Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Heinonen - 30.08.2008, 20:05:29
katos vaan - ihme ja kumma - no niimpä onkin - kuinkahan monta kertaa toikin uusi "tieto" tarvii vielä tähän ketjuun postaa...

Ja minkäköhän takia toi viesti on juuri noin - tossa muodossa "She can be saved" - kenties odottavat lisää lahjoituksia...lisää infoa jatkossa...joo...o

joops, en ole pessimisti - olen realisti
Niin niin, pellot on kiviset ja vesi on märkää...

Tuomas Romu

http://www.profinnjet.fi/condition.html

Kyllä tuo meikäläisen silmiin näyttää jo menetetyltä tapaukselta, vaikka sisusta näyttäisikin vielä olevan jonkinlaisessa kunnossa.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Kalle Id

Niin, kyllähän ruoste on mahdotonta poistaa, se on totta... ::)

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 02.09.2008, 00:37:08
http://www.profinnjet.fi/condition.html

Kyllä tuo meikäläisen silmiin näyttää jo menetetyltä tapaukselta, vaikka sisusta näyttäisikin vielä olevan jonkinlaisessa kunnossa.
Noista kuvista tulee mieleen sanonta "Moni kakku päältä kaunis" käänteisesti.

Ruostettahan tuossa päällä piisaa, mutta ruostettahan tulee yleensäkin merenkäynnissä. Ja veikkaan, että Suomeen saavuttuaan laiva pääosin jököttää paikallaan, eikä merenkäynnistä aiheutuvia vaurioita synny.

Mutta se oli yllätys, etteivät käyneet irtaimistoa enempää Finnjetin kimppuun. Ainakin pitivät lupauksensa..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Tero Söderholm

Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Joonas Vähämäki

#635
Lainaus käyttäjältä: Tero Söderholm - 02.09.2008, 12:42:53
Lisää kuvia täältä
http://www.finnjetweb.de/en/

FINNJET is slowly dying away

Still final negotiations are actually going on according to Johnny Sid from ProFinnjet Turku, but chances are small.


Tosin tuolta FinnjetWebin raportista lukiessa ja homeista laivaa katsoessa vaikuttaa tosiaan nyt siltä, että se ei ole sisätilojen heikentyneen kunnon vuoksi järkevä sijoitus.

Timo Toivonen

#636
Kyllähän nuo kuvat pistivät voimaan pahoin kuvainnollisesti...

Mitäköhän noiden intialaisten päässä liikkuu, luulevatkohan he, että joku haluaa ostaa laivan, joka on noinkin pahasti homeessa sisältä. Ihmettelen noiden kuvien jälkeen suuresti, miksi romutusta ei ole jo aloitettu, ei kukaan tuosta enää suurta korvausta maksa.

Huonosti on omaisuudesta huolta pidetty, kun alus on päästetty muutaman dollarin tähden homehtumaan sisältä...
"Tere tulemast Titanicule!"

Kimmo Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 02.09.2008, 12:55:47
Tosin tuolta FinnjetWebin raportista lukiessa ja homeista laivaa katsoessa vaikuttaa tosiaan nyt siltä, että se ei ole sisätilojen heikentyneen kunnon vuoksi järkevä sijoitus.

niin jotenkin noi kuvat ja teksti vaikuttaa enempi siltä mitä noin mielessäni aluksen nykytilasta kuvittelen joku toinen sivusto antaa toisenlaisen kuvan - mutta näinhän se on aina ollut - kontentti tarvii tuottaa tarkoitusperät huomioiden, jollei sitten ole ns. täysin riippumaton julkaisu...jos sellaisia sitten on...



Kari Rantamäki

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 02.09.2008, 13:27:56
Kyllähän nuo kuvat pistivät voimaan pahoin kuvainnollisesti...

Mitäköhän noiden intialaisten päässä liikkuu, luulevatkohan he, että joku haluaa ostaa laivan, joka on noinkin pahasti homeessa sisältä. Ihmettelen noiden kuvien jälkeen suuresti, miksi romutusta ei ole jo aloitettu, ei kukaan tuosta enää suurta korvausta maksa.

Huonosti on omaisuudesta huolta pidetty, kun alus on päästetty muutaman dollarin tähden homehtumaan sisältä...

Luuletko että Intialaiset olisivat ajaneet laivan rannalle, jos heillä olisi ollut YKSIKIN oikeasti varteenotettava vaihtoehto josta olisi saanut paremmin rahaa, kuin romuttamalla laivan? Siis lattiamatoistako ajattelit suuren rahan saada, vai mikä peruste ko firmalla olisi romutukseen menevän laivan mahdollisesti lähinnä roskana irti lähtevää mattoa kovin paljon sääliä?

