Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Ilari Uusi-Einola - 16.08.2008, 19:23:21
Saadaankohan sitä meidän rakasta Finnjettiä kotimaahamme kun romuttamolla he eivät päästä suomalaisryhmää paikan päälle.
Eikö sitä nimenomaan sanottu että juuri romuttamo kutsui ryhmän tarkistamaan laivan..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

matkustaja

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 16.08.2008, 19:24:37
Eikö sitä nimenomaan sanottu että juuri romuttamo kutsui ryhmän tarkistamaan laivan..
Oho, hyvä kun muistutit. Pääsi unohtumaan. Kiitos ;)

Teemu Ahonen

#527
Lainaus käyttäjältä: Ilari Uusi-Einola - 16.08.2008, 19:26:22
Oho, hyvä kun muistutit. Pääsi unohtumaan. Kiitos ;)
Eipä mitään. Virheitä sattuu jokaisella. ::)

Eli jos kaikki menee toiveiden mukaisesti, niin Finnjet saadaan takaisin Suomeen.
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Matti Lindelöf

lunastin juuri yhden yöpymisen pro finnjet liikkeeltä :).
ja kylläpä nyt tuntuu hyvältä ,kun on tehnyt jotain todellista asian eteen.
täytynee varmaan lähettää muutama viesti lisää....suosittelen muillekin.

todella hienoa.kun joku loputakin tekee jotain, eikä tyydy pelkästään parjaamaan kunniakasta alusta.
toivottavasti vielä pääsemme kävelemään jetin kannella.

Janne Karhu

juu nii tein minäkin ja olen erittäin tyytyväinen! olkoonkin asia miten on, mutta siltikään en voi sietää miten täällä parjataan ihmisiä,jotka sentään YRITTÄÄ tehdä jotain asialle..  ???

Oskari Nurminen

Onko kenelläkään tietoa siitä mitä Finjetin maailman kuuluille kaasuturbiineille tapahtui? Kun helsingin sanomien mukaan ne irroitettiin jo italiassa ja myytiin Pratt & Whitneylle. ???

Minun mielestäni on todella törkeää jos Finnjetin avulla joku ihminen yrittää huijata rahaa!  :finger: Ja perustettaessa keräys pitäisi olla todisteita keräyksen laillisuudesta.:deal:
Toivon kuitenkin, että sivut ovat täysin laillisesti vain hyvällä asialla, eli pelastamassa GTS Finjettiä. :thumb:

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 16.08.2008, 00:49:19
Tarviiko sitä nyt aina olla noin epäluuloinen? Sehän on selvää, että kaikki (tai ainakin suurin osa) Jetillä työskennelleistä ihmisistä kaipaavat tosissaan tätä laivaa. Tuskin ne nyt sitä tarkastusryhmää ihan kadulta tempaise..

Ei tarvitse olla epäluuloinen, mutta ei myöskään hölmö, koska tiedetään että asiat jotka ovat vahvasti tunnepohjaisia, houkuttelee myös huijareita ja muita epäämääräisiä heeboja. Ja tämä projekti vahvasti haiskahtaa siltä. Tietysti saahan omia rahojaan jakaa minne haluaa, mutta kannattaa miettiä että jos alukselle ei ole sijoituspaikkaa (jota Suomen nimeltä on älyttömän vaikea löytää), niin vaikeaksi menee varsinkin jos alus pitää vielä hinata toiselta puolelta maapalloa. Ihanan kallista!
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

2709

Olenko ymmärtänyt jotain väärin, kun mulla on sellainen käsitys, että dieselit olisi vielä paikallaan?
Kaasuturbiinit on poissa, joten GTS Finnjetin pelastaminen on myöhäistä, mutta M/S Finnjett olisi vielä mahdollista. Kallista leikkiä joka tapauksessa, mutta tehdään tässä maailmassa paljon sellaista missä ei ole järjen hiventä, ja rahaa palaa. Laituri varmasti löytyy, kunhan alus on Itämerellä. Eikös esim. tuolla Vaasassa ole juuri yks paikka vapautumassa.

