St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Marko Stampehl

anteeksi - tämä meni metsään minun puolesta...ymmärsin väärin. Luulin että meinaat nuo kulmat jotka "piippaavaat" keulan muodosta, jossa on hytit. En osa sanoa miksi muuten keulaosan pinta ei ole sileämpi. On kai siitä kiinni kuinka paksu teräslevyt ovat yms.







Ich fotografiere, also bin ich!

Hannu Ukkonen

Nuo painaumat tulee kun ajaa kovassa aallokossa,se on aaltojen paine joka on painanut levyt vasten kaaria,ei mitenkään harvinaista.

Eero Halme

Muuttu sit aikataulut ihan yllättäen...


ATTENTION!
SCHEDULE CHANGES!

Dear Sirs and Madams!
To your wishes and comforts we have changed a schedule "Princess Maria" ferry.

Please go to AIKATAULUT page to find out more.

http://www.stpeterline.com/fi/schedule.html

Timo Toivonen

Lainaus käyttäjältä: Eero Halme - 24.04.2010, 00:14:11
Muuttu sit aikataulut ihan yllättäen...

Heh...

Kiitos huomiosta, olisi pahimmassa tapauksessa voinut tulla jäätyä huomenna rannalle.

Alkukantaista meininkiä, ainakaan vielä ei ole tullut tuosta mitään infoa sähköpostiinkaan...
"Tere tulemast Titanicule!"

Eero Halme

Sama täällä, itsekin huomenna suuntaamassa Peeterille  :thumb:

Lassi Liikanen

Selkeästi paremmat nuo uudet aikataulut, tuloajat kohtuullisempia ja lähtöajatkin vielä hyvän maun rajoissa.  :) Kello 8 aamutulo ja kello 20 iltalähtö oli aika ankeaa touhua..
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Kari Liimatainen

Tämän päivän hesarissa oli juttu tuolta "neitsytristeilyltä", ilmaista kuohuviiniä koko matkan ajan, kuuluu kuulemma venäläiseen vieraanvaraisuuteen ja muutenkin jutussa kehuttiin monipuolista risteilyohjelmaa eikä buffetkaan haukkuja saanut. Lisäksi mainittiin, että 70 % kesä-elokuun matkoista on jo myyty. Miinusta tuli vain hyttien tasosta ja lähtöselvityksen kestosta, yli tunnin sai jonottaa vaikka jonot eivät olleet edes pitkiä...
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Juho Jäppilä

Tänään tutustumaan. Tuntuu olevan muitakin foorumilaisia liikenteessä.
Silja Line - On Enemmän

Jussi Mänttäri

#233
Lainaus käyttäjältä: Juho Jäppilä - 24.04.2010, 11:23:36
Tänään tutustumaan. Tuntuu olevan muitakin foorumilaisia liikenteessä.

Treffaatteko samalla?

Ei muuten myöhemmin eilen illalla näkynyt Marinetrafficissa mitään mainintaa Princess Mariasta.

Nalle Fyrqvist

Mitenköhän vappupäivänä laituripaikkojen kanssa tulee käymään?

Meinaan vaan sitä, että kun Silja Festival on chartattu ja sille on merkattu Helsingin Sataman sivuilla sama laituripaikka mitä Princess Maria käyttää.

:o :o :o
Parhaimmat laivat tehdään Suomessa. Varsinkin M/S Silja Festival
Seuraavaksi: Tallink Silja Linella Turusta 23h-risteilyjä M/S Baltic Princessillä kahteen kertaan.

Sergei Pennonen

Lainaus käyttäjältä: Nalle Fyrqvist - 24.04.2010, 17:13:54
Mitenköhän vappupäivänä laituripaikkojen kanssa tulee käymään?

Meinaan vaan sitä, että kun Silja Festival on chartattu ja sille on merkattu Helsingin Sataman sivuilla sama laituripaikka mitä Princess Maria käyttää.

:o :o :o

Silja Festival menee Länsisataman Melkinlaituriin. Helsingin sataman lista on vähän väärässä.

Jussi Littunen

Siellähän se Princess Maria oli seuraajansa sisaren Silja Symphonyn edessä. Laiva vaikuttaisi ulkoisesti olevan erinomaisessa kunnossa, en vain ymmärrä, mitä aluksen SB-puolella olevat pullistumat ovat. Tietäisikö joku? Kiinnitin myös huomiota aluksen konttinosturiin sen ylimmillä kansilla, taitaa olla samanlainen systeemi kuin Festivalilla? Hieman kulmikas muotoilu ja keulaikkuna pistävät ehkä silmään, mutta joka tapauksessa laiva on paljon kauniimmassa ja paremmassa kunnossa kuin sisarensa, johon on jälkikäteen rustattu kaikenlaisia uusia ikkunoita ym. Onhan Finlandia kieltämättä jonkinlainen aikansa legenda, yksi ensimmäisistä aidoista risteilylautoista Finnjetin jälkeen, jota pidettiin aikanaan Siljan hienoimpana aluksena, sekä muutenkin tyylikkäämpänä ja hienompana muihin verrattuna. Toivottavasti uusikin reitti lähtee kannattamaan.

Kirjoitin blogilleni kaksikin artikkelia tähän liittyen, ja kuten niissä totesin, niin St Peter Linella on kaksi etua edellisiin verrattuna: Toinen on viisumivapaa oleskelu 72 tunnin ajan ja toinen on se, että tällä kertaa myös venäläisiä otetaan kyytiin, toisin kuin Silja Operalla. Ja se, että kesän matkoista 70% on jo varattu, lupaa hyvää.

Itselleni tämä oli ensimmäinen kerta, kun näin ex-Finlandian ihan omin silmin, ja sain viimeinkin laitoin laivasta neljä kuvaa sivuilleni! Lisää ulkokuvia on vielä luvassa, kunhan pääsen vain omalle koneelleni niitä muokkaamaan. Linkki kuviin on tässä.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Jussi Littunen - 24.04.2010, 18:36:57 Kirjoitin blogilleni kaksikin artikkelia tähän liittyen, ja kuten niissä totesin, niin St Peter Linella on kaksi etua edellisiin verrattuna: Toinen on viisumivapaa oleskelu 72 tunnin ajan ja toinen on se, että tällä kertaa myös venäläisiä otetaan kyytiin, toisin kuin Silja Operalla. Ja se, että kesän matkoista 70% on jo varattu, lupaa hyvää.
Kolmantena etuna on minun nähdäkseni myös se, että matkoja markkinoidaan selvästi enemmän venäläisille kuin Tallink ja Silja tekivät (Operallehan otettiin venäläisiä ihan reitin loppuvaiheessa ja Jetille tietysti koko ajan). Venäläisellä yhtiöllä on myös paremmat valmiudet toimia venäjän markkinoilla kuin suomalaisella tai virolaisella yhtiöllä, ja Princess Maria on tasokkaampi alus kuin reitillä aiemmin olleet (Operaa tietysti lukuunottamatta). Itse olisin huomattavasti toiveikkaampi St. Peter Linen suhteen kuin aiempien yrittäjien.

Tero Söderholm

On mielestäni paremman näköinen näin sinivalkoisena. Finlandiassahan nuo raidat olivat mustat.
Etuosan näköalaikkunoiden molemmin puolin olevia ulkoportaita ei Finlandiassa ollut. Onko niillä jotain tekemistä turvallisuuden kanssa, lisäuloskäynti pelastusvenekannelleko ?
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Timo Tuomivirta

#239
Lainaus käyttäjältä: Jussi Littunen - tänään kello 17:36:57
Kirjoitin blogilleni kaksikin artikkelia tähän liittyen, ja kuten niissä totesin, niin St Peter Linella on kaksi etua edellisiin verrattuna: Toinen on viisumivapaa oleskelu 72 tunnin ajan ja toinen on se, että tällä kertaa myös venäläisiä otetaan kyytiin, toisin kuin Silja Operalla. Ja se, että kesän matkoista 70% on jo varattu, lupaa hyvää.



Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 24.04.2010, 21:45:50
Kolmantena etuna on minun nähdäkseni myös se, että matkoja markkinoidaan selvästi enemmän venäläisille kuin Tallink ja Silja tekivät (Operallehan otettiin venäläisiä ihan reitin loppuvaiheessa ja Jetille tietysti koko ajan). Venäläisellä yhtiöllä on myös paremmat valmiudet toimia venäjän markkinoilla kuin suomalaisella tai virolaisella yhtiöllä, ja Princess Maria on tasokkaampi alus kuin reitillä aiemmin olleet (Operaa tietysti lukuunottamatta). Itse olisin huomattavasti toiveikkaampi St. Peter Linen suhteen kuin aiempien yrittäjien.

Onhan noita etuja enemmältikin:

1.) Kasinotoiminta on kielletty maissa -> Pelaajia tulee aivan varmasti risteilyille suuriakin määriä

2.) Sapsan suurnopeus juna moskovasta tulee muutamassa tunnissa Pietariin nykyisin --> Potentiaalinen asiakaskunta on suurempi kuin koskaan aikasemmin .ko reitillä.

3.) Pietariin valmistuu pian uusi satama jossa uudenkarheat läpivalaisulaitteet yms. -> Koskaan aikasemmin ei ole ollut mahdollisuutta ottaa rekkoja kyytiin siten, että paperihommat saa nopeasti, ripeästi ja jouhevasti tehtyä. Lisäksi satama ja terminaali noin ylipäätään tuo mukavuusastetta matkalaisille.

4.) Pietarin kehätie valmistuu pian läntinen kehätie --> Oikaisee jonkin verrarran ja tuo laivayhteyden hieman houkuttelevammaksi laiva reitille.