Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Arivaara

upee et lopulta menee palasiksi. pääsee vanha kippo pois markkinoilta. ruosteinen romu näytti olevan.

Vesa

Se Ruoste johtuu vain ilmeisesti Atlantin ylittämisestä...

Jari Luotonen

Lainaus käyttäjältä: Vesa Penttilä - 24.06.2008, 15:31:56
Se Ruoste johtuu vain ilmeisesti Atlantin ylittämisestä...
Juuri näin. Suolainen merivesi teki tehtävänsä. Sisätiloistaan laiva oli, luulisin ainakin niin, aika hyvässäkin kunnossa. Tehtiinhän siihen remppa viimeksi 2004...
Sääli, että vanha lady päätyi tuonne...  :'(
Menneitä reissuja: Vuodesta 1992> Silja Serenade, Sally Albatross, Silja Symphony, Silja Festival, Silja Europa, Viking Mariella, Viking Cinderella, Viking Rosella, Silja Opera, Viking Gabriella, Viking XPRS, Viking Grace, ... Tulossa: Silja Symphony,..

Marko Stampehl

Lainaus käyttäjältä: Jari Luotonen - 24.06.2008, 18:16:49
Sisätiloistaan laiva oli, luulisin ainakin niin, aika hyvässäkin kunnossa. Tehtiinhän siihen remppa viimeksi 2004...

Vaikka kuvat eivät ole ihan tuoreita, tässä se linkki minun ottamiin kuviin lehdistökierrokselta laivalla Rostockissa 16.6.2004 - eli lähes tasan neljä vuotta sitten.
Laiva oli sisältä kuin uusi paatti. Vaikka sisätiloljen tilaratkaisu ja kannen korkeus muistuttivat siitä että kyseessä oli 70-luvun alus.
Tämä tilaisuus oli siis omalta puolelta viimeinen kerta että olin Finnjetillä.

http://www.faktaomfartyg.se/finnjet_1977_inr_1.htm
Ich fotografiere, also bin ich!

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Marko Stampehl - 24.06.2008, 18:29:20
Vaikka kuvat eivät ole ihan tuoreita, tässä se linkki minun ottamiin kuviin lehdistökierrokselta laivalla Rostockissa 16.6.2004 - eli lähes tasan neljä vuotta sitten.
Laiva oli sisältä kuin uusi paatti. Vaikka sisätiloljen tilaratkaisu ja kannen korkeus muistuttivat siitä että kyseessä oli 70-luvun alus.
Tämä tilaisuus oli siis omalta puolelta viimeinen kerta että olin Finnjetillä.

Niinpä se olikin... Vanha on vaan vanha vaikka voissa paistaisi. Finnjettiin Raumalla tehty remontti oli todellista rahanhaaskausta, kun näin jälkeen päin ajattelee. Tosin ehkäpä romuttajat saavat paremmin uudemmat tuolit yms. kaupaksi :)

Aleksikoo

Sikäli kyllä sääli että vanhan kunnon Finnjetin kohtalo on mikä nyt on. Mielestäni se olisi voinut vielä toimia jossain liikennöimässä. Se että missä, niin siitä en sitten tiedä. Olipa Ålandsfärjan vanhempikin ennen kuin edes Viikkari sen poisti, eikä se kaiketi vielä romulle mene.

Niko Viirret

Aluksissa on vaan se "lievä" kokoero, mikä ilmeisesti edesauttoi Ålandsfärjanin selviytymistä romutukselta. Tämä on tosin jo vähintään 100:n kertaan mainittu.

Juha Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Marko Stampehl - 24.06.2008, 18:29:20
Vaikka kuvat eivät ole ihan tuoreita, tässä se linkki minun ottamiin kuviin lehdistökierrokselta laivalla Rostockissa 16.6.2004 - eli lähes tasan neljä vuotta sitten.
Laiva oli sisältä kuin uusi paatti. Vaikka sisätiloljen tilaratkaisu ja kannen korkeus muistuttivat siitä että kyseessä oli 70-luvun alus.
Tämä tilaisuus oli siis omalta puolelta viimeinen kerta että olin Finnjetillä.

http://www.faktaomfartyg.se/finnjet_1977_inr_1.htm


Kun noita kuvia katselin, monta hyvää muistoa tuli mieleen. Ei ole helppoa katsella noita kuvia kun tietää mitä siellä tulee tapahtumaan.  :'(

Lainaus käyttäjältä: Ari Vaara - 24.06.2008, 15:26:16
upee et lopulta menee palasiksi. pääsee vanha kippo pois markkinoilta. ruosteinen romu näytti olevan.

Se on upeaa, että jotkut osaavat tämän toisten mielen pahoittamisen. Sitä taitoa tullaan tarvitsemaan tässä maailmassa. Perusteltu mielipide on paikallaan, mutta kun tietää että monelle GTS Finnjet oli erittäin tärkeä, voisi harkita mitä sanoo.

Lopuksi vielä. Muistan pitkän automatkan jälkeen, kun saavuimme Rostockiin ja satamassa oli kyltti Helsinki. Kaikki odotimme jo innolla pääsyä koti Suomeen. Chek-in:issa oli useasti suomalainen virkailija, joka palveli auton ikkunan vieressä aina yhtä iloisesti. Muistan vieläkin kun saimme tuulilasiin HEL- lapun ja maihinnousu kortit. Vaikka olen useasti Ruotsinlaivoilla matkustanut samanlaista tunnetta en voi niihin yhdistää. No sitten alkoi odotus, sillä Finnjet ei odottanut matkustajia, vaan kaikki odottivat Finnjettiä. Ihmiset kerääntyivät katsomaan Finnjet saapumista. Odottelun jälkeen ramppia ylös ja tuttu kolaus, tuttu valaistus ja tuttu haju. Kansimies, jolla oli orannist haalarit ja joissa luki: "FINNJET" ohjasi automme paikalleen. Sen jälkeen ihmettelimme miten pääsisimme autosta ulos. Paikat olivat todella ahtaat. Sitten vesitiiviin oven avaus, ja ilmanpaine-erot tasaantuivat ja samalla Finnjetin sisätilojen tuoksu tervehti taas.

Siinä oli jotain... muistoja. Ymmärrän etteivät kaikki ymmärrä Finnjettiä, eikä kaikilla ole samankaltaisia hyviä muistoja, valitettavasti.

Omalla kohdallani on sellainen tilanne, että olen kasvanut Finnjetin mukana. En muista kesää milloin en olisi matkustanut Finnjetillä. Kuvia katsellessa tulee ajatus, että jotain tärkeää, erittäin tärkeää lähti pois...  :'(


Juska Simpanen

Nooh...Aikansa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin.

Matti Lindelöf

kyllä nyt intian poika pääsee varmaan raiskaamaan hienointa laivaa,mitä ikuna ovat purkaneet.
olen jo langettanut kirouksen laivan purkajien päälle ja työnnellyt neuloja pikku ukkoihin ,mitkä näyttää intialaisilta rättipäiltä. ;D

Raimo Roininen

Niin , ne joilla rahaa on ei laivaa halunneet pelastaa , Ja me joilla sitä ei ole olisimme halunneet . :(

Heikki Kautiainen

#401
Lainaus käyttäjältä: Raimo Roininen - 24.06.2008, 23:37:32
Niin , ne joilla rahaa on ei laivaa halunneet pelastaa , Ja me joilla sitä ei ole olisimme halunneet . :(

niin totta tuokin. Kyllä mä sen jotenki arvasin et kun tuli puhetta et Turkulaine liikemiesryhmittymä  ;D siis hei haloo, koko homma kaatu sijoituspaikan puuttumiseen.

OT : kyllä kaiken maailman pennisiltoja ja musa/kongressi taloja ollaa pykäämäs  >:(, mut sit kun ois ollu joku oikeesti asialline juttu ni ei ku mennää ja ryssitää seki homma  ;D

Näkemiin Finnjet    :(

Miia

Tänään löyty viidellä ekellä kirppikseltä jotain mielenkiintoista:Finnjetin pelastusliivi. :) http://kuvablogi.com/blog/11216/7/

Että näin. :beer: :beer:

Marko_Laitamaa

Kappas...sillä on kohta keräilyarvoa!

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Miia-Madeleine Mäkelä - 25.06.2008, 11:58:34
Tänään löyty viidellä ekellä kirppikseltä jotain mielenkiintoista:Finnjetin pelastusliivi. :) http://kuvablogi.com/blog/11216/7/

Että näin. :beer: :beer:

Kyllä siitä pian eBayssä saa vähintäänkin 10x hinnan (jos haluaa myydä).