Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Teemu Ahonen

Hitsit. Rippikoulussa meille opetettiin, että rukoilu auttaa lähes aina, ainakin osittain. Tässä tapauksessa ei niin käynyt.. :'(
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 02.08.2008, 00:10:01
Hitsit. Rippikoulussa meille opetettiin, että rukoilu auttaa lähes aina, ainakin osittain. Tässä tapauksessa ei niin käynyt.. :'(

Aijjaa? ei muka auttanut. Epäilyt sikseen - sillä ilman noita rukouksia sehän olisi jo ollut rannalla ajat sitten.

Nyt menee pahasti ot, mutta menköön:

Olipa kerran hartaasti uskovainen mies. Eräänä päivänä hän joutui tulvan käsiin, kun vesi vain nousi ja nousi. Niinpä hän kiipesi talonsa katolle ja rukoili. "Jumala, pelasta minut tästä pinteestä". Hetken päästä paikalle tuli mies kanootin kanssa. Sankarimme vain ei suostunut nousemaan kanoottiin vaan kertoi odottavan Jumalan lähettävän apua.

Vesi nousi korkeammalle, ja mies rukoili uudelleen. Paikalle tuli moottorivene jossa oli pariskunta. Taaskaan mies ei suostunut nousemaan kyytiin, vaan odotteli apua Jumalalta. No, vesi nousi jo katon tasalle, joten mies istui jo piipun päällä, jalat vedessä kun hän rukoili kolmannen kerran. Paikalle tuli helikopteri, mutta mies ei noussut siihenkään, vaan kertoi heillekin odottavansa apua Jumalalta. Aikansa paikalla pyörittyään helikopteri lähti paikalta pelastamaan muita.

Näin ollen pian vesi nousi niin korkealle että mies hukkui. Taivaan portilla oli Pietari kirjaansa syventyneenä. Kun mies puhutteli häntä, hän katsoi hämmästyneenä ja sanoi. Miksi sinä tänne tulit? Mehän lähetimme sinulle kanootin, veneen ja helikopterin.

Tarinan opetus? Jotain pitää tehdä itsekin.

Palataksemme Finnjetiin, olisiko jo aika lopettaa ruikuttaminen. Se ei siitä parane. Muistakaa että aluksilla on kaksi tapaa poistua käytöstä. Joko se tuhotaan rauhassa romuttamalla, tai sitten se joutuu onnettomuuteen ja tuhoaa, usein ihmishenkien menetyksellä. Kumpi on parempi tapa, Finnjetin vaiko Estonian? Kaikella on aikansa, ja Finnjetin on jo mennyt.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Teemu Uusi-Esko

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 02.08.2008, 10:39:13

Palataksemme Finnjetiin, olisiko jo aika lopettaa ruikuttaminen. Se ei siitä parane. Muistakaa että aluksilla on kaksi tapaa poistua käytöstä. Joko se tuhotaan rauhassa romuttamalla, tai sitten se joutuu onnettomuuteen ja tuhoaa, usein ihmishenkien menetyksellä. Kumpi on parempi tapa, Finnjetin vaiko Estonian? Kaikella on aikansa, ja Finnjetin on jo mennyt.

Erittäin hyvin sanottu siellä.
-Teemu-

Heikki Kautiainen

#468
vähän kyllä ihmetyttää tuo proFinnjet juttu, miks nyt vasta ? :o


Jari Luotonen

Lainaus käyttäjältä: Heikki Kautiainen - 03.08.2008, 13:43:52
vähän kyllä ihmetyttää tuo proFinnjet juttu, miks nyt vasta ? :o
Niin.... Sanoppa se... Taisi olla sittenkin huuhaata...  :-\ Eniwei: R.I.P Finnjet! Täytyypä alkaa tsekkailemaan foorumeita, josko tulisi nettimyyntiin jonnekkin esim. joku lampetti Jetiltä...  :P
Menneitä reissuja: Vuodesta 1992> Silja Serenade, Sally Albatross, Silja Symphony, Silja Festival, Silja Europa, Viking Mariella, Viking Cinderella, Viking Rosella, Silja Opera, Viking Gabriella, Viking XPRS, Viking Grace, ... Tulossa: Silja Symphony,..

Heikki Kautiainen

OT : palatakseni tähän Alang nimiseen paikkaan Intiassa, niin joku on varmaan löytänyt Youtubesta muutamia videoita koskien Alangia.

Niko Forsén

Olen tässä jo parin vuoden ajan seurannut tätä foorumia mutta vasta nyt sain liityttyä tänne, ja ensimmäinen viesti.

Tälläinen oli ilmestynyt tuonne www.profinnjet.fi sivuston etusivulle ilmeisesti ihan äskettäin... ???


Suomalainen tarkastusryhmä lähtee Intiaan 21.08.2008!!

Koska on käyty paljon keskustelua Finnjetin todellisesta kunnosta, Pro Finnjet lähettää tarkastusryhmän Alangiin, Intiaan, ottamaan selvää.

Ryhmä tekee kahden päivän mittainen tarkastus, minkä tarkoitus on lähinnä selvittää aluksen tekninen kunto, varmistaa sisätilojen kunto ja varustus sekä tarkistamaan että Finnjet saadaan uudelleen kellutettua.

Tarkastusryhmä on kutsuttu paikanpäälle Rishi- purkamon toimesta, käydyissä neuvotteluissa Pro Finnjetin kanssa on pidetty ehdottomana että alus saadaan vedenvaraiseksi sekä että sisusta on tallella.
Tämä tarkoittaa että he ovat tosissaan Finnjetin myymisessä ja siitä että hänen sisusta on vielä koskematon!

Me tarvitsemme lisää rahoitusta kattamaan kuluja, pyydämme, ota yhteyttä ja lahjoita!!

invest@profinnjet.fi or +35840-8554788
"Kuka vittu laukaisi sen torpedon jo putkessa?"
-Kurskin kapteeni Gennadiy P. Liachin

Aleksikoo

#472
Hetkonen.. Nythän voidaan heittää ilmoille spekulaatio, että mitäs jos Finnjettiä ei puretakkaan. Tuntuu tyhmältä ajatukselta, että lähetetään tyhmä arvioimaan aluksen kuntoa toiselle puolelle maapalloa ja sitten ei haluttaisikaan pelastaa sitä. Eri asia on sitten, että olisko siinä mitään järkeä tai että miten asian todellinen laita on. Mitäs olette mieltä?

Niko Viirret

Romuksi vaan. Se on ollut kannattamaton paatti jo uudesta pitäen.  :deal:

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Niko Viirret - 12.08.2008, 15:03:25
Romuksi vaan. Se on ollut kannattamaton paatti jo uudesta pitäen.  :deal:
Jos se halutaan Turkuun hotelli yms käyttöön niin siitä vaan silloinhan ei kuluja ainakaan polttoaineen suhteen paljon tule. Nykyaikaisilla kaasuturbiineilla päästäisiin tosin huomattavasti pienenpään polttoaineen kulutukseenkin kuin 70 luvun tekniikalla, jostain luin että kulkisi jopa 25-30% pienemmällä kulutuksella jos noi kaasuturbiinit uusittaisiin.

Markku Virtanen

Voisiko olla mahdollista tuo että joku ryhmä meneee vielä tarkastamaan jo romutukseen tuomittua laivaa? Vai mistä on kyse?

Niko Forsén

Jotenkin haluaisin vielä uskoa että Jetti saataisiin pelastettua... sen takia edes tälläiset pienet toivonkipinät ovat tervetulleita.
Itse vertaan tuota Finnjetin romuttamista siihen kuin jos yhtäkkiä päätettäisiin havittää Helsingin Olympiastadion, koska onhan sekin vanhentunut ja epäkäytännöllinen sekä ylläpitokulut ovat suuret. Mutta sekin on pala suomen historiaa. Tämä oli ehkä kärjistetysti sanottu, mutta minun mielipiteeni.
"Kuka vittu laukaisi sen torpedon jo putkessa?"
-Kurskin kapteeni Gennadiy P. Liachin

Niko Viirret

Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 12.08.2008, 15:19:58
Jos se halutaan Turkuun hotelli yms käyttöön niin siitä vaan silloinhan ei kuluja ainakaan polttoaineen suhteen paljon tule. Nykyaikaisilla kaasuturbiineilla päästäisiin tosin huomattavasti pienenpään polttoaineen kulutukseenkin kuin 70 luvun tekniikalla, jostain luin että kulkisi jopa 25-30% pienemmällä kulutuksella jos noi kaasuturbiinit uusittaisiin.

Ei sitä kyllä Turkuun saada kirveelläkään, paitsi ehkä Länsilaituriin häiritsemään rahtiliikennettä.

Juska Simpanen

#478
Lainaus käyttäjältä: Niko Forsén - 12.08.2008, 15:48:56
Jotenkin haluaisin vielä uskoa että Jetti saataisiin pelastettua... sen takia edes tälläiset pienet toivonkipinät ovat tervetulleita.
Itse vertaan tuota Finnjetin romuttamista siihen kuin jos yhtäkkiä päätettäisiin havittää Helsingin Olympiastadion, koska onhan sekin vanhentunut ja epäkäytännöllinen sekä ylläpitokulut ovat suuret. Mutta sekin on pala suomen historiaa. Tämä oli ehkä kärjistetysti sanottu, mutta minun mielipiteeni.

Olympiastadionhan torneineenhan on yksi Hesan "maamerkeistä", siellähän voi järjestää kaikenlaisia urkkakisoja. Uuteen ei taida kaupungilla olla varaa...  ::) ...ja missäs sitä sitten Suomi-Ruotsi-maaottelut käytäs ellei Olympiastadioneilla? Ja laivojen korkeuttahan aina mitataan Stadikan torniin!  ;) :D (OT) :P

Heikki Kautiainen

Lainaus käyttäjältä: Niko Viirret - 12.08.2008, 15:52:32
Ei sitä kyllä Turkuun saada kirveelläkään, paitsi ehkä Länsilaituriin häiritsemään rahtiliikennettä.

allekirjoitan Nikon lauseen puoliksi  ;D eli "ei sitä kyllä Turkuun saada kirveelläkään"
jotain typerää musiikki ja kongressi taloa kyllä ollaan puuhaamassa, ja jotain Pennisiltaa. Mutta kun jotain hieman tärkeämpää olis tiedossa ni ei mitään  :(