Kuinkahan paljon mahtaisi maksaa se, että tuolla laivassa olisi pidetty ilmanvaihto päällä, olisi saattanut maksaa huomattavasti enemmän, kuin ne se mitä niistä joistakin homehtuvista osista saisi rahaa.

Timo Toivonen

#639
No lähinnä ihmettelen, että intialaiset ovat sallineet tuon tutkimusryhmän paikalle tulon, eihän tuossa ole enää mitään säilyttämisen arvoista kuin korkeintaan liian matala autokansi (huonoa mustaa huumoria).

No kun alusta ei ole palasiksi saatu, kai sitä alkaa miettiä, että intialaisilla olisi jokin muukin suunnitelma tässä ollut - aikahan on rahaa jne...

Lainaa
Huonosti on omaisuudesta huolta pidetty, kun alus on päästetty muutaman dollarin tähden homehtumaan sisältä...

LainaaSiis lattiamatoistako ajattelit suuren rahan saada, vai mikä peruste ko firmalla olisi romutukseen menevän laivan mahdollisesti lähinnä roskana irti lähtevää mattoa kovin paljon sääliä?

Niin riippuu ihan katsantokannasta, se mikä on intialaisen mielestä tarkoituksenmukaista, voi tuntua silti täältäpäin katsottuna huonolta omaisuuden hallinnalta... Ja onhan noissa profinnjetin kuvissa nähtävissä, että paljon on arvokasta irtaimistoa jätetty täysin oman onnensa nojaan homehtumaan, kuten 9 kannen stardustin lähes iskemätön kalustus.
"Tere tulemast Titanicule!"

Jarkko Korhonen

Kyl noi kuvat nähtyään ja jutun luettuaan on mielestäni selvää että se on lopullinen RIP nyt Finnjetille.
Perämies on erämies.

Teemu Ahonen

Hometta näyttää Finnjetissä piisaavan.. Ja jos oikein luin, niin nuo rutiköyhät alipalkatut työntekijät ovat käyttäneet vessoja tarpeiden tekemiseen. Mutta kun pumppujärjestelmä ei toimi, on tarpeetkin jätetty sinne..

Lattiamatot ja kalusteet pystyy aina uusimaan, mutta halpaa se ei tule olemaan. Karkeasti arvioiden, tilojen kokolattiamattojen ja kalusteiden uudistukseen menisi karkeasti arvioiden noin 1-2 miljoonaa. Toki se tulisi halvemmaksi, jos korjaus suoritettaisiin vaikka Puolassa.
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Niko Viirret - 02.09.2008, 17:27:25
Aikansa kutakin. On muitakin historiallisia kaunotaria romutettu.
On varmasti, mutta ne lienevät paljon vanhempina romutettu. Esimerkiksi kun SS Norway romutettiin viime vuonna, oli ikäero Jettiin 16 vuotta..

On useita historiallisia kaunottaria säilytettykin. Esimerkiksi RMS Queen Mary (1) toimii nykyään hotellilaivana Long Beachilla Kaliforniassa. Kyseessähän oli aikansa nopein laiva..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Niko Viirret

#643
Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 02.09.2008, 17:59:56
On varmasti, mutta ne lienevät paljon vanhempina romutettu. Esimerkiksi kun SS Norway romutettiin viime vuonna, oli ikäero Jettiin 16 vuotta..

On useita historiallisia kaunottaria säilytettykin. Esimerkiksi RMS Queen Mary (1) toimii nykyään hotellilaivana Long Beachilla Kaliforniassa. Kyseessähän oli aikansa nopein laiva..

RMS Queen Mary oli Long Beachilla jo valmiiksi, kun siitä tehtiin hotellilaiva sinne. Finnjet taas on toisella puolella maapalloa.  ::)

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Niko Viirret - 02.09.2008, 18:01:16
RMS Queen Mary oli Long Beachilla jo valmiiksi, kun siitä tehtiin hotellilaiva sinne. Finnjet taas on toisella puolella maapalloa.  ::)
Niin, no se tarkoittaa sitä, että suomalaiset ovat välinpitämättömämpiä historiallisiin kaunottariin. Kyllähän Finnjet makasi yli vuoden Freeportissa toimeettomana, vaikka jotain vastaava olisi voitu tehdä..

Ja ihan yhtälailla RMS Queen Marykin olisi voinut päätyä romuksi hotelliksi muuttamisen sijaan, makasi vaikka USA:ssa, Kiinassa tai Neuvostoliittossa. Tuskin sillä on väliä, missä jokin laiva oli, tärkeintä on kuitenkin, että se yritetään pelastaa.
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.