s/s Norrkulla (ent. s/s Figaro)

Aloittaja Kervisen Lauri, 16.01.2003, 18:49:52

« edellinen - seuraava »

Tuukka Laakso

Tuli mieleeni, kun eilen fillaroin s/s Norrkullan ohi seuraava kysymys. Miksi sillassa roikuvassa laivakellossa lukee Horsmanlahti?  ???

Wirrankosken Rami

Kappas! Sellaista en viime kesänä huomannutkaan. Kyllähän siinä vanha laivakello piti oleman ???
Horsmanlahti oli kuitenkin pieni 1900-luvun alun höyryvene Savonlinnan vesiltä...

Tuomas Honkala

Lainaus käyttäjältä: Lauri Pakkanen - 08.06.2006, 14:41:32
Sivuille tulleet uudet kuvat näyttävät kyllä oikein mukavilta.

http://www.hoyrylaiva.fi

Edelleen sitä toivoisi, että laiva ajaisi myös yleisöristeilyjä...


Saattavat ajaa yleisöristeilyitä purjelaivapäivien aikaan (lokakuun alku?) reitillä Kauppatori-Hietalahti.

Jännä nähdä kuin käy 
Snafu since 1943.
(Situation normal, all... all fouled up!)

Raine Taponen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Honkala - 23.09.2010, 06:02:27

Saattavat ajaa yleisöristeilyitä purjelaivapäivien aikaan (lokakuun alku?) reitillä Kauppatori-Hietalahti.

Jännä nähdä kuin käy 

Todella huolella tehty sivusto on S/S Norkullalla. Ja voihan tuota esittämääsi olettamusta tiedustella: http://www.hoyrylaiva.fi/helsingin-hoyrylaivaosakeyhtio.html R.T 
INFO HELSINKI: VR-transpoint / TURKU: MKK-Pori:SPC Finland / RIIHIMÄKI: R.T

Simo Peräkorpi

On kyllä harvinaisen hieno sivusto, tuosta näkee heti mihin yrittäjä on pyrkimässä, eli palvella asiakasta. Vahinko vain kun tuo palvelu on niin kaukana, joten tältä suvelta tuo risteily jää toteutumatta.

Erkki Tirkkonen

Vai lukee Norrkullan laivakellossa "Horsmanlahti". Veikkaan kuitenkin että siinä lukee Horsmalahti, joka oli ennen  vilkas satama Saimaalla, Leppävirran pitäjässä Suvasveden lounaisrannalla. Siitä laivalle nimi ja laivakelloon omistuskirjoitus.

Mikko-Oskari Koski

Kiertolaisuus jatkuu -Janne Leinonen, tai oikeammin yhtiönsä LP Maagement, on ostanut Norrkullan ja vie sen takaisin Saimaalle, jossa on jälleen luvassa nimenvaihdos. Tällä kertaa ei kuitenkaan haeta mitään innovatiivista, vaan vanha Saimaan yhteysliikennaikainen Saaristo tekee paluun.
Saaristo tullee ensi vuonna Savonlinnan lähisaaristoristeilyille, ja Paul Wahl siirtyy luksusmatkailijoiden käyttöön. Olisi kiintoisaa tietää, mitä tuo jälkimmäinen tarkoittaa käytännössä, mutta olennaisinta on, että Savonlinnan asema Suomen sisävesihöyrylaivojen pääkaupunkina on ja pysyy.
https://ita-savo.fi/uutiset/lahella/0045cc80-7d2a-4188-83dd-140fe1786f7b

Eikä tämä nyt siinä mielessä mikään iso yllätys ole, että aika kituliaaltahan Norrkullan risteilytoiminta Helsingissä on useiden vuosien ajan näyttänytkin, vaikka laiva tuntuu sentään pinnalla pysyneen.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Lasse Reunanen

#67
Kautta rantain olen kuullut, että pienempi matkustajahöyry, entinen Päijänteenkulkija, nykyisin Saimaalla oleva s/s Kaima olisi ostettu Norrkullan korvaajaksi Helsinkiin. Tieto on täysin vahvistamatonta kuulopuhetta toistaiseksi, joten voin olla väärässäkin. Kaima on kuitenkin ollut kaupan.
Halko on laivan ainoa oikea voimanlähde, mutta hätätapauksessa korvaavatkin polttoaineet tulevat kysymykseen.

Lasse Reunanen

Norrkulla on kuulemma Puumalan yläpuolella tulossa kohti vahaa uutta kotiaan.  :)
Halko on laivan ainoa oikea voimanlähde, mutta hätätapauksessa korvaavatkin polttoaineet tulevat kysymykseen.

Lasse Reunanen

#69
Nyt ollaan takaisin kotona... Niin kovasti pyrki kotiin, että palan laituristakin haukkasi maistiaiseksi. https://www.facebook.com/people/Torsti-Aspivaara/100012188887399?locale2=fi_FI

Ei näköjään tuo linkki kirjaantumatta näy. Jossain siellä pitäisi olla video vauhdikkaasta rantautumisesta. Itse olen facestakieltäytyjä, niin en pääse sitä nyt tarkastelemaan...
Halko on laivan ainoa oikea voimanlähde, mutta hätätapauksessa korvaavatkin polttoaineet tulevat kysymykseen.