St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Juhani Reku

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 27.04.2010, 21:36:19
Sen verran lisätään keskusteluun että alushan on DFDS:n väreissä lukuunottamatta St.Peter Linen logoja.

Ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että monet näkevät laivan Siljan väreissä - hyvä jos prosentti suomalaisista on ikinä edes kuullut (tullut panneeksi merkille) koko DFDS:n olemassaoloa.

Ja vielä tämä asia kääntäen: eipä ole kovin persoonallinen ja erottuva sen enempää Siljan, DFDS:n kuin St Petersinkään väritys. Ei välttämättä yhdenkään varustamon kannalta loppuviimeksi kovin positiivinen asia.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Michael Kokkola - 28.04.2010, 00:24:06
Nyt täytyy ottaa huomioon että tämän laivan pääkohderyhmä ei todellakaan ole suomalaiset matkustajat vaan Venäläiset ja varsinkin kasinopelaajat. Jos Suomessa on reilut 5 miljoonaa asukasta
ja pelkästään Pietarissa saman verran asukkaita niin aluksen täyttäminen venäläisillä ei pitäisi olla mikään ongelma kunhan markkinointi toimii siellä. Tottakai vie aikaa ennen kuin ihmiset löytää
laivan mutta jos yrityksellä on tarpeeksi fyrkkaa takataskussa että pystyy muutaman kuukauden ajaa puolityhjällä aluksella niin tästä reitistä voi tulla tuottavakin.
Se ero tässä on, että suomalaiset on "opetettu" risteilemään. Kyllä se vähän tosiaan jotain vaatii, että Pietarilaiset löytävät laivalle. 

Timo Tuomivirta

#272
Morientes,

En tiedä, että miten monella foorumilaisella on nämä googlen käännösohjelmat hanskassa siinä määrin että surffailee ulkomaisillakin foorumeilla (Venäläisillä)

..Joka tapauksessa infoFlotin foorumille oli ilmestynyt muutama upo-uusi artikkeli linkki Pietarin linjasta. ..Käännökset ei ole ihan täydellisä jota botti tekee, mutta saa siinä ajatuksesta kiinni..


Huomattavasti enemmän muuten keskustelua herättänyt tämä St peter line Venäläisissä medioissa kun esim. Julia risteilyt vuosi sitten.


http://community.livejournal.com/ru_travel/14582166.html

Käännettynä

**********************************


http://linych.livejournal.com/56820.html

Käännettynä

***********************************

http://www.fontanka.ru/2010/04/26/088/

Käännettynä

*************************************

ALLA OLEVASSA LINKISSÄ MYÖS VIDEOITA:

http://spbvoditel.ru/2010/04/26/001/

Käännettynä
***********************

New port "Marine Facade" is waiting for a full house by November, tough was planned to be opened 2011

http://www.fontanka.ru/2010/04/28/096/
Käännettynä

*************************************

2009-10 Sea Ferries Silja Lineltä matkakertomus.

http://travelworld.livejournal.com/7290.html

Käännettynä
**************************************


Juhani Gronlund

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 26.04.2010, 08:37:30
Seren autokansi on huono vertauskuva tässä tapauksessa. Vanhalla Finlandialla on keskicasing ja autokannella leveyttä noin 27 m. Serellä on sivucasingit ja autokannella leveyttä noin 19 metriä - eli kapeampi kuin esimerkiksi Aurellalla. Jos kerran pystyivät kääntymään kerralla Superfastilla jolla oli käytettävissä 23 metriä niin luulisi onnistuvan tuollakin.

Autokansi valokuvien mukaan Princess Marian autokansi 4 kaistainen eli keskellä menee väliseinä.

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta link=topic=15120.msg121926#msg121926 date=1272518505

http://www.fontanka.ru/2010/04/26/088/

url=http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=ru&tl=en&u=%20http%3A%2F%2Fwww.fontanka.ru%2F2010%2F04%2F26%2F088%2F]Käännettynä[/url]

*************************************

Käännettynä
***********************

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 29.04.2010, 08:21:45


http://www.fontanka.ru/2010/04/26/088/

Käännettynä

*************************************
2F096%2F]Käännettynä[/url]


Jani Nousiainen

Niinhän Timo Selkälä mainitsikin siinä olevan.  Keulassa on yhtenäinen iso tila jossa mahtuu kyllä isommankin auton kääntämään.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Michael Kokkola

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 29.04.2010, 20:58:49
Niinhän Timo Selkälä mainitsikin siinä olevan.  Keulassa on yhtenäinen iso tila jossa mahtuu kyllä isommankin auton kääntämään.

