Matkustajalaiva M/S Saaristo

Aloittaja Pasi Jääskeläinen, 01.08.2006, 17:03:44

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

Muistaakseni made in DDR genut, joihin osat oli kiven alla jo anno 2001.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Malmberg

#31
Joskohan joku vaikka Tiitisen listalta saisi Stasin avustuksella vielä tilattua laadukasta DDR-huipputekniikkaa saariston pojille jotta saavat dynamon kuntoon. Muutoin tulee piiiiiiiiitkä venttaus Epsanjassa. ;D

Marco Haajanen

Lainaus käyttäjältä: Janne Malmberg - 22.11.2011, 19:23:46
Joskohan joku vaikka Tiitisen listalta saisi Stasin avustuksella vielä tilattua laadukasta DDR-huipputekniikkaa saariston pojille jotta saavat dynamon kuntoon. Muutoin tulee piiiiiiiiitkä venttaus Epsanjassa. ;D

Eikun airot esiin vaan ja pienet holet ulko sivulle ja joku ison rummun kanssa täkille pitämään tahtia... :deal: :thumb:
skype
hmarco

Janne Koskinen

#33
Muistini tylsät luistimet hieman teroitettuna muistaisivat genujen olevan Strömbergit (koneet Wärtsilät), mutta joku isompi komponentti(kokonaisuus) oli kyllä made in DDR ja jo kymmenen vuotta sitten osat piti teettää (ei ollut hyllyssä).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Aladinin taival näyttäisi jatkuvan, nyt jossakin Espanjan/Portgalin pohjoisrajan latitudilla.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Marco Haajanen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 24.11.2011, 11:34:33
Aladinin taival näyttäisi jatkuvan, nyt jossakin Espanjan/Portgalin pohjoisrajan latitudilla.

No niin kun mainitsin et Veijon Essolle ne taisi pysähtyä ja nyt on lopoo tankissa noten seuraavaan Veijon Essoon ne stoppaa ilmeisesti,,, JOS EI afrikkalaiset varasta siitä propellia :finger:
skype
hmarco

Janne Malmberg

#36
Kovin on kiemuraiset ex. Saariston matkakuviot. Saapui aamulla Gibraltarin redille ilmeisesti bunkkeria ottamaan mutta näkyy jo jatkavan sieltä matkaansa Malagaan? Epäilen kyseessä olevan ainakin osan miehistön vaihtoa ja mahdollisten puuttuvien sertien ja varusteiden hankkimista Suezia varten. Tuskinpa ovat ainakaan menossa Fuengirolan Suomi-baariin kavereita moikkaamaan. Alkuperäinen ETA 2/12/2011 Port Saidiin joka alunperinkin oli utopistinen voidaan jo varmasti unhoittaa, Hyvä jos heput ovat ennen joulua (2011) Djiboutissa. Mikähän mahtoi olla syynä aluksen yli 6 tunnin tuuliajolla oloon Portugalin rannikolla? Mielenkiintoista seurata AIS:ta matkan edistymistä :thumb:

Kullervo Sonninen

Ei ihan samalla seudulla mutta saman valtion satamassa Las Palmasissa on toinen suomalaisittain tuttu alus

http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=224321540

Muistaako kukaan mikä alus on kyseessä?

Janne Malmberg

Vanha Inimo ex.Geola ex. Korpo se siinä vielä näkyy olevan voimissaan. Ja Saariston kiemurat jatkuvat. Muutama tunti Malagan redillä (ilmeisesti jonkinlainen miehistönvaihto) ja sieltä matka näkyy jatkuvan Maltalle. Toivottavasti kavereilla parempi keli mitä meillä oli täällä Raumalla eilen (22 m/s).

Janne Malmberg

Mongoolilaiva Saaristo on näemmä saapunut Maltan vallettaan. Onko jollakin palstalaisella tietoa onko aluksella vielä suomalainen miehistö vai vaihdettiinko jengiä jo malagassa?

Timo Lehtinen

Kellään havaintoa joko ollaan Djiboutissa vai onko vielä matkalla?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Janne Koskinen

Viimeisin MT:n raapaisu on 06.12.2011, jolloin oli matkalla Suezin kanavassa:

http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?oldmmsi=457449000&zoom=10&olddate=12/8/2011%203:15:00%20AM

Luulisi olleen jo nelisen viikkoa Punaisen meren puolella? Vaikka onhan Aladinin matka muutenkin ollut aikataulun suhteen "joustava".
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Juha Paulavuo

Onko mitään tietoa aluksesta ??

Ari Leskinen

Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Seppo Honkanen

#44
Luulenpa, että tämä kaikista kuuluisimmaksi jäänyt UKK:n ja A. Kosyginin "kalamatka" lokakuun 1968 alussa ei ole ihan kaikille tuttu. UKK lähti silloisella tarkastusalus Saaristolla matkaan Hangosta ja herrat tapasivat sitten jäänmurtaja Tarmolla (IMO 5352886).
Praha oli miehitetty vastikään elokuussa 1968, joten tuo herrojen tapaaminen ei ollut "hunajaisinta" laatua.
https://yle.fi/uutiset/3-9514041
Tämän seuraavan litkan pitäisi avata Saariston ruorissa olleen matruusin kertomus tuolta jopa maailmankuuluksi jääneeltä retkeltä. ::)
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjmpNH-hZXzAhXFo4sKHSqHAOAQFnoECCMQAQ&url=http%3A%2F%2Fmerimieskuvia.net%2FMerimieskuvia%2FLadattavia_files%2F2011-12%2520tarinat%2FKekkonen%2520kalassa.pdf&usg=AOvVaw3gnu5Ww_8gkMs9V14bYdwF

Tarkastusalukset Saaristo ja Suunta olivat sisaria, jotka rakennettiin Reposaaren telakalla 1965 ja 1975. Jälkimmäinen tuli pian hyvinkin tutuksi mm. itäisellä Suomenlahdella.
LISÄYKSENÄ tähän, että Suunta rakennettiin valmiiksi Savonlinnan Rauma-Repolassa 1975.
Molemmista löytyy tietoja netistä paljonkin IMO-numeroillansa, jotka ovat Saaristo: IMO 6524230 ja Suunta: IMO 7392854.
Edellisen nykynimi lienee Aladin ja jälkimmäisen Balto.
Ainakin Suunta näytti olleen hyvässä hapessa ainakin vuosi sitten.