St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Timo Tuomivirta

#60
Lainaus käyttäjältä: Teijo Niemelä - 26.01.2010, 17:58:47
Ellei ole jossakin jo ollut, laiva olisi bareboat-chartrattu DFDS:lta viideksi vuodeksi. Varustamon kotipaikka on Kypros ja aluksen lippuvaltio olisi Malta.

Helsingissa laiturina olisi ainakin aluksi Nordic Jet Linen entinen terminaali, sitten myohemmin Olympiaterminaali (tiettyja ongelmia ramppien kaytossa). Lastiliikennetta laivalle ei olla ottamassa. Yhtena myyntivalttina on ideoitu suurta kasinoa, silla juuri vuodenvaihteessahan kasinotoimintaa rajoitettiin tuntuvasti Venajalla.

No mutta tuo konseptihan kuulostaa ihan fiksulle. Siis kasino ja huvitoiminta-> Varsinkin kun uhkapeliä rajoitettiin.

..Kuulostaa erittäinikin fiksulle toiminnalle. Lisäksi tuo vuokras kuulostaa ERITTÄIN hyvältä idealta puolin ja toisin.

Lisäksi mahdollisia laivavieraita voisi odottaa nykyisellään Moskovasta asti kun on Allegro ja http://www.kalevatravel.fi/ajankohtaista/news/en_GB/train_241109/ pikajunaa. Ainakin yhteen suuntaan ehtii hyvin tehdä kasinoristeilyn.

Jos Pietariin on rakennettu sadoilla miljardeilla hieno luxuslaiva satama niin ei siellä kovin hyvällä katsottaisi jos sinne alettaisiin ostamaan jotakin enemmän ja vähemmän kehäraakki aluksia. ..Eli tuo vuokraus aika on "proof of concept" eli katsotaan tuleeko hankkeesta mitään vai ei.

Jani Nousiainen

#61
Nyt olisi jo vapaita työpaikkoja tarjolla St. Peter Linelle.

http://stpeterline.ru/en/job.html

Ja nyt on jäänyt Kotka pois vierailu kohteista.  ;D
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 26.01.2010, 19:03:56 Ja nyt on jäänyt Kotka pois vierailu kohteista.  ;D
Äläs! No, sehän on vaan hyvä uutinen projektin onnistumisen kannalta. ;D
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 26.01.2010, 20:02:46
Äläs! No, sehän on vaan hyvä uutinen projektin onnistumisen kannalta. ;D
Nyt aikataulun mukaan laiva risteilee kaksi kertaa viikossa Pietarista Pietariin...


Timo Tuomivirta

#65
Näiden kahden artikkelin mukaan olisi reisu halvimmillaan 30 eur

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=ru&tl=en&u=http://www.trans-port.com.ua/index.php%3Fnewsid%3D8105&rurl=translate.google.fi&twu=1&usg=ALkJrhjha4jYDo9ZJcd7sU105QcQWIvZXA

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.avtokran-tmp.ru%2F

Jonkun infoflot pomon nimellä kannattaa googlata, löytyy häneltä siteerattuja netti artikkeleja ja klick [käännä tämä sivu] ja tarkennettu haku-> Päivän aikana / onnistunein käännös tulee kun valitsee englanti:

Андрей Мушкарев


Sightseeing Cruises will arrange a Finnish shipping company "St. Peter Line", an agent which is CJSC Inflot Vorldvayd.   .... As possible options for the captain of the port of St. Petersburg considers "Marine Facade" and "Marine Terminal"....

Tämän Post # 21 mukaan 70% liikevaihdosta pitäisi tulla suomalaisista matkustajista.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 27.01.2010, 23:18:33
Tämän Post # 21[/url] mukaan 70% liikevaihdosta pitäisi tulla suomalaisista matkustajista.

Onneksi olkoon heille vaan. Jos halutaan 70 % liikevaihdosta suomalaisilta, niin pitää olla aikataulu joka houkuttelee suomalaiset laivalle. Eli pe-lähtö Helsingistä. Tai sitten ajattelevat kahden valuutan käyttöä, eli vilauttamalla venäläistä passia saat tuotteen 1 ruplalla, ja muuta passia 1 eurolla. Siitä saattaisi jopa viranomaisetkin kiinnostua...
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Toni Redsven

#67
Olen silti ja yhä edelleen sitä mieltä että tuo voi toimia. Jos panostetaan suomea hyvin puhuvaan henkilökuntaan ja pidetään hinnat järkevinä. Vielä kun siihen yhdistetään siihen tavis risteily matkustaja kansaan uppoava ohjelma ja ruoka tarjonta. Voisin kuvitella että fiksulla konseptilla saataisiin jonkun verran porukkaa ruotsin ja tallinan laivoilta. Varsinkin ruotsin risteilylle tuo voisi olla varsin hyvä vaihtoehto. Eli äkkiä ajatellen sinne voitaisiin saada se normaali vähän auki tuhat matkustajaa viikolla ja viikonlopulle jopa laiva täyteen. Siis täältäkin päästä. Siihen vielä iivanat mukaan niin voisin kuvitella että saavat homman toimimaan. Vielä kun tankkaukset hoidetaan hivenen halvemman ruplan vallitsemassa maassa. Naapurin lipun alla lienee kuluja aika paljon pienennettävissä, näin siis lisää kannattavuutta... Aika näyttää, toivotan jälleen projektille onnea ja menestystä.

Edittiä, totta toki kuten tuossa alla jo mainitaankin niin taas teki muisti tepposet. Laiva tulee siis meidän lipun alle. Joten jotain kielitaitoa pitäisi olla. Tosin ei se suomenlipun alla olo tietty estä käyttämästä naapurimaan mahdollisesti edullisempaa tankkaus palvelua suurilta osin. Siinä vaihtunee kaviaari pöntöt täysiin samalla kun lastataan vodkaa ja löpöä ja tyhjennellään jätteitä....

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Toni Redsven - 28.01.2010, 12:55:06
Olen silti ja yhä edelleen sitä mieltä että tuo voi toimia. Jos panostetaan suomea hyvin puhuvaan henkilökuntaan ja pidetään hinnat järkevinä.

Varsin hyvin paljastui varustamon tuleva linja jo matka-messujen yhteydessä. Heidän likkansa siellä osastolla - jossa aikaisemmin jo mainittiin että oli jo sähköt ja kaikki - nimittäin vaikutti osaavan kieliä vaihtelevasti. Ensimmäisen kerran siellä käydessäni eräs eläkeläisikäinen pariskunta yritti suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi (muuten erinomaisella englannilla) ilman että tyttö vastasi millään muulla kuin venäjällä. Hivenen myöhemmin nuoremmille asiakkaille hän puheli jo englantia. Silti epäilen että ehtikö oppia suomea iltaan mennessä.

Toinen epäilyttävä tekijä on varustamon kotisivut. Ne eivät todellakaan hetkauta. Englanti ja suomi on aika tönkköä, ne on varmaankin kääntänyt jonkun ysiluokkaa käyvä tyttöystävä. Jos ette usko niin katsokaa vaikka lentoaikoja... En sano etteikö linja voisi onnistua. Sanon vaan että alku aina hankalaa - varsinkin jos työnjälki on kuten tähän asti haparoivaa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Timo Tuomivirta

#69
Lainaus käyttäjältä: Toni Redsven - 28.01.2010, 12:55:06
Naapurin lipun alla lienee kuluja aika paljon pienennettävissä, näin siis lisää kannattavuutta... Aika näyttää, toivotan jälleen projektille onnea ja menestystä.

Eikös se tule suomen lipun alle?-> Sightseeing Cruises will arrange a Finnish shipping company "St. Peter Line", an agent which is CJSC Inflot Vorldvayd.

Pääseekös tuonne laivaan muuten Venäläiset ilman viisumia? tarkoitan, että maihinastuessa tietenkin, mutta entäs laivaanastuessa? ..tuota casino laivaan astumisen helppoutta vain mietin..

Mut joo olishan tuo ihan suomen "transit turismille" jonkinmoinen piristysruiske, että toivottavasti hanke kelluu paremmin mitä kaikki aikaisemmat..

Saisivat vielä jotakin fiksua ja eksoottista Taxfree myymälöihin niin voisi ostaakkin jotakin. ..Tietty tulee vaan samat tavarat mitä jokapaikkaan muuallekkin..

Eikä vissiin tarvii operaattorin pahemmin miettiä, että otetaanko laivaan autoja vai ei. Eli ihan hyvä että vuokraavat laivan jossa ei edes ole läpiajoa. Ei haittaa bisneksiä.

--> However, a full regular ferry international debut in St. Petersburg still will not.  Travel by sea with his own car until you have, because checkpoint for cars in the new passenger port of St. Petersburg will be built only in 2011[/u]

David Wallin

Olisi kyllä kiintoisaa lähteä tuon jättilaivan kyytiin ja samalla nähdä Pietaria.

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 28.01.2010, 13:50:57
Eikös se tule suomen lipun alle?-> Sightseeing Cruises will arrange a Finnish shipping company "St. Peter Line", an agent which is CJSC Inflot Vorldvayd.

Varustamo saattaa muodollisesti olla suomalainen, mutta se ei millään tavalla takaa sitä, että laiva tulisi Suomen lipun alle. Tämä maa on täynnä varustamoja joiden laivat seilaavat ulkomaisten lippujen alla.

Lainaa
Pääseekös tuonne laivaan muuten Venäläiset ilman viisumia? tarkoitan, että maihinastuessa tietenkin, mutta entäs laivaanastuessa? ..tuota casino laivaan astumisen helppoutta vain mietin..

Viisumivapaudessahan on kyse siitä, että Venäjän federaatio on vapauttanut laivalla saapuvat ja lähtevät, Venäjällä alle 72 tuntia (muistaakseni 72, saattoi olla vähemmänkin) viettävät turistit viisumin hankinnasta. Venäläiset itse tarvitsevat edelleen viisumin matkustaessaan millä tahansa laitteella EU:n alueelle, eli Helsinkiin risteilevät venäläiset tarvitsevat viisumin.


Timo Tuomivirta

#72
Lainaus käyttäjältä: Ville Alho - 28.01.2010, 22:50:09

Venäläiset itse tarvitsevat edelleen viisumin matkustaessaan millä tahansa laitteella EU:n alueelle, eli Helsinkiin risteilevät venäläiset tarvitsevat viisumin.

Missä muuten merellä kulkee valtioiden rajat, kun ei esim. http://maps.google.fi/  tai http://www.bing.com/maps/ ole merkitty mitään rajoja merelle  :o

Ajattelin vain, että jos joku hardcore peliaddikti lähtee pelireissulle niin eihän se välttämättä halua edes maihin astua.

..Muistanko väärin, että esim. joissakin konttiterminaalit on "ei kenekään maalla" ja terminaalialueelle mentäessä on oma passintarkastus piste (esim. Kronstadt)

EDIT: Täällä #46 eteenpäin löytyi -ilmeisesti oikea-  vastaus eli ilman viisumia laivaan ei vaan kertakaikkiaan oteta.

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 28.01.2010, 23:00:53
Missä muuten merellä kulkee valtioiden rajat, kun ei esim. http://maps.google.fi/  tai http://www.bing.com/maps/ ole merkitty mitään rajoja merelle  :o
Tässä Itämeren aluevesirajat näkyvissä. Punainen siis on valtion raja, siihen väliin jäänee sitten kansainväliset vedet..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Jussi Mänttäri

Lainaus käyttäjältä: Toni Redsven - 28.01.2010, 12:55:06
Jos panostetaan suomea hyvin puhuvaan henkilökuntaan ja pidetään hinnat järkevinä. Vielä kun siihen yhdistetään siihen tavis risteily matkustaja kansaan uppoava ohjelma ja ruoka tarjonta. Voisin kuvitella että fiksulla konseptilla saataisiin jonkun verran porukkaa ruotsin ja tallinan laivoilta.

Ja ennenkaikkea...... PALVELU!!!!!!

Jokaisella lienee kokemusta Tallinnanristeilyistä sekä eteläisen veljeskansamme palvelukulttuurista.