Niin puoliperällä pystyy tottakai kääntymään, eihän siinä tarvita kuin reilun trailerin pituus (13,5m) mutta ei se suositeltavaa ole
että vetää renkaat periaatteessa vanteiltaan kun paikalla kääntyy. Iso kumiläjä jää ainakin kannelle!

Täysiperällä se on joka tapauksella mahdotonta.

Jukka Tiainen

#276
Lainaus käyttäjältä: Michael Kokkola - 29.04.2010, 21:52:11 Täysiperällä se on joka tapauksella mahdotonta.
Eiiii välttämättä. Lähtökohtana esim tuo autokannen maksimileveys 27 metriä (kuten tuossa T. Selkälä aiemmin arvioi), täysperä 25,25m. Keskicasingillä puolitettuna tuo tila ei toki riitä, mutta mikäli tuo keskicasing ei jatku aivan keulaan asti, vaan siellä on avoin tila, saattaa tuo kääntäminen olla täysin mahdollista. Toki autokansi kapenee varmasti jo noilla kohdin, eli toki siellä ei leveyttä ole enää sitä maksimia, mutta varaa on edelleen. Ratkaisevaksi seikaksi jääneekin se miten pitkälle keskicasingin jatkuu, eli onko sen etupuolella riittävästi tilaa saada auto taittumaan.
Minä en kuvasta lähde sen kummemmin spekuloimaan onnistuuko, kun en ole yhdistelmää kuin kokeillut, mutta tuossa nyt jotain kuvaa josta voi sitten kukin itse päätellä (tai mittalla) voisiko onnistua.
http://hhvferry.com/finlandia_silvreg_80s_dpx.html

Niin, ja tuohon laivasta peruuttamiseen: Tämä käytäntöhän on mm RG:llä, eli toisessa satamassa ainakin osa rekoista joutuu peruuttamaan ulos aluksesta, eli ei sinällään uutta. Toki kahden peräportin laivassa jossa vain toinen käytössä (kuten Finlandialla näillä satamajärjestelyillä?), saattaisi tosiaa tuo lastaus olla suht tarkkaa mikäli autokannella ei mahtuisi kääntymään, toiselta puolelta toiselle portille peruuttaminen varmasti haastellista.
Edit: sekä tietysti painojakauma jos kaikki rekat tungettaisiin toiselle puolelle.

Mutta: ainakaan toistaiseksi tämä rekkaralli nyt ei suunnitelmissa ollut. Eipä siellä Juliallakaan kovin montaa rekkaa näkynyt, tässä ilmeisesti osittain taustalla tuo mainittu "kaupungin vastustelu".

Michael Kokkola

Kuten kuvasta näkyy niin siinä kohdassa missä keskicasing loppuu ei ole enää maksimileveys käytössa. Ratkaisevaa on nupin
akseliväli ja se että nouseeko teli esimerkiksi täydellä kuormalla. Harvemmin nousee ja se vaikuttaa yllätävän paljon kääntösäteeseen.
Henkilökohtaisesti en ainakaan edes lähtisi yrittämään vaan peruuttaisin suosiolla ulos.

Timo Tuomivirta

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 29.04.2010, 08:21:45

http://community.livejournal.com/ru_travel/14582166.html

Käännettynä



В следующем году кстати обещают паромы в Швецию и Германию. The following year, by the way promised ferries to Sweden and Germany.


Alkaako siis tuo alus kulkemaan Helsinki-Pietari, Tukholma-Pietari, Saksa-Pietari heilurilla?

..Vai onkohan tuo vaan joku henk. koht. fantasia kirjoittajalta moisista linjoista?

