Superfast Hangosta Helsinkiin

Aloittaja Emppu Kauranen, 03.11.2006, 10:20:09

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

#90
Superfastien Helsinki-Tallinna matkat löytyvät nyt Tallinkin reittihinnastoistakin. En kuitenkaan usko, että Tallink tulee markkinoimaan näitä matkoja mitenkään kovin suurella näkyvyydellä, ja päiväristeilymatkustajat ohjattanee pelkälle Vana Tallinnille (ja myöhemmin Starille). Superfasteissa on kuitenkin rajallinen matkustajakapasiteetti eikä Tallinkilla varmasti haluta sitä tilannetta, että Tallinnassa joudutaan toistuvasti jättämään rannalle tuottavempia Saksaanmatkaajia sen vuoksi, että laiva on myyty täyteen muutaman kympin matkastaan matkaneita päiväristeilijöitä, jotka lihottavat enemmän Sadamarketin kuin laivan kassaa. Vaikka Superfastin aikataulu onkin ihanteellinen päiväristeilijöidenkin kannalta, lienee se kuitenkin ensisijaisesti mietitty enemmän rahdin kuin matkustajien kannalta. Aamupäivällä Viroon saapuvan rekan rahti voi ehtiä perille vielä saman päivän aikana, ja rekka paluumatkalle samassa laivassa jolla on Viroon tullutkin.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Aleksi Lindström

#91

Kalle Keinonen

Keksisivät nyt paremmat nimet noille laivoille kun "Superfast XX"
Ja joku Galaxy/Star tyyppinen PIRTEÄ maalaus olis poikaa, tuo on vähän liian viikkarityylinen.

Pekka Laakso

Kylkitekstit ja logot hoituvat asianmukaista vauhtia, mutta edelleen jaksan kummastella mitä vit... ikivanhat entisen omistajan Zeebrügge-Rosyth reittiä mainostavat liput tekevät yhä IX:n peräosassa... ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Aleksi Lindström

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 03.01.2007, 18:15:21
jaksan kummastella mitä vit... ikivanhat entisen omistajan Zeebrügge-Rosyth reittiä mainostavat liput tekevät yhä IX:n peräosassa... ::)

Hahaa joo samaa on kummasteltu! Kyllä noita lippuja jostain siskosta kovin oli yritetty joskus skraaputella vek (taisivat jossain onnistuakin ainakin toiselta puolelta) mutta taitaa tarrojen liima olla niin hyvää etteivät tahro lähteä...  :)

als

Lainaus käyttäjältä: Joonas Viita - 14.12.2006, 21:03:38
Mikä tulee olemaan terminaali tallinnassa ?   ???
Varmaankin A terminaali eli laituri 13, koska kaikki muut ovat sillä hetkellä varattuja.

Mikko R.

Huhut kertovat, että ainakin yksi Fasteri tulisi saamaan suomenlipun...  ::)

Juha Heinonen

Vai Suomenlipun? Jännä juttu.  Ehkä halutaan parantaa mainetta Suomi-Saksa liikennettä varten, mutta jos lippu tulee vain yhteen alukseen onko siinäkään järkeä? Tai sitten syy on aivan toinen :-\ Olisikohan sitten koko miehistö suomalainen?

Ja sitten vielä mikä on lähde?  :D

Eikö Superfastit pitänyt liikennöidä Siljan väreissä? Nythän niissä lukee Tallink.

Juha-Matti Harjumäki

Lainaus käyttäjältä: Juha Heinonen - 05.01.2007, 20:21:25
Eikö Superfastit pitänyt liikennöidä Siljan väreissä? Nythän niissä lukee Tallink.
No näin aluksi laitetaan Tallinkille, koska(ehkä) pitää tehdä muut suunnitelmat valmiiksi. Vaihdetaan kun on telakan aika, nimiä mietitään.
En ihmettele että ei ole Silja kyljessä kyllä se tulee aikanaan, ellei Tallinkilla ole muita suunnitelmia.
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Kille

Lainaus käyttäjältä: Juha Heinonen - 05.01.2007, 20:21:25
Vai Suomenlipun? , mutta jos lippu tulee vain yhteen alukseen onko siinäkään järkeä?
Luulisin, että jos toinen vain vaihdettaisiin Suomenlipun alle niin siitä uutisoitaisiin aika kovin jolloin asiakkaita ehkä saataisiin enemmän ja eivät tavalliset ihmiset sitä muista, että vaan toinen vaihdettiin ja se jäisi myös uutisoinnissa vähemmälle. Joten sillä saataisiin hyvää mainosta ilman, että molempia vaihdettaisiin.

Väyrysen Antti

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 05.01.2007, 22:38:31
Luulisin, että jos toinen vain vaihdettaisiin Suomenlipun alle niin siitä uutisoitaisiin aika kovin jolloin asiakkaita ehkä saataisiin enemmän ja eivät tavalliset ihmiset sitä muista, että vaan toinen vaihdettiin ja se jäisi myös uutisoinnissa vähemmälle. Joten sillä saataisiin hyvää mainosta ilman, että molempia vaihdettaisiin.
Toinen? Eikös niitä ole kaikkiaan kolme alusta? Vai lopettaako joku niistä kolmesta jossain vaiheessa? Ja jos lopettaa niin milloin?
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Kille

Lainaus käyttäjältä: Väyrysen Antti - 05.01.2007, 22:55:37
Toinen? Eikös niitä ole kaikkiaan kolme alusta? Vai lopettaako joku niistä kolmesta jossain vaiheessa? Ja jos lopettaa niin milloin?
Huomenna. No ei kai sentään, tuli pieni ajatus virhe tuossa äsken tuota viestiä kirjoittaessa kolmehan niitä tietenkin on VII VIII ja IX :P

Marko Mälkiä

Tallink on viimein saanut Helsinki - Rostock -reitin omille sivuilleen. Tosin vain reittimatkojen hinnastot ovat esillä, eikä esimerkiksi hotellimatkoja ole tarjolla. Myös alusesittelyt puuttuvat. Sitä vastoin Superfastien Tallinnan-liikenne on tuotteistettu melko hyvin: 15.1. alkaen on tarjolla Superfast-päiväristeilyjä 2,5 tunnin ylitysajalla. Autottomat matkustajat luvataan kuljettaa Länsisatamassa bussilla laivaan(?) Matkalle on myös mahdollista valita First-luokka 50 euron lisämaksusta. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä First-luokka Superfasteilla käytännössä sisältää. Ehkä näille matkustajille on varattu oma tila käyttöön, kuten Starillakin. Aikasemmat kokoustilat kävisivät tähän tarkoitukseen hyvin.

Vana Tallinnin päiväristeilyistä ei ole vielä minkäänlaista mainintaa, vaikka liikenne alkaa ennen Superfasteja.

Wirrankosken Rami


Marko Mälkiä

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 06.01.2007, 14:27:03
http://www.tallink.fi/merella/risteilytjareitit/hel-tal/reitit/reittilaiva/kausi2.html

Nyt menee hieman ohi aiheen, mutta en kyseenalaistanut sitä, ettei Vana Tallinn aloittaisi liikennettä. Ihmettelin vain, miksi Tallink on aloittanut Superfast-päiväristeilyjen markkinoinnin ennen VT:n vastaavia. Ehkä matkustajat halutaan imagosyistä ennemmin uudehkolle alukselle, jonka kaltainen reitin tuleva päätuote on. Tai mahdollisesti Superfastit on tarkoitettu premium-tuotteeksi niille, jotka haluavat maksaa pidemmästä maissaoloajasta jo ennen Staria.