Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
2
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström tänään kello 12:35:09 »
Voisiko olla niin, että tämä 27 solmua on kauppasopimuksen osana oleva ns. "sopimusnopeus"?
Onko arvelu oikea, vai olenko väärässä, ettei kahden tunnin alitusta tietoisesti ole tehty.
Tarkoitan tilannetta, jossa lähtö hieman on myöhästynyt - vaikkapa viisi minuuttia - niin sitä ei ole
saatu tai edes ole yritetty saada kiinni.
3
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Tapio Väyrynen tänään kello 09:56:59 »
Jos Finnlinesin suunnitelmia spekukoi, niin asiassa painaa myös minkälaisia Naantali ja Turku ovat sopimuskumppaneina.

Lisäksi miksi Finnlines lähtisi toimivasta satamasta uuteen paikkaan, jossa varustamoille tulee todennäköisesti osallistuminen uuden terminaalin kuluihin.

Jos tosiaan Turussa vaaditaan aamu-ilta lähtöä, kun uusi terminaali on valmis, niin helppo päätellä Tallinkin päätös.
4
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino tänään kello 05:59:49 »
Mystarilla on ajettu koeajolla parhaimmillaan 27,7 solmua. Muistaakseni Megastarilla käytiin lähellä 29 solmua. Voiko olla, että testit ja säädöt liittyvät tähän. Aika rajuja kiihdytyksiä ja hidastuksia näkyy edelleen ajoittain olevan. Välillä ajetaan tovi lähes paikallaan.
5
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 30.11.2022, 19:49:34  »
Tämä voisi avata Finnlinesille mahdollisuuden Turku-Kapellskär linjalle.
Toinen kysymys on se, että onko Fiinlinesilla edes kiinnostusta tähän; raskas liikenne saattaa haluta Naantalista jatkossakin?
Tätä olen itsekin miettinyt. Jos Tallinkilta tosiaan vapautuu Turun satama Finnlinesin käyttöön, niin voihan olla, että kiinnostuvatkin. Rekkaliikenteen kannaltahan Turun satama ei liene juurikaan Naantalia hankalampi, tai olisiko jopa hieman parempi ja matkustajaliikenteen puolella toki huomattavastikin.
7
Kolmannen aluksen kanssa joudutaan käymään läpi sama huutokauppamenettely kuin edellisenkin kanssa:

Tender for sale of one (1) uncompleted Newbuild 122,8 m Expedition Cruise Ship Hull No 518
8
Matkustaja-autolautat / Vs: MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Honkonen 30.11.2022, 12:07:17  »
Erehtyminen on inhimillistä.

Harva matkustaja kuitenkaan miettii, kuka olikaan pääkoneiden toimittaja.
Katsoin mielenkiinnosta FoF:n tietoja Megastarista ja Mystarista.
Edellisessä on 3 + 2 ja jälkimmäisessä 5 - toisen toimittajan, mutta arvatenkin samanlaista.
Ainakin minä olisin odottanut, ettei näin lähekkäin valmistuneissa lautoissa olisi vaihdettu
toimittajaa, sillä samasta toimittajasta olisi etua pelkästään huollettavuuden vuoksi.
Voi olla, että jotain sittenkin on jäänyt hampaankokoon.

Asiaan saattaa liittyä myös se tapaus jossa megastar piti hinata takaisin tallinnan satamaan ja josta viron viranomaiset aloitti onnettomuustutkinnan.
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 30.11.2022, 11:14:33  »
Mitenkähän tämä kuvio tulee sitten vaikuttamaan Turun kaupungin suuriin suunnitelmiin satamaa koskien... No, aika näyttää...

Olenkohan saanut väärää infoa?, mutta jossain väitettiin Turun sataman vaativan uuden terminaalin suhteen varustamoilta aamu-ja iltalähtöä? Tämä voisi avata Finnlinesille mahdollisuuden Turku-Kapellskär linjalle.
Toinen kysymys on se, että onko Fiinlinesilla edes kiinnostusta tähän; raskas liikenne saattaa haluta Naantalista jatkossakin?
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallinkin suunnitelmista
« Uusin viesti kirjoittanut Ilves Valta 30.11.2022, 10:20:44  »
Päivän Turun Sanomissa oli juttua Tallinkin suunnitelmista tulevalle kesälle. Baltic Princessin Ruotsin satama siirtyy taas Tukholmaan, mutta toista alusta ei Turku-Tukholma reitille ole näillänäkymin tulossa edes kesäsesongin ajaksi.
En ole tuota TS:n juttua päässyt lukemaan, mutta Tallinkin lehdistötiedote puhui selkeästi nimenomaan Baltic Princessin kesän (ja ensi vuoden syksyn) aikatauluista. Tiedote oli selvästi tarkasti muotoiltu niin, että siinä ei missään kohtaa puhuttu Turun-linjasta kokonaisuutena. Tämä antaa ainakin itselleni vaikutelman, että (ainakin Suomen pään konttorilla) pidetään takaporttia auki toisen laivan tuomiselle Turkuun kesäksi. Riippuen mihin asti meneillään olevia rahtauksia jatketaan ja aloitetaanko Riika–Tukholma-linjaa lainkaan uudelleen voisi Tallinkilta löytyä helposti toinen laiva linjalle kesäksi asetettavaksi. Jos kaikki rahtauksessa olevat palaavat kesäkaudeksi ja Riian-linjaa ei avata niin laivoissa olisi jopa valinnanvaraa.

Lisäksi en ole aivan perillä, miten jalkamatkustajat Naantalissa on tarkoitus hoitaa.
Kannattaako kenties ottaa junayhteyttä satamaan uudelleen käyttöön, siis sitä, joka vajaa
50 v sitten oli käytössä?
Jäin jostain käsitykseen että jalkamatkustajat olisi tarkoitus hoitaa bussiyhteydellä. Sinällään kun uusi Suomen Lähijunat on aikeissa aloittaa paikallisjunaliikenteen Turun seudulla 2024, voisi heillä olla hyvinkin intressejä ulottaa Naantaliin suunniteltu junayhteys saman tien satamaan saakka, ainakin Finnlinesin laivojen lähtö- ja tuloaikaan. Toki VR:lläkin saattaa olla intressejä tällaiseen, mutta jotenkin veikkaisin Lähijunien olevan halukkaampi (toki myös riskialttiimpi) kumppani.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10