Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
2
Kaasuputket räjäytettiin Bornholmin luona. Miksiköhän venäjän nelimastoparkki, koululaiva Sedov on ankkuroitu/ parkkeerattu tuohon alle 20 mailin päähän noista koillispuolen vuotopaikoista?
3
Muut alukset / Vs: Lundqvist tilasi kaksi tankkeria Japanista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 28.09.2022, 07:28:00  »
Lundqvist on myynyt ALFA ITALIA:n singaporelaisille ostajille, kertoo Ålands Sjöfart:
https://www.sjofart.ax/nyheter/lundqvists-saljer-alfa-italia/

Nimeksi tuli AIS:n mukaan ZHEN 1 ja Palaun lippu.
Alfa Italian nimi on jo tällä välin muuttanut hieman muotoa Zephyr I:ksi, ja nyt se on kolaroinut konttilaivan kanssa Malakansalmessa lähellä Singaporea.

http://www.maritimebulletin.net/2022/09/27/container-ship-and-aframax-tanker-collided-in-malacca-strait/

Keula lytyssä.
4
Vuorostaan Finnsky siirtyy hetkeksi Koverhariin koneremppaan pois muiden kävijöiden tieltä. Taustaa:
https://www.finnlines.com/freight/schedules/traffic-infos/
5
Muut alukset / Vs: Kolmen Finnecon tuoma kapasiteetin lisäys.
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 26.09.2022, 12:10:42  »
Finnsun on siirretty uudelle Finnlinesin Zeebrügge-Rosslare -reitille, ja Finnmerchant on bareboat-rahdattu hollantilaisten sotilaskuljetuksiin, sekä Finnmaster jo mainitusti siirretty Grimaldin omaan liikenteeseen Välimerelle. Muita laivoja on siirrelty reiteiltä toisille.

Yhdistin aikaisempaan ketjuun. -Tuomas/Ylläpito
6
Muut alukset / Kolmen Finnecon tuoma kapasiteetin lisäys.
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 26.09.2022, 12:03:06  »
Pääsin tutustumaan alukseen viime tiistaina.
Jäi vain mietityttämään, että mitkä nykyiset alukset rahdataan halukkaille
ja mistä sanamukaisesti luovutaan?
Yleensä omistaja on siirtänyt laivoja muille liikennealueille.
7
Muut alukset / Vs: Muutoksia Finnlinesin rahtiliikenteessä
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 26.09.2022, 11:36:24  »
Finnmaster siirrettiin 23.9. Grimaldi-konsernin sisällä Italian lipulle ja sen uusi nimi on Eurocarco Sicilia. Lipunvaihto tapahtui Napolissa.
8
Muu merenkulku / Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 26.09.2022, 03:09:28  »
Nyt täytyy mainita Venäjältäkin maininnan arvoista, vaikka yleisellä tasolla kannattaa olla mainitsematta, nimittäin Sevmorput on taas matkalla Murmanskista Pietaria kohti. Ohittaa juuri tällä hetkellä Skagenia.

EDIT 1: Lastasi Pietarissa Venäjän Kaukoitään, jota kohti lähtenyt lauantaina.

Maininnan arvoista, että Sevmorput on jälleen matkalla Pietaria kohti, tällä hetkellä Norjanmerellä, ETA ensi lauantaiksi.
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Amorella myyty
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 25.09.2022, 17:46:18  »
Kuuntelin tuon Ålandsradion jutun. Jos oikein ymmärsin, niin Mariellalla oli 22 Vikingin porukkaa ja neljä Italiasta.

Vikingiltä 27 henkilöä, neljä Italiasta :D
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Amorella myyty
« Uusin viesti kirjoittanut Ilves Valta 24.09.2022, 23:30:29  »
Joku oli sitä mieltä, että ISABELLE sopisi 5 kk pitkään rahtaukseen Viikkarille v. 2023.
Tietääkö kukaan Viron viranomaisten kanssa tehdyn rahtaussopimuksen kestoa tai
muuta sisältöä?
Mikäli rahtaussopimus päättyy keväällä 2023 ja sopimuksen jo sovitut pidennyksetkin
on käytetty, niin alushan on vapaa, ellei omistajalla ole sille kannattavampaa käyttöä itse.
Toinen asia on sitten, annetaanko alusta minkään hintaiseen päivävuokraan kilpailijalle?!
Historia on tosin osoittanut, että kun Tallink-Silja aikanaan osti aluksen "kuleksimasta",
Viikkari möi, koska saatu ostotarjous riitti heille.
Mitenköhän on toisinpäin?!
Nyt kun kaivoin alkuperäisen tiedotteen aiheesta, niin sopimus oli huhtikuusta lähtien 4+2+2 kuukautta, eli loppuu joko ensi kuun alussa tai sitten joulukuun alussa. Paitsi tietysti, jos Viron valtio haluaa rahdata laivan uudelleen – en usko, että Tallinkilla on mitään sitä vastaan.

Laivan myynti Tallinkille vuonn 2013 ja nykyhetki eroavat nähdäkseni siinä, että kun Viking myi Tallinkille laivan oli selvää, ettei Tallink käytä sitä Vikingin kanssa kilpailevaan liikenteeseen – Silja Festival oli tuolloin Tallinkin laivastossa ainoa, joka oli järkevää Isabellalla korvata. Kun taas nyt Tallink antaisi nimenomaisesti kilpailijalleen paremman laivan jolla kilpailla itseään vastaan. Ei ajatuksena täysin mahdoton, mutta erittäin epätodennäköinen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10