St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Jussi Mänttäri

Hienoja kuvia.

Tuon sisääntuloaulan siisteydessä olisi hieman toivomisen varaa ::)

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Jussi Mänttäri - 22.03.2010, 12:35:55
Hienoja kuvia.

Tuon sisääntuloaulan siisteydessä olisi hieman toivomisen varaa ::)

Kyseessä ei sisääntuloaula vaan joko luotsi- tai bunkkeriportti.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Juho Jäppilä

Tuoreita sisäkuvia kun vielä saataisiin.
Silja Line - On Enemmän

Jussi Mänttäri

Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 22.03.2010, 20:03:30
Tuoreita sisäkuvia kun vielä saataisiin.

St Peter linen esittely-saitilla on sisäkuvia.

Juho Jäppilä

Aika vähän on..no kai se täytyy ottaa kamera  mukaan ;)
Silja Line - On Enemmän

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 22.03.2010, 22:07:10
Aika vähän on..no kai se täytyy ottaa kamera  mukaan ;)


Kyllä, ei siinä varmaan muukaan auta

wanvil

#157
Lainaus käyttäjältä: Jussi Mänttäri - 22.03.2010, 21:16:07
St Peter linen esittely-saitilla on sisäkuvia.

Jotenkin tuntuu, että tuo kuva parvekkeellisesta hytistä on jostain muusta laivasta :o Merikin on melkoisen turkoosi taustalla ;)

EDIT: Oheisesta linkistä löytyy laivaesittely ja sisäkuvia. Neljännellä sivulla tuo mainitsemani "parvekehytin" kuva.

http://stpeterline.com/fi/presentation.html

wanvil

Lainaa
Mitä terminaalia/aluspaikkaa linja tulee käyttämään Helsingissä?

Viimeisen tiedon mukaan laiva tulee käyttämään Helsingissä Olympiaterminaalin EO1-laituripaikkaa, eli se risteilijälaituri kun mennään Kaivopuistoon päin.

Olympiaterminaalissa löytyy valmiiksi passintarkastus/tulli terminaalihallin ja kyseisen laituripaikan kulkuputken välissä, sillä esimerkiksi kesällä 2008 espanjalainen risteilijä käytti EO1-laituripaikkaa matkustajavaihtoihin, ja vuosia aikaisemminhan tuota on käyttänyt mm. Silja Opera. Onhan tuo kaikkein järkevin Pietarin-lautalle ja hyvä sijainti matkustajien kannalta. Negatiivisena puolena on, että se pakottaa kesän vilkkaina päivinä joitakin pienempiä risteilijöitä Hernesaareen/Jätkäsaareen, sellaisia jotka muuten menisivät Eteläsatamaan.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Ville Wanhatalo - 26.03.2010, 12:34:46
Negatiivisena puolena on, että se pakottaa kesän vilkkaina päivinä joitakin pienempiä risteilijöitä Hernesaareen/Jätkäsaareen, sellaisia jotka muuten menisivät Eteläsatamaan.
Jos siis St. Peter's Line pysyy pystyssä kesään asti. ::) (Toivottavasti siis pysyy, mutta olen kuitenkin vähän skeptinen). Toisaalta eihän Princess Maria käy Helsinskissä kuin kolmena päivänä viikossa, eli EO1 pysyy kuitenkin vapaana pääosan viikosta. Ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös tuohon laituriin ole muutenkin ohjattu vain ne risteilijät, jotka vaihtavat matkustajia Stadissa? Yleensähän risteilijät ovat ERA:ssa, ERB:ssä tai EK5/EKL:ssä, myös silloin kun EO1:ssä olisi tilaa.

Timo Tuomivirta

#160
Lainaus käyttäjältä: Ville Wanhatalo - 26.03.2010, 12:34:46
Viimeisen tiedon mukaan laiva tulee käyttämään Helsingissä Olympiaterminaalin EO1-laituripaikkaa, eli se risteilijälaituri kun mennään Kaivopuistoon päin.

Olympiaterminaalissa löytyy valmiiksi passintarkastus/tulli terminaalihallin ja kyseisen laituripaikan kulkuputken välissä, sillä esimerkiksi kesällä 2008 espanjalainen risteilijä käytti EO1-laituripaikkaa matkustajavaihtoihin, ja vuosia aikaisemminhan tuota on käyttänyt mm. Silja Opera. Onhan tuo kaikkein järkevin Pietarin-lautalle ja hyvä sijainti matkustajien kannalta. Negatiivisena puolena on, että se pakottaa kesän vilkkaina päivinä joitakin pienempiä risteilijöitä Hernesaareen/Jätkäsaareen, sellaisia jotka muuten menisivät Eteläsatamaan.

Mielenkiintoisempi kysymys on mielestäni, että mitä satamaa laiva käyttää Pietari puolella?

Käyttääkö uutta Luxus satamaa vai sitä kolari parkkia missä Siljakin oli?

St peterin sivuilta katselin, että tuo nro1. marine station http://stpeterline.com/fi/citytours.html

Sen varran tein vakoilutyötä, että tuo numero 1. näyttäisi olevan Inkerinmaalaisittain Hirvisaari eli Vasilin saari
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vasilinsaari
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hirvisaaren_piiri


http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=Sokos+Birzhevoy&sll=59.937902,30.301237&sspn=0.037234,0.053215&ie=UTF8&hq=Sokos+Birzhevoy&hnear=&ll=59.935924,30.28656&spn=0.072323,0.10643&z=13&iwloc=B

Ja juuri Hirvisaaresta esim. Talous sanomat on uutisoinut, että sinne syntyy se uusi satama
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2008/07/26/pietariin-syntyy-valtava-matkustajasatama/200819449/12

Aikaisemmin tätä uutta satamaa on sivuttu näissä keskusteluissa foorumilla:
Pietariin rakennetaan Euroopan suurimpiin kuuluvaa matkustajasatamaa

Matkustajaliikenne Itämereltä Venäjälle


Jos joku muuten menee tuolle ST linenne niin voisiko ottaa vähän kuvia tuosta uudesta satamasta?

EDIT: Suosittelen, muuten käymään Pietarin metron läpi. Lähin kuilu on Hirvisaaressa. Metro on meinaan aika pirun pitkä ja metrokuilut on todella syvät.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pietarin_metro

wanvil

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 26.03.2010, 13:11:07
Ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös tuohon laituriin ole muutenkin ohjattu vain ne risteilijät, jotka vaihtavat matkustajia Stadissa? Yleensähän risteilijät ovat ERA:ssa, ERB:ssä tai EK5/EKL:ssä, myös silloin kun EO1:ssä olisi tilaa.

EO1:stä on käytetty matkustajavaihtoihin (Grand Voyager (2008), Blue Moon (2006/2007 muistaakseni) etc.), mutta lisäksi sitä on käyttänyt muutamat muut risteilijät (ei matkustajavaihtoa) - sellaiset, joiden kulkusiltahommelit käy hyvin terminaalin kanssa ja maksimipituus noin 180 metriä. Esimerkkeinä Regatta, Azamara Journey, Astor/Astoria, Delphin sekä joku noista Princess Cruisesin pienistä (siis Regattan ja Azamara Journeys sisaralus; entisiä "R-luokan" risteilijöitä). Jotain muitakin vielä löytyy, mutta ainakin nuo tulee varmana mieleen, että ovat kyseistä laituripaikkaa käyttäneet.

Sinänsä tärkeää on, että Pietarin-lautan terminaalilla on hyvä sijainti keskustaan nähden.

wanvil

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 26.03.2010, 14:17:52
Mielenkiintoisempi kysymys on mielestäni, että mitä satamaa laiva käyttää Pietari puolella?

Käyttääkö uutta Luxus satamaa vai sitä kolari parkkia missä Siljakin oli?

St peterin sivuilta katselin, että tuo nro1. marine station http://stpeterline.com/fi/citytours.html

Käytännössä samaa satama-aluetta tuo on, mutta ei ole uusia terminaaleja, vaan noin kolme kilometriä sieltä etelän suuntaan.

Juho Jäppilä

Itse asiassa ei kai sillä kauheasti toiminnan kannalta ole merkitystä ole missä satamassa Pietarissa on. Kuitenkin käytännössä joutuu käyttämään yhteiskuljetuksia.
Silja Line - On Enemmän

Kimmo Rantanen

Helsingin Olympiaterminaalillakin on huonot puolensa. Tuskimpa nääs saavat lupaa rahtiliikenteelle Olympiaterminaalista, kun Stellakaan ei saanut. Riittääkö pelkkä matkustajaliikenne pitämään linjaa pystyssä ympärivuotisesti?