Miten, ja missä kehitätte filminne?

Aloittaja Jasper Kaarna, 12.06.2003, 10:53:40

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kervinen - 16.06.2003, 23:12:09
Koulussa olisi voinut ensi vuodeksi valita kuviksen valinnaiskurssissa valokuvien kehitystä ym. mutta en ottanut sitä, ja tuskin  saan pimiötä tarvikkeineen käyttööni... ;D
Itse olen käynyt sellasen kurssin ja eikä siellä ollut muuta ku mustavalkokuvien kehitystä, jotka otettiin muuten itse tehdyillä pahvilaatikko"kameroilla". Kemikaaleilla lotrausta oli myös tietenkin. ;D
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Miran Hamidulla

Joo itselläni on kokemusta vastaavasta kurssista myöskin, ja kyllähän siellä, jos jaksaisi käyttää aikaa ja vaivaa voisi onnistuakin tekemään hienoa jälkeä, mutta mielestäni homma on turhan vaivalloista. ;D
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Vesa Vepsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Arttu Laaksonen - 14.06.2003, 19:05:16
Eikös se ole nimenomaan Eiri, joka Citymarketin Kymppikuvat kehittää...  ;)

En tiedä nykytilanteesta, mutta ei ainakaan silloin kun viimeksi kuvia CM:ssa kehitin. Tosin siitä on jo vuosia.

En osaa sanoa onko noissa alueellista vaihtelua tms., mutta varmistin kyllä tarkkaan ettei Eiri kehittänyt niitä kuvia. (Kehitysfirman nimi oli toinen.)

Kenny Leong

 8)...ottaa filmin hyllystä...kuvaan...annan työkamulleni...(kehitys)...tuovat kehitetyt originaalit käteeni...skannaan ne tarvittaessa ja sillai ne on digitaalisena sitten...
Vois kyl joskus lainata digikameraakin kun en raaski viel ostaa mut joku pvä vielä.

Väyrysen Antti

#19
Minä kehitytän filmini Anttilan sameissa liemissä, toisinaan käytän Tunn1n Kuvaa ja isäni työpaikan kuvapalvelua.
Riippuu siis filmien määrästä, kuvien kiireellisyydestä, rahatilanteesta, auringonpilkuista ym...
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Thomas Sundbäck

Viime kierroksella kun kokeilin Extra Filmiä tuli ihan hyviä kuvia....mutta itse suosi yleensä IFIä, ihan lähinnä hinnan vuoksi (ja itselläni laatu on ollut ihan hyvää).

Eiristä on ollut pariin otteeseen hieman huonoa kokemusta, lukuunottamatta tietenkin heidän kalliimpaa palvelua.

Muuten hieman ihmetyttää miten Extra Film tulee selviämään kilpailussa IFIn kanssa, on nimittäin melko suuri tuo hintaero. Eikä se että tulee automaattisesti tuplakuvat (Extralta siis) ole ainakaan mulle niin tärkeää.

Sara Koskela

Välillä tuntuu, että IFIn kuvissa eivät värit ole niin kohdaallaan ja kirkkaina,
kun jos kehitän esimerkisksi Zoomissa tai Tunnin kuvassa. Mistäkköhän johtuu?
Itse ajattelin kokeilla IFIä seuraavalla kerralla kun ne nettikuvat ovat niin halvat,
enkä omista skanneria.  Kannattaako kokeilla IFIä?
Symphony 15.6.  Se on jo ihmeellistä sattumaa...

Sami

Mä laitan yleensä filmit pussiin ja pussin postiin Ifille tai Kodakille. Ihan tyytyväinen oon ollut molempiin.

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Sara Koskela - 25.08.2003, 19:03:29
Välillä tuntuu, että IFIn kuvissa eivät värit ole niin kohdaallaan ja kirkkaina,
kun jos kehitän esimerkisksi Zoomissa tai Tunnin kuvassa. Mistäkköhän johtuu?
Itse ajattelin kokeilla IFIä seuraavalla kerralla kun ne nettikuvat ovat niin halvat,
enkä omista skanneria.  Kannattaako kokeilla IFIä?
Omat kokemukseni IFIstä oli viimeksi ihan positiivisia verrattuna Eiriin. Kodak on tietenkin kumpaakin edellä mainittuja laadukkaampi, mutta myös kalliimpi.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Matti Kauppinen

Itse lähetin vastikään IFIlle kahdeksan filmirullaa ja ei ollut valittamista kuvien laadusta, joten eiköhän tule lähetettyä sinne jatkossakin filmirullia. Kodakia en ole kokeillut, kun ei ole sieltä tullut edes mainosta, mutta voisihan sinne kokeeksi rullan tai pari lähettääkin.

Kervisen Lauri

Olen jo sanonut
-----------------------------
ettei minulla ole mitään pahaa sanottavaa IFIstä, jossa olen kehittänyt liki kaikki kuvani muutamaa syrjähyppyä lukuun ottamatta.

Kervisen Lauri

Itse lähetin Ifiin viimeviikon tiistaina filmejä, eivätkä ne ole vieläkään tulleet - nyt saattaa olla IFIllä kiirettä kaiken maailman kesäkuvien kanssa, vaikka pitäisihän laivakuvilla olla etusija! ;)

Vesa Vepsäläinen

Pistin kolme filmiä menemään KodaPostille. Raportoin tuloksista myöhemmin.

Täytyy kyllä sanoa, että oma suosikki on Tunnin Kuva. Kuvat on laadukkaita ja ne saa nopeasti ilman viikkojen odottelua. Miinuksena tietty hieman korkeampi hinta.

Yritin seurailla keskustelua eräällä valokuvausfoorumilla, mutta käyttivät siellä sellaista jargonia ja pitivät asioita itsestäänselvyyksinä (kaikille) että meni maku koko hommasta. Ihmeellistä sakkia nuo valokuvaajat ja hc-harrastajat.

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: veppis - 28.08.2003, 15:14:43
Ihmeellistä sakkia nuo valokuvaajat ja hc-harrastajat.
Nimenomaan. Itse parin valokuvausseuran toimintaa sivusta nähneenä sanoisin vielä, että heidän toimintaansa kuuluu myös kulissien takainen valtapeli ja vihamiehet/kalakaverit jaottelu.

Mitä itse varsinaiseen asiaan tulee, niin sanoisin, että vielä nyt on siinä ja siinä kannattaako kuvia lähettää minnekään kehitettäväksi(ainakin jos on kyse näistä isoista valmistamoista) sillä ihmisten kesälomakuvien teko lienee vielä käynnissä, ja siinä kiireessä on aina se riski, että kuvat tehdään vanhoista litkuista, jolloin kuvista tulee kellertäviä.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar