuitenkin kärsinyt, eli onko tilanne edelleen sellainen että laiva ei oikein kestä Turkua, mutta ei kestäisi Helsinkiäkään, vai sellainen, että ei oikein kestä Turkua, mutta kestäisi Helsingin vai peräti sellainen että kestää molemmat?

jimsmith

Lainaus käyttäjältä: Ville Alho - 06.08.2007, 16:15:37
Varmasti on tehty yhtä sun toista, mutta onko tehty niin paljon, että ongelmaa ei enää olisi? Turun linjallahan Bella on aika ajoin koneongelmista kuitenkin kärsinyt, eli onko tilanne edelleen sellainen että laiva ei oikein kestä Turkua, mutta ei kestäisi Helsinkiäkään, vai sellainen, että ei oikein kestä Turkua, mutta kestäisi Helsingin vai peräti sellainen että kestää molemmat?

Niin no yks juttu mitä sinne muutetaan on koko konehuoneen automaatio. Silloin on ainakin varma toimisempi.

Kristian Sandberg


Olli Tuominen

Viking Cinderella on telakalla 20.-25.1.2008. Onko tietoa missä? Ilmeisesti mitään kovin suuria muutoksia ei ole luvassa, kun telakointiaika on noinkin lyhyt?

Canukki

Vikingin kannattaisi ainakin jossain vaiheessa miettiä kokolattiamattojensa, tai ylipäätänsä sisätilojen väritystä. Ketsupin punainen luo raskaan tunnelman, eikä sitä nyt kovin mielellään katsele. Punainen sopii hyvin tehosteväriksi, ei pääväriksi.

Kalle Id

Mielipidekysymys. Lisäksi, jos en aivan väärin muista niin ainoa Vikingin laiva jossa matot ovat pääosin punertavia (ja ennemmin violetihtavan- kuin ketsupinpunaisia) on Mariella. ::)