Timo Selkälä

Se on kyllä totta että 18- ja 22-metriset yhdistelmät (jotka olivat tavallisia tuon rohjakkeen suunnitteluvaiheessa) ne joita eniten kuljetettiin kääntyvät tuossa jos nyt ei heittämällä mutta ainakin kerralla. Kyllä ne tuossakin kääntyvät, sillä on siinä tarpeeksi tilaa. Eikös koko 25,25 version hyväksymisessä ollut se idea että ne hyväksytään vain jos pystyvät kääntymään olemassaolevilla teillä (eli käytännössä 18-metristen vaatimassa tilassa)? Vai muistanko väärin, mutta väite on jäänyt muistiin kun nuo ylipitkät tulivat. No, se ei muuta sitä että rahtia ei tuolla linjalla nyt viedä - mutta heräsi uteliaisuus, meneekö noita 25,25:ia Venäjälle. En nimittäin niitä ole paljon sillä puolen nähnyt, enemmänkin Ruotsinlautoilla ja niiden ympäristössä.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jani Nousiainen

Paljonkos muuten venäjällä on yhdistelmän maksimi pituus. Tämä modulimitta 25,25 ei ole kuin Suomessa ja Ruotsissa käytössä.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Jukka Tiainen

Joo eipä taida Venäjällä noita 25,25 liikkua. Suomi ja Ruotsi tosiaan lienevät ainoat?

Matti Holmström

Lainaus käyttäjältä: Jukka Tiainen - 30.04.2010, 16:37:46
Joo eipä taida Venäjällä noita 25,25 liikkua. Suomi ja Ruotsi tosiaan lienevät ainoat?


Modulin mitta on 25,25 ja jos olisi eri tilanne Venäjällä että siellä sallittaisiin pidempi, siitä ei olisi mitään hyötyä Suomeen suuntautuvassa liikenteessä. Matka pysähtyisi eteläsataman porttien sisäpuolelle. (tai mikä tulosatama ikinä olisikaan...)

Suomi ja Ruotsi tosiaan ainoat missä tuo pituus sallitaan jonka takia Suomen ja EU "mantereen" välisessä liikenteessä normaali puolikas 13,6 kärry on se ainoa ja oikea. Ainakin mun pisneksessä.

Mitä tulee aikaisempiin keskusteluihin aiheesta "Helsinki on kieltänyt rekkarallin..." ei suoraan pidä paikkansa, Länsi- ja eteläsatama + skatta on liikennerajoitteellisesti hyvin käytössä. Tarkat sisään & ulosajo määräykset mitä kautta on ajettava satamiin kiertämällä keskusta.
Joten olen omassa duunissa vakavasti tutkimassa Prinsessan hyödyntämistä transitoliikenteeseen suuntana Venäjä, nimim. Vaalimaan sirkukseen kyllästyneenä...  eli rahti ralli alkakoot heti kun tilanne saadaan stabiiliksi, enkä välitä siitä että Prinsessa ei ole läpiajettava umpikeulansa kanssa, siihen löytyy satamien vetomestarit... Ainakin Suomessa.

Jan Holm

Onko keulaportti poistettu ex.Finlandiasta?
Näytti vähän siltä :o

Timo Tuomivirta

Lainaus käyttäjältä: Matti Holmström - 30.04.2010, 17:24:32
"Helsinki on kieltänyt rekkarallin..." ei suoraan pidä paikkansa, Länsi- ja eteläsatama + skatta on liikennerajoitteellisesti hyvin käytössä. Tarkat sisään & ulosajo määräykset mitä kautta on ajettava satamiin kiertämällä keskusta.

Joten olen omassa duunissa vakavasti tutkimassa Prinsessan hyödyntämistä transitoliikenteeseen suuntana Venäjä, nimim. Vaalimaan sirkukseen kyllästyneenä... 

eli rahti ralli alkakoot heti kun tilanne saadaan stabiiliksi, enkä välitä siitä että Prinsessa ei ole läpiajettava umpikeulansa kanssa, siihen löytyy satamien vetomestarit... Ainakin Suomessa.

Uraa! Miehen puhetta, jonossa olevat rekat ja kakkivat rekkamiehet heti Stadin keskustaan. Säästöjä/ tuloja syntyy kaupungille kun ei tarvitse esim. Lannoittaa kaivarin puistoa;).

..  Vitsi,vitsi ihan hyvä että ralli alkaisi, mutta kontrolloidusti! EI jonotusperiaatteeella kuten Vaalimaalla! Muuten loppuu rallit alkuunsa!