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Jorma von Wehrt - 17.08.2008, 11:03:06
Olenko ymmärtänyt jotain väärin, kun mulla on sellainen käsitys, että dieselit olisi vielä paikallaan?
Kaasuturbiinit on poissa, joten GTS Finnjetin pelastaminen on myöhäistä, mutta M/S Finnjett olisi vielä mahdollista. Kallista leikkiä joka tapauksessa, mutta tehdään tässä maailmassa paljon sellaista missä ei ole järjen hiventä, ja rahaa palaa. Laituri varmasti löytyy, kunhan alus on Itämerellä. Eikös esim. tuolla Vaasassa ole juuri yks paikka vapautumassa.

Juu siis tällainen käsitys minullakin on. Kaasuturbiinit on edellämainittujen viestien tavoin toimitettu Pratt&Whitneylle, mutta Dieselit ovat ilmeisesti jäljellä. Tästä kaikesta saamme toki varmuuden vasta, kun tarkastusryhmä Veikko Haapasen (GTS Finnjetin entinen konemestari) johdolla lähtee tarkistamaan alusta. Dieselmoottorien puuttuminen (joka on mielestäni melko epätodennäköistä)  tulisi olemaan ensimmäinen syy, joka kaataisi hankkeen ja toinen syy pohjan vaurioituminen uimakelvottomaksi.

Lainaus käyttäjältä: Timo Heikkinen - 16.08.2008, 16:02:44
Sattuikohan kukaan muu olemaan Perjantai aamuna radio rockin aaloilla kun tätä Johnny Sid äijää haastateltiin? Sujuvaa suomea kyl ainakin puhui. ;D

Voitko hieman lyhennetysti kertoa, mitä Sid kertoi haastattelussa? Itseäni ainakin kiinnostaisi.

Joka tapauksessa nyt on aika toimia, jos haluaa asiassa auttaa!

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Jorma von Wehrt - 17.08.2008, 11:03:06
Olenko ymmärtänyt jotain väärin, kun mulla on sellainen käsitys, että dieselit olisi vielä paikallaan?
Aluksella oli luokka ainoastaan romurantaan. Det Norske Veritas (nykyinen luokituslaitos) tai mikään muukaan luokka tuskin antaa certtejä lähintä telakkaa kauemmas. Koska alus on ajettu rantaan niin tuskin saa certtiä edes telakkaan siirtymistä varten (pitää hinata telakkaan.) 30-vuotis klassaus on reilun vuoden "overdue" ja tohon kuuluu mm. potkuriakselien ulosveto yms. halpaa. Heittäisin hatusta minimi 4-5 milj. euron telakointi saada luokat voimaan (minimillä tehden). Mitähän hinaus Alang-Turku maksaa? Suez maksut ko. hinausyhdistelmältä min. 750000-850000 euroa; Capen kautta vielä kalliimpaa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Jorma von Wehrt - 17.08.2008, 11:03:06
Eikös esim. tuolla Vaasassa ole juuri yks paikka vapautumassa.
Mahtuuko Jetti Vaskiluotoon haittaamatta muuta liikennettä?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Toni Redsven

En vieläkään ymmärrä tätä touhua. Olisin sen vielä ymmärtänyt jos jetti olisi ostettu "käytöstä" takaisin tänne. Mutta että se on luultavasti osin purettu ja rannalle ajettu. Ja kuten yllä mainitaan puhutaan ihan mittavista summista millä paatti saadaan jonkunlaiseen luokitukseen tai edes tänne kotimaahan. Vaikka nuo edellä olevat hintaarviot olisi yläkanttiin, puhutaan kuitenkin miljoonista ennenkuin ko laitos on lähelläkään suomea ja käyttökunnossa.

Eikö sen voisi antaa olla ja keskittää tämäkin into vaikka jonkun hotellin rakentamiseen tai vaikka ryypätä mahdollisesti kerätyt rahat. Kaikkea ei voi eikä kannata pelastaa. Ainakaan liian myöhään. Ei se jetti niin korvaamaton ole, aikansa kutakin. Jos se olisi romurannan sijaan ajettu turkuun tilanne olisi toinen.

Itse en aio yö paikkoja ostella enkä "pelastamista" tukea. Mutta jos se joskus sieltä pois saadaan ja sillä alettaisiin tehdä vaikkapa risteilyjä tms niin matkalle lähtisin. Mutta en tunne menettäväni henkilökohtaisesti mitään vaikka siitä nauloja tulisikin. Mailmalla olisi monia muitakin kohteita joita pelastaa ja joihin rahaa tuhlata. Tai jos ei muuta niin hurahtaa vaikka johonkin lahkoon ja lahjoittaa omaisuutensa sinne.

Timo Heikkinen

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 17.08.2008, 11:19:55
Juu siis tällainen käsitys minullakin on. Kaasuturbiinit on edellämainittujen viestien tavoin toimitettu Pratt&Whitneylle, mutta Dieselit ovat ilmeisesti jäljellä. Tästä kaikesta saamme toki varmuuden vasta, kun tarkastusryhmä Veikko Haapasen (GTS Finnjetin entinen konemestari) johdolla lähtee tarkistamaan alusta. Dieselmoottorien puuttuminen (joka on mielestäni melko epätodennäköistä)  tulisi olemaan ensimmäinen syy, joka kaataisi hankkeen ja toinen syy pohjan vaurioituminen uimakelvottomaksi.

Voitko hieman lyhennetysti kertoa, mitä Sid kertoi haastattelussa? Itseäni ainakin kiinnostaisi.

Joka tapauksessa nyt on aika toimia, jos haluaa asiassa auttaa!


Noo sitä samaa kuin tuolla profinnjet sivustollakin. Eli lahjoituksia oli vailla et saa tsekkausryhmän lähetettyä tuonne intiaan. Ja hänen mukaan he olevat ainut taho jotka enää käyvät kauppaa Finnjetistä. Isot sijoittajat kuulemma olisi valmiina jos alus on vielä siinä kunnossa et se kannattaa ostaa. Se vaan itseäkin haastattelun perusteella jäi mietityttämään et miksiköhän jos noita rahamiehiä on takana, niin "tavisten" lahjoituksilla pyritään kattamaan Intian tarkastusmatka. Rockin "korporaatio" tivasi ja epäili ihan samaa asiaa kuin moni täällä saitilla et onko tämä silkkaa kusetusta wincapitan tyyliin. Mut jyrkästi Sid ainakin väitti et oikealla asialla ollaan.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Sami Hentunen - 16.08.2008, 19:09:30
Noh, yritin googlettaa Johnny Sidista lisäinfoa muttei tärpännyt. Asiaankuuluvia osumia löytyi pelkästään Hesarin, Iltiksen ja Turun Sanomien sivuilta. Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin ihan aito elävä ihminen jolla edellisen viestin perusteella on myos radioääni. Jos kyseessä on ihan tätä varten kehitetty persoona, nostan hattua tekijöiden viitseliäisyydelle.

Fonecta puolestaan kertoo Turusta löytyvän John-Eric nimisen miehen. Yhtä hyvinhän minä voisin käyttää vaikkapa Sandy nimeä, joten lieneeköhän sama mies? Todennäkyys siihen, että tämä John-Eric on ainakin sukua on erittäin suuri, koska Väestörekisterin mukaan Sid nimisiä miehiä on suomenmaassa 21.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 17.08.2008, 18:15:06
Fonecta puolestaan kertoo Turusta löytyvän John-Eric nimisen miehen. Yhtä hyvinhän minä voisin käyttää vaikkapa Sandy nimeä, joten lieneeköhän sama mies? Todennäkyys siihen, että tämä John-Eric on ainakin sukua on erittäin suuri, koska Väestörekisterin mukaan Sid nimisiä miehiä on suomenmaassa 21.
Itse sain Enirolla samat tulokset, mutta ajattelin antaa pitää yksityisyytensä. Yksi ko. herran liittymistä on muuten TallinkSilja Oy:n omistama.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama