Kuvia myrskystä....

Aloittaja Globab, 18.12.2002, 21:26:41

« edellinen - seuraava »

Jaakko Ahti

mä en saa tota Pride Of B:n kuvaa auki  >:( Tulee vaan joku ADSL-mainos... PER***E
Jaakko Ahti

Heikki Helen

Joo ei se aukeekaan suoraan... vaan se pitää mennä sivuston avausosoitteen kautta, joka on http://www.navymar.cjb.net

Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Kervisen Lauri

Lainaus käyttäjältä: Marko M. - 12.04.2003, 15:00:37
Onko Finnjetistäkin erillinen paperiesite? En ole ainakaan nähny sitä itse Finnjetillä jakelussa...
Finnjetistä on (ainakin ollut) samantyyppinen esite kuin muistakin Siljan laivoista, eli jotain kuvia, yläkansien kartat ja teknisiä tietoja. Ko. esitettä en laivalla talvella nähnyt, ja itse olen esitteeni saanut joko terminaalista tai Siljan matkatoimistosta pyytämällä ja ehkä vähän kinumallakin... ;)

Sampsa Koskivaara

Henk. koht. arkistosta löytyy muutama hyvä myrskykuva jahka saan ne digi muotoon ensin jos jotakuta kiinnostaa...  ainoa vika on että merellä kuvatessa kuva latistuu ja ei anna oikeata kuvaa tilanteesta... 8)

Väyrysen Antti

Pohjois-Saksassa oli 23.6.2003 harvinaislaatuinen sääilmiö, josta taisi olla juttua Suomenkin lehdissä.
Kesken todella kosteaa, lämmintä (varjossa about 30*C) ja tyyntä iltapäivää alkoi äkkiä hillitön tuuli, joka tempaisi hatut, aurinkotuolit + muun irtosilsan mukaansa. Kyseessä oli kai jonkinlainen trombi.
Tuona aikana kuvasin muutaman laivan (mm. MSC Monica, Svealand, Anke Ehler), vaikka alkuun homma meni lentävien aurinkotuolien katselemiseksi. mm. Travemundessa laivoilla oli kuulema todella suuria vaikeuksia.
Ilmiö ei kestänyt kauaa (kovin tuuli reilut 10 minuuttua) , joten suurempaa aallokkoa ei ehtinyt muodostua. Mitään hyökyaaltokuvia ei siis tullut.;P
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Antti Väyrynen - 25.08.2003, 09:53:32
Pohjois-Saksassa oli 23.6.2003 harvinaislaatuinen sääilmiö, josta taisi olla juttua Suomenkin lehdissä.
Kesken todella kosteaa, lämmintä (varjossa about 30*C) ja tyyntä iltapäivää alkoi äkkiä hillitön tuuli, joka tempaisi hatut, aurinkotuolit + muun irtosilsan mukaansa. Kyseessä oli kai jonkinlainen trombi.
Tuona aikana kuvasin muutaman laivan (mm. MSC Monica, Svealand, Anke Ehler), vaikka alkuun homma meni lentävien aurinkotuolien katselemiseksi. mm. Travemundessa laivoilla oli kuulema todella suuria vaikeuksia.
Ilmiö ei kestänyt kauaa (kovin tuuli reilut 10 minuuttua) , joten suurempaa aallokkoa ei ehtinyt muodostua. Mitään hyökyaaltokuvia ei siis tullut.;P

Todellakin ihme juttu, kaiketi on kyse samasta paikasta, jossa itse olen ollut jotenkuten 10 kertaa ja kertaakaan siellä ei tollasta oo ollut.  :o ::)
Voi (sensuroitu) ku oot saanu Anke Ehlerin siellä kuvattua, mä oon nähnyt sen siellä varmaan sata kertaa mutten IKINÄ ole saanut sitä siellä enkä liikkeellä Suomessakaan.  :'(
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Globab

Lainaus käyttäjältä: Antti Väyrynen - 25.08.2003, 09:53:32
Pohjois-Saksassa oli 23.6.2003 harvinaislaatuinen sääilmiö, josta taisi olla juttua Suomenkin lehdissä.
Kesken todella kosteaa, lämmintä (varjossa about 30*C) ja tyyntä iltapäivää alkoi äkkiä hillitön tuuli, joka tempaisi hatut, aurinkotuolit + muun irtosilsan mukaansa. Kyseessä oli kai jonkinlainen trombi.
Tuona aikana kuvasin muutaman laivan (mm. MSC Monica, Svealand, Anke Ehler), vaikka alkuun homma meni lentävien aurinkotuolien katselemiseksi. mm. Travemundessa laivoilla oli kuulema todella suuria vaikeuksia.
Ilmiö ei kestänyt kauaa (kovin tuuli reilut 10 minuuttua) , joten suurempaa aallokkoa ei ehtinyt muodostua. Mitään hyökyaaltokuvia ei siis tullut.;P

Olisikohan ollut ukkospilven aiheuttama myräkkä?  ::) Ja siinä samassa mahdollisesti trombi... 8)

Väyrysen Antti

#37
Pekka Laakso kirjoitti:
LainaaVoi (sensuroitu) ku oot saanu Anke Ehlerin siellä kuvattua, mä oon nähnyt sen siellä varmaan sata kertaa mutten IKINÄ saanut sitä siellä enkä liikkeellä Suomessakaan. :'(
Mun kohdalle tuo osuu jatkuvasti. Kuvasin sen tuota ennen Hesassakin. Ilman sääilmiötä olisin jättänyt sen Saksassa kokonaan kuvaamatta, mut nyt otin siitä tosiaan kokeeksi pari ruutua.


Joonas Pitko kirjoitti:
LainaaOlisikohan ollut ukkospilven aiheuttama myräkkä? ::) Ja siinä samassa mahdollisesti trombi... 8)
Juup. Siinä uskossa olen elänyt. ^_^
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Antti Väyrynen - 25.08.2003, 15:16:50
Mun kohdalle tuo osuu jatkuvasti. Kuvasin sen tuota ennen Hesassakin. Ilman sääilmiötä olisin jättänyt sen Saksassa kokonaan kuvaamatta, mut nyt otin siitä tosiaan kokeeksi pari ruutua.

Eip se tähän threadiin kyllä muuten kuulukaan ellei sattuis kärsimään myrskyssä, mut ainoastaan kerran mä oon saanu siitä kuvat kaijassa, ikinä ei liikkeellä. Esim. nyt Saksassa oli tilaisuus räpsäistä se, mut just ku se ol kohralla nii eräs panssarivaunuja Irakin sodasta takasi kuljettanut ro-ro tuli sen eteen nii ettei sitä voinu kuvata. Yks niistä harvoista Suomeen ajavista peltilootakärräreistä jota en oo saanut kunnolla. :'(
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Väyrysen Antti

#39
LainaaEip se tähän threadiin muuten kuulukaan
Heh! Eräässä foorumissa jutun aihe vaihtuu yhden topicin alla vähintään kymmenen kertaa, joten ei tämä vielä mitään. ^_~ Ja ainakin minun mielestäni on järkevää keskustella asioista, jotka sivuavat toisiaan läheltä saman otsikon alla. Mitä sitä turhaa avaamaan uutta "Anke Ehlerin eteen tuli ro-ro"- threadia, kun tähänkin voi jatkaa. :)

Lainaaro-ro tuli sen eteen nii ettei sitä voinut kuvata
Mulla kävi itse asiassa Upplandin kanssa samoin. Sain sen siis kuvattua, kun se porhalsi ulos, mutta kun se tuli seuraavana päivänä sisään paremmassa valossa, niin vieressä porhalsi koko ajan joku helmutan coasteri ja purjevene. >.<

Yritti se purjevene vielä epätoivoisesti peitellä Hanjin Cairoakin, mut kuten arvata saattaa niin yritykseksi jäi.^^
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Antti Väyrynen - 25.08.2003, 17:50:25
Yritti se purjevene vielä epätoivoisesti peitellä Hanjin Cairoakin, mut kuten arvata saattaa niin yritykseksi jäi.^^
Kappas vaa, samanlaisuus se vaan jatkuu, annanpa samalla vähän tietoa todella huonosta kuvaustuurista:

Alus oli neitsytmatkalainen Hanjin Lisbon, ei samanlainen mutta sama rahtaaja, no, laskin aluksen passaamisajan väärin, jouduin juoksemaan hullun lailla huonohkoon paikkaan, joka oli lähin, juoksuni ärsytti kahta v-mäistä terrier-koiraa, jotka sitten kävivät housunpunttiini (onneks leveät farkut, eivät osuneet jalkaani)kiinni, sitten kuvaamaan, filmi loppuu just, pari kuvaa, joista kolme menee epäteräväksi kiireen vuoksi, digikameralla kuvatessani vielä v-mäisempi purjevene tulee aluksen eteen loppuhetkeksi, sitten lentää naakka yhteen detaljikuvaan ja lopuksi vielä digin muistikorttikin tulee täyteen. Että niin mulle kävi. :'(
Saksalaisille koirille ja purjeveneilijöille ei heru kuin  :finger:
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Väyrysen Antti

#41
Oho! :o Toi on jo aikamoinen suoritus yhdelle kerralle! ;P
Mun kimppuun eivät oo vielä terrierit kerenneet hyökätä, mut sitäkin saatanallisemmat lokit kylläkin -ja useamman kerran. Osumia eivät sentään saaneet.

Mun viime kesä oli grande fiasco. Kesälomalla sattui ja tapahtui:
Hampurissa lomalla ollessani umpisuoleni tulehtui heti ensimmäisenä päivänä ja jouduin leikkaukseen ja sairaalahoitoon kolmeksi päiväksi - Siis koko loman ajaksi! Sen jälkeen oli sitten "kiva" palailla kotiin, kun kuvausmatkan Hampurissa kuvattujen alusten määrä oli pyöreä nolla.
Tuon jälkeen meni noin pari viikkoa ilman ongelmia, mutta sitten alkoi taas tapahtua. Pesukone tuhosi itsensä maanantaina ja tiistaina hajosi keittiön hella. Sitten oli päivä väliä, jonka jälkeen akvaario alkoi vuotaa ja kaloja piti pitää ämpärissä kolme päivää, koska meneillään oli joku pidennetty viikonloppu -sydeemi. Maanantaina kalat vietiin sit liikkeeseen ja onneks olivat kaikki vielä hengissä :beer:
Viikon kuluttua lähdettiin taas Hampuriin. Sen neljän päivän ajan, kun siellä oltiin, vettä tuli kuin aisaa ja jos ei satanut todella kovaa, niin oli tautinen sumu. Ei hyvää päivää kuvauksia ajatellen!
Lisäksi kamerastani loppuivat patterit ja seuraavana päivänä koko rakkine jumittui loppu päivän ajaksi. Tämä toistui myös seuraavana päivänä! Muuta järisyttävää siellä ei käynytkään, mutta jo muutaman päivän kuluttua Helsinkiin palattuani fillarini varastettiin lauttarannasta sillä aikaa, kun olin Suomenlinnassa. Eikä kulunut kauaakaan, kun sain Chilikebabin tekeleestä vatsataudin.

Että sellaista.

Mut se mikä ei tapa, vahvistaa.


-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Globab

  En tiedä sitten yhtään, mikä laiva on kyseessä, mutta netistä tämmöinenkin kuva löytyi...Hauskan näköistä menoa. 8) http://www.ginnphoto.on.ca/imageaxs/fi/00000022.htm
Ja kyllä siinäkin laivaa viedään.... 8)
http://www.photolib.noaa.gov/historic/nws/wea00820.htm

Ja Aijai... 8) :beer:
http://home.columbus.rr.com/philrichardson/storm.htm


Globab


Globab

Lainaus käyttäjältä: sampsa koskivaara - 24.08.2003, 21:21:26
Henk. koht. arkistosta löytyy muutama hyvä myrskykuva jahka saan ne digi muotoon ensin jos jotakuta kiinnostaa...  ainoa vika on että merellä kuvatessa kuva latistuu ja ei anna oikeata kuvaa tilanteesta... 8)
Kyllä kiinnostaa